UDP forwarding problemen Speedtouch Home->Pro

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo,

Ik heb hier een getweakte Speedtouch Home (tweaked naar Pro).
Ik ben van plan om een Teamspeak server op te zetten, maar aangezien die gebruik maakt van UDP krijg ik het niet werkend.

Als ik telnet naar mijn modem en dan de poort van die wik wil gebruiken voor TCP wil doorverwijzen werkt dat. ZOdra ik de UDP poort wil doorverwijzen nar het IP gaat het fout
Zo doe ik ze doorverwijzen:
Telnet 10.0.0.138
-create
-protocol = tcp
-inside_addr = 10.0.0.180
-inside_port = <de poort>
-outside_addr = 0.0.0.0
-outside_poort = <de poort?
-save

dit werkt allemaal goed.

Zo doe ik de UDP:
-create
-protocol = udp
-inside_addr = 10.0.0.180
-inside_port = <de poort>
-outside_addr = 0.0.0.0
-outside_poort = <de poort?
-save

Dit gaat verder allemaal goed. Als iemand wil binnen komen via de UDP gaat die niet. Als ik een ander programma bijvoorbeeld Shareaza gebruik (die gebruikt ook UDP), dan krijg ik daar ook een melding dat er geen verbinding gemaakt kan woorden via de UDP poort.
Dus niet alleen teamspeak werkt niet op de UDP poort, maar ook Shareaza of een ander programma die UDP gebruikt werkt dus niet :(

Alle dingen die gebruik maken van TCP werken gewoon goed. Maar UDP dus niet.

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik weet het namelijk gewoon echt niet meer

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik heb sinds vandaag nu ook een Speedtouch. Volgens mij een Speedtouch 510. Maar ik heb hetzelfde probleem.

Het is op de volgende manier aangesloten:
code:
1
ADSL --------> SpeedTouch --------> E-Tech Router ---------> 2 PC's

Nu heb ik in de speedtouch m'n E-Tech router als Default server gezet (de speedtouch versie van DMZ), dus nu zou hij alle data moeten sturen naar m'n E-Tech router.

De E-Tech router is goed geconfigureerd (met poortmappen enzo), want die heeft het ook gedaan met de kabel en werkt met DHCP naar de modem/provider toe.

Nu kan ik wel alles via TCP doen, maar niet via UDP. Ik kreeg namelijk, net als de TS, ook een melding van Shareaza dat UDP niet werkte en ook met de connection test gaf hij aan dat het duidelijk om UDP ging, omdat TCP het wel gewoon deed. Kan de speedtoutch soms niet goed overweg met UDP? Of weet mischien iemand wat er fout zou kunnen wezen?

Router informatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Product Name = SpeedTouch 510  
  Vendor Name = THOMSON  
  Software Version = 4.2.7.16.0  
  Serial Number = XXXXXXXX 
  CLI Version = 1.2.0  
  Bootloader Version = 2.0.5  
  ASIC Version = 1b01  
  Board Name = ADNT-Q  
  Modem Label Version = 2.11.36

ow ps. Ik heb de laatste firmware versie van SpeedTouch erop staan.

[ Voor 22% gewijzigd door eghie op 31-01-2005 15:24 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

eghie schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:51:
Ik heb sinds vandaag nu ook een Speedtouch. Volgens mij een Speedtouch 500. Maar ik heb hetzelfde probleem.

duidelijk om UDP ging, omdat TCP het wel gewoon deed. Kan de speedtoutch soms niet goed
overweg met UDP? Of weet mischien iemand wat er fout zou kunnen wezen?
Speedtouch 510 (?) kan wel degelijk goed met udp omgaan. (maar een firmware upgrade kan uiterard geen kwaad)
zie ook:
http://www.speedtouch.nl/docs/AppNotes/AppNote_NAT.pdf

En wiki

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

als je nog schermprintjes hebt van je configuratie houd ik me aanbevolen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

leuk_he schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:01:
[...]

Speedtouch 510 (?) kan wel degelijk goed met udp omgaan. (maar een firmware upgrade kan uiterard geen kwaad)
zie ook:
http://www.speedtouch.nl/docs/AppNotes/AppNote_NAT.pdf

En wiki

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

als je nog schermprintjes hebt van je configuratie houd ik me aanbevolen
Welke schermprintjes heb je nodig dan? Ik hoeft toch alleen maar Default server in te stellen om alle poorten door te mappen naar de router, zodat de router het poortmapgebeuren regelt?

Ik gaat nu ook ff de gotwiki doorbladeren, die .pdf van speedtouch kan ik niet echt veel mee.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

eghie schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:29:
[...]

Welke schermprintjes heb je nodig dan? Ik hoeft toch alleen maar Default server in te stellen om alle poorten door te mappen naar de router, zodat de router het poortmapgebeuren regelt?
in principe is Default sever genoeg. Maar blijkbaar heb je ergens wat verkeerd ingesteld. Om dat vast te stellen zijn schermprintjes van je Speedtouch/router/ipconfigop pc wel handig.

in de wiki staan ook nog ander mogelijkheden dan DMZ.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

leuk_he schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:32:
[...]

in principe is Default sever genoeg. Maar blijkbaar heb je ergens wat verkeerd ingesteld. Om dat vast te stellen zijn schermprintjes van je Speedtouch/router/ipconfigop pc wel handig.

in de wiki staan ook nog ander mogelijkheden dan DMZ.
Ok, hier heb ik een aantal screenshots:

http://www.datafeest.net/michiel/NetwerkDebug/

WTF, hij doet het nu ineens wel, zonder dat ik een instelling heb veranderd. :S Ik heb hem alleen gereset een keer tussendoor, mischien heeft dat geholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door eghie op 31-01-2005 16:57 ]

Pagina: 1