[SATA]Maxtor Probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Nou dit heb ik weer...
Voor mijn grote verhaal begint----> Ik heb de search gebruikt maar alles leid mij tot een vaag of geen antwoord. Niets duid ook echter op mijn probleem of het probleem word vaag beantwoord.

Om te beginnen de specs:
1e Drive:HDD Maxtor S-ATA 80 GB 8MB
2e Drive:HDD Maxtor IDE 80 GB 2MB (Voor opslag)
Asus A7V600-X.
1024 Kingston 333.
XFX Geforce 6800 GT 256 MB AGP.
Athlon 2800+
...........................
Ik was lekker bezig op mijn smooth draaiend systeempje. Beetje internetten wat gamen. EN wat spyware verwijderen. Toch maar ff doen die spyware! Stel dat mijn pc sneller word :+
Ik had onlangs gehoord van Hitman Pro. Dus installeren en draaien. Ondertussen ff met beunputje bezig en hitman laten draaien. En toen hoorde ik iets raars. Een GROOT blauw scherm en iets met STACK verder kon ik het niet lezen zo snel. Nou ja ik denk "Kan gebeuren toch!"
Opnieuw opstarten de boel. Maar nee hoor.... Het Blauwe balkje van WinXP Pro (legaal) SP2 Bleef maar van links naar rechts gaan en ik zag geen schijfactiviteit. Na een kwartier d8 ik toch zeker dat dit een serieuz probleem was. Dus Veilige modus even doen. Maar nee dat wil ook niet, daar bleef de boel ook op hangen. Windows maar opnieuw. En toen stopte de setup bij het onderzoeken van mijn harde schijf. Ik moets en zou weer computeren die zelfde avond dus een zelfde schijf weer gehaald. En windows installleren en klaar was het weer.

Het Ergste is nog dat ik een opstelling heb met 1 Sata hdd hoofschijf. Dus alle rotzooi ben ik kwijt. En een test zit er ook niet in, want powermax ondersteunt dit natuurlijk weer niet. Weet iemand anders wat ik nog als laatste redmiddel kan doen? Of een programma wat WEL werkt?
De schijf werk wel (ik hoor hem draaien) Maar vibreert nogal (Zie geen pr0nsites aub, de volgende keer krijg je hiervoor een Waarschuwing) zoiets ja. 8)7

Echt ik baal erg er staat namelijk veel persoonlijk spul op. Mijn opslag schijf heeft een deel bewaard uiteraard. Maar niet alles helaas. Nee en geen back-up (mss omdat ik zoveel vertouwen in maxtor heb) Weet ook niet hoe het werkt :X )
Iemand? _/-\o_ |:(

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 28-01-2005 08:35 ]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:01

The Legend

*Plop*

Geprobeerd je schijf als slave in een ander systeem te hangen? Als hij verder helemaal nergens wordt herkend in de bios dan is hij gewoon dood en is het bye bye zwaai zwaai naar je data.

Tenzij je wilt gaan kloten met printplaten maar je verhaal lezende over je "vibrator" lijkt het me gewoon een mechanisch defect.

Lekker RMA'en naar Ierland en hopen dat je een nieuwe krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door The Legend op 27-01-2005 22:49 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• Smoothcrimineel
Hij word wel herkend in de bios. helaas heb ik geen ander systeem voorhanden.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:01

The Legend

*Plop*

En een SATA schijf benaderen in DOS wordt zeker niet wat he? Ik zou toch even een vriend met een SATA poortje op z'n mobo voor de zekerheid vragen of je ff je HDD mag testen voordat je alle data als verloren beschouwd.

/me kent het overigens wel.. backuppen is niet nodig, na 1x 30GB met nagenoeg alleen maar belangrijke info naar de filistijnen te zien gaan door een doorfikkende voeding heb backups op 10 verschillende plaatsen :P

Ik ben toch malle pietje niet!

• Smoothcrimineel
Ik ben uberslecht in engels en weet niet hoe ik een rma aan moet vragen. Ik kan geen testreport meeverzenden omdat ik niet kan testen. Misschien dat iemand dat een in oerhollands perfevt uit kan leggen? Dan kan het ook in FAQ''s Geplaatst misschien. Tis maar een suggestie.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Je hoeft zelf niet met de fabriek te gaan praten, jouw leverancier hoort jou gewoon garantie te geven en dus ook de vervanging te regelen.

• Smoothcrimineel
Maar de leverancier is een klein pc boertje die het altijd over maar druk mee heeft. Ik heb ook geen factuur meer. Bovendien de tijd dat hij mij zal helpen is de garantie al verlopen. :'(
En dat weet ik zeker, want daar ken ik hem te lang voor.

En ehm Balus sorry voor die pr0nsite. Was meer melig bedoeld. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Smoothcrimineel op 28-01-2005 20:15 ]

Verwijderd

Uithuilen, je bent je gegevens kwijt, desnoods met woordenboek RMA aanvragen, anders naar de boer brengen en hem het laten doen, met nadrukkelijk verzoek dat hij het snel doet, omdat de RMA bijna afgelopen is.

• kid1988
  • Laatst online: 06-03 12:19
www.maxtor.com
vraag RMA aan
zeg dat de schijf niet meer draait of lawaai maakt (dan hoef je geen powermax rapport te hebben)
zeg dat je leverancier "other" is, (ben je geen factuur nodig)
en stuur dan op met rma nummer
maxor doet niet moeilijk (erg klantvriendelijk) en stuurt gewoon een nieuwe op...
als de site zegt dat de garantie van je serinummer is verlopen.. tsjah dan heb je pech... kun je het misschien nog bij een vriend van een kennis van je oom proberen omdatie misschien kontacten heeft bij een leverancier...

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Smoothcrimineel
kid1988 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:54:
www.maxtor.com
vraag RMA aan
zeg dat de schijf niet meer draait of lawaai maakt (dan hoef je geen powermax rapport te hebben)
zeg dat je leverancier "other" is, (ben je geen factuur nodig)
en stuur dan op met rma nummer
maxor doet niet moeilijk (erg klantvriendelijk) en stuurt gewoon een nieuwe op...
als de site zegt dat de garantie van je serinummer is verlopen.. tsjah dan heb je pech... kun je het misschien nog bij een vriend van een kennis van je oom proberen omdatie misschien kontacten heeft bij een leverancier...
Natuurlijk..... 1 maand uit de garantie hoe kan het ook anders. :(

Y3KN6HQE ATA 6Y080M013551B Out of warranty 12/12/2004

Verwijderd

Smoothcrimineel schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:47:
[...]

Natuurlijk..... 1 maand uit de garantie hoe kan het ook anders. :(

Y3KN6HQE ATA 6Y080M013551B Out of warranty 12/12/2004
mocht je een faktuur hebben die bijvoorbeeld 2 maand later als datum heeft dan heeft maxtor hem wel onder garantie te accepteren...

• Smoothcrimineel
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:53:
[...]

mocht je een faktuur hebben die bijvoorbeeld 2 maand later als datum heeft dan heeft maxtor hem wel onder garantie te accepteren...
Ik heb geen factuur meer helaaas, maar!
hmmm zit wat in.. Ik ga even vragen of de plaatselijk pc broer mijn factuur ff wil maken met oude datums _/-\o_
Pagina: 1