Asus P3B-F + P3 cpu met P4 voeding start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Hoi allen,

ik zit hier met een probleempje, kon van iemand een Asus P3B-F moederbord krijgen met Pentium 3 CPU.
Om te testen heb ik een voeding (FSP200-60ATV(PF)) uit een Pentium4 pc gehaald, en deze aangesloten. Daarnaast ook nog (oude)HD, (oude)vidkaart en een 256MB sdram module aangesloten/erop gezet.

Maar bij het aanzetten totaal geen reactie, geen draaiende koelers of zo, helemaal niets.

Nu is het mij opgevallen dat bij een Pentium4 de voeding met 2 connectors (1x 4pins en 1x 20pins) verbonden moet worden met het moederbord, en bij mijn P3B-F mobo maar met 1: de 20pins connector.
Bij die 20 pins connector onbreekt trouwens het draadje voor de -5V, mischien dat het daaraan ligt, of aan die 4pins connector??

alvast bedankt voor antwoorden.

Moederbord manual: http://members.home.nl/a.kost/p3bf-104.pdf

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

aan die 4 pins connector zal het niet liggen en voor zover ik weet heeft een P3BF geen -5V lijn nodig.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
enig idee waar het aan kan liggen?

kan het zijn dat het antistatischzakje kortsluiting veroorzaakt waar mobo momenteel op ligt??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

bartgrefte schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:19:

kan het zijn dat het antistatischzakje kortsluiting veroorzaakt waar mobo momenteel op ligt??
nogal ja, gezien dat ding stroom geleidt bestaat daarmee de kans dat je je mobo nu opgeblazen hebt.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
bartgrefte schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:19:

Waarom haal je het zakje er niet onder uit en druk je nog een keer op de knop :?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Sn3akz schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:21:
[...]

Waarom haal je het zakje er niet onder uit en druk je nog een keer op de knop :?
gedaan, helpt niet, staat trouwens nog wel steeds 3,53V op de powerswitch aansluiting, teken dat er wel IETS werkt

bedenk net iets, is er een manier om een Pentium1 pcspeaker, met 2 draadjes, op dit mobo aan te sluiten?? voor eventuele signalen.........

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 27-01-2005 20:50 ]

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tuurlijk kun je er een pc speaker op aansluiten, gewoon even op de header kijken welke pins dat je moet hebben.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:02:
Tuurlijk kun je er een pc speaker op aansluiten, gewoon even op de header kijken welke pins dat je moet hebben.
manual ( http://members.home.nl/a.kost/p3bf-104.pdf) heeft het over 4 pins (+5, ground, ground, spkr), de p1speaker heeft er maar 2, rood en zwart.

trouwens, heb deze vraag ook op circuitsonline.net staan en daar zei (net) iemand dat ik de voeding maar eens moest hotwire-ren, en wat gebeurt er--> cpukoeler en voeding gaan beide aan, maar scherm krijgt geen signaal, maar gebeurt nu tenminste wat! groene led op mobo doet nu ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 27-01-2005 21:20 ]

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

bartgrefte schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:20:
[...]

manual ( http://members.home.nl/a.kost/p3bf-104.pdf) heeft het over 4 pins (+5, ground, ground, spkr), de p1speaker heeft er maar 2, rood en zwart.
dat klopt, ground hoef je niet aan te sluiten enkel +5 en spkr zijn nodig
trouwens, heb deze vraag ook op circuitsonline.net staan en daar zei (net) iemand dat ik de voeding maar eens moest hotwire-ren, en wat gebeurt er--> cpukoeler en voeding gaan beide aan, maar scherm krijgt geen signaal, maar gebeurt nu tenminste wat! groene led op mobo doet nu ook.
Dat doet me heel erg denken aan een dood moederbord als ik dat zo hoor.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:45:
Dat doet me heel erg denken aan een dood moederbord als ik dat zo hoor.
daarom wil ik dus speakertje aansluiten, om eventuele signalen te hopen horen...

edit:geen reactie van speakertje, ik neem aan dat het rode draadje op de +5V moet en de zwarte op spkr....

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 28-01-2005 19:21 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
kan het zijn dat de bios zo ingesteld staat dat er gezocht word naar een videokaart in het agp-slot?

als dat zo is, dat ik daarom geen beeld krijg met een pci-videokaart, hoe kan dat dat opgelost worden???

Oscar Wilde

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
bartgrefte schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:37:
[...]

daarom wil ik dus speakertje aansluiten, om eventuele signalen te hopen horen...

edit:geen reactie van speakertje, ik neem aan dat het rode draadje op de +5V moet en de zwarte op spkr....
He? Wat? Huh? Het rode draadje van het speakertje op de 5 Volt voeding?? :D

Schroef eens heeel snel die kast dicht en breng hem naar een computer-boer. Als je zomaar lukraak draadjes in gaatjes gaat steken is het heel snel gebeurd met je PC hoor :X

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Sn3akz schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:54:
[...]

He? Wat? Huh? Het rode draadje van het speakertje op de 5 Volt voeding?? :D

Schroef eens heeel snel die kast dicht en breng hem naar een computer-boer. Als je zomaar lukraak draadjes in gaatjes gaat steken is het heel snel gebeurd met je PC hoor :X
bedoel dus de +5V speaker aansluiting op mobo, zie gebruiksaanwijzing voor meer info:
http://members.home.nl/a.kost/p3bf-104.pdf --> pagina 39

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
ik heb degene waarvan ik het mobo heb gekregen weer eens gesproken, hij had het idee dat het aansluitschema voor de powerswitch en zo niet klopte. Ik begin dat nu ook te denken.

Nu wilde ik dus net contact opnemen met ASUS voor wat opheldering maar die site ligt er WEER uit.
Is er hier nog iemand met hetzelfde mobo die mij kan vertellen of het aansluitschema wel klopt uit mijn manual?? ( http://members.home.nl/a.kost/p3bf-104.pdf blz39)

Oscar Wilde

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

eeeh, moet die speaker niet als volgt worden aangesloten: rood op speaker en zwart op ground?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
EXX schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:25:
eeeh, moet die speaker niet als volgt worden aangesloten: rood op speaker en zwart op ground?
heb ondertussen al ander speakertje gevonden met een 4pins connector er aan. zit nu een zwart en een geel draadje aan, de middelste twee(ground en ground) zit geen draadje aan, enig idee hoe om deze moet?

Oscar Wilde

Pagina: 1