Hallo,
Ik heb hier een getweakte Speedtouch Home (tweaked naar Pro).
Ik ben van plan om een Teamspeak server op te zetten, maar aangezien die gebruik maakt van UDP krijg ik het niet werkend.
Als ik telnet naar mijn modem en dan de poort van die wik wil gebruiken voor TCP wil doorverwijzen werkt dat. ZOdra ik de UDP poort wil doorverwijzen nar het IP gaat het fout
Zo doe ik ze doorverwijzen:
Telnet 10.0.0.138
-create
-protocol = tcp
-inside_addr = 10.0.0.180
-inside_port = <de poort>
-outside_addr = 0.0.0.0
-outside_poort = <de poort?
-save
dit werkt allemaal goed.
Zo doe ik de UDP:
-create
-protocol = udp
-outside_addr = 0.0.0.0
-save
Dit gaat verder allemaal goed. Als iemand wil binnen komen via de UDP gaat die niet. Als ik een ander programma bijvoorbeeld Shareaza gebruik (die gebruikt ook UDP), dan krijg ik daar ook een melding dat er geen verbinding gemaakt kan woorden via de UDP poort.
Dus niet alleen teamspeak werkt niet op de UDP poort, maar ook Shareaza of een ander programma die UDP gebruikt werkt dus niet
Alle dingen die gebruik maken van TCP werken gewoon goed. Maar UDP dus niet.
Kan iemand mij hiermee helpen? Ik weet het namelijk gewoon echt niet meer
Ik heb hier een getweakte Speedtouch Home (tweaked naar Pro).
Ik ben van plan om een Teamspeak server op te zetten, maar aangezien die gebruik maakt van UDP krijg ik het niet werkend.
Als ik telnet naar mijn modem en dan de poort van die wik wil gebruiken voor TCP wil doorverwijzen werkt dat. ZOdra ik de UDP poort wil doorverwijzen nar het IP gaat het fout
Zo doe ik ze doorverwijzen:
Telnet 10.0.0.138
-create
-protocol = tcp
-outside_addr = 0.0.0.0
-save
dit werkt allemaal goed.
Zo doe ik de UDP:
-create
-protocol = udp
-outside_addr = 0.0.0.0
-save
Dit gaat verder allemaal goed. Als iemand wil binnen komen via de UDP gaat die niet. Als ik een ander programma bijvoorbeeld Shareaza gebruik (die gebruikt ook UDP), dan krijg ik daar ook een melding dat er geen verbinding gemaakt kan woorden via de UDP poort.
Dus niet alleen teamspeak werkt niet op de UDP poort, maar ook Shareaza of een ander programma die UDP gebruikt werkt dus niet
Alle dingen die gebruik maken van TCP werken gewoon goed. Maar UDP dus niet.
Kan iemand mij hiermee helpen? Ik weet het namelijk gewoon echt niet meer