eigen harddisk

Pagina: 1
Acties:

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Ik zie ze al een poosje verschijnen: Media Center Edition pc's met een hd erin, en nog een hd die je zo in de behuizing kan schuiven. Nou heb ik geen id hoe ze dit gedaan hebben, maar zou het niet op de volgende manier moeten lukken:

Je hebt een hd, en je hebt een hd externe behuizing. Nu schroef je je pc ff open, en begin je lekker hier en daar te zagen. Najah, alleen in een vrije 5,25" slot. En dan maak je het zo, zodat er precies een hardeschijf + behuizing in kan. Zo'n behuizing heeft natuurlijk een USB aansluiting nodig, en daarom pak je een usb kabel die je via een vrije usb slot in je pc lijdt, en zet je het uiteinde vast aan de achterkant van je zo-juist-gemaakte vrije 5,25" slot. En wel zo, dat als je je eigen hd erin steekt, dat ie precies past. Als je hem goed vast maakt, moet dat best lukken. En dit zelfde doe je met het stroom. Kweet niet of dat nog met de voeding kan gebeuren, anders lijd je de stekker uit de behuizing in een stopcontact.

Zal dit kunnen lukken??

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:52
of je koopt gewoon bij de lokale pc-boer een removable bracket ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Tha Ertenal schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:59:... anders lijd je de stekker uit de behuizing in een stopcontact.

Zal dit kunnen lukken??
230V voor je HD lijkt me niet echt lekker aangezien hij standaard op 12V loopt :p
Er bestaan al makkelijker manieren voor zoiets als jij wil ;)
http://www.cgh.nl/product.../106_110/products_id/6335

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
ja duh, maar zoiets wil je natuurlijk zelf maken he ;). Maar als je een externe behuizing koopt, krijg je er meestal zo'n draadje bij die je in je stopcontact moet stoppen. Die gebruik je dan.

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 23:32
Je koopt gewoon een removable harddisk bracket. Harddisk er in. De boel installeren in de behuizing en je kan je harddisk er uit trekken en meenemen.

Verwijderd

Tha Ertenal schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:41:
ja duh, maar zoiets wil je natuurlijk zelf maken he ;). Maar als je een externe behuizing koopt, krijg je er meestal zo'n draadje bij die je in je stopcontact moet stoppen. Die gebruik je dan.
Waarom wil je zo moeilijk doen en zoiets helemaal zelf maken? Je kan ook gewoon zo'n removable bracket kopen en dan net zoals het "stealth" maken van drives de voorkant een beetje bewerken overigensheeft het in mijn ogen geen zin om zoiets te maken omdat als een vriend van jou toevallig een andere externe behuizing die jij hebt, dan kan je die dus mooi niet in je pc douwen, en in dat draadje dat meegeleverd wordt bij je externe HD bevat nog steeds geen 230V naar 12V/5V converter. Volgens mij ben je ook nog eens een heel stuk goedkoper uit als je gewoon met de removable brackets gaat werken.

(waarom een externe HD kopen die je dan toch alleen intern gaat gebruiken :? )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 19:09 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Maak je je floppy- en dvd-drive ook zelf :? Als PATA geen probleem is kan je op de pc-dump gewoon op zoek naar een oud removable bracket of een antieke serverkast met schuif-bays...
Pagina: 1