MSI K8N of K8T

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,
Ik heb even een vraagje. Ik heb mn oude moederbord gesloopt en nu moet ik dus wat nieuws zoeken. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de MSI K8N Neo2 Platinum (met nforce chip) en de MSI K8T Neo2-FIR (met via chip), beide zijn uitgerust met Gb LAN, IEEE1394, SATA RAID.
Heb in het verleden een nforce 2 gehad en een via kt266 en ben over beide chips goed te spreken. De K8T is beter te leveren (zit zonder PC nu) en is een stukje goedkoper (deze 2 wegen redelijk zwaar in mn overweging). Maar ergens trekt de nforce chip me meer aan. Is de via chip ook fijn? (ook qua clocken/bios instellingen etc)? Hoe zit het qua presaties? Ik wil het dan icm met een Athlon 3000+.
Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nforce pakken die is net ff een tikkie sneller als de via, maarja had je zelf ook uit kunnen zoeken via google natuurlijkj 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb flink wat gezocht maar kan geen fijne reviews oid vinden. Scheeld het veel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee bijna niks, tenminste als je de nforce 3 250gb chip erop hebt, meestal scheelt het of niks of een puntje of 5 dus das te verwaarlozen maarja , k heb hem zelf ook nu de k8n deluxe en hij bevalt me goed ... maarja het hangt ook van je budget af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat het ook is, die met de via chipset is ook op dezelfde site te krijgen als waar ik mn kast + athlon 64 ga bestellen voor zown 105 eurie. Die met nforce 3 chip kan k dan op een andere site bestellen 130 euro + 7 eurie verzendkosten en langere levertijd..... Als het niet al te veel scheeld ga ik toch voor de via denk ik. Weet je wat het is, ik wil alles goed in kunnen stellen (geheugen snelheid/timings, fsb, agp/pci lock, vcore etc.) Niet dat k dalik met een moederbord zit waar k niet veel mee kan. Nog meer mensen met hun mening (met bijv een K8T)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 15:53
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:39:
Weet je wat het ook is, die met de via chipset is ook op dezelfde site te krijgen als waar ik mn kast + athlon 64 ga bestellen voor zown 105 eurie. Die met nforce 3 chip kan k dan op een andere site bestellen 130 euro + 7 eurie verzendkosten en langere levertijd..... Als het niet al te veel scheeld ga ik toch voor de via denk ik. Weet je wat het is, ik wil alles goed in kunnen stellen (geheugen snelheid/timings, fsb, agp/pci lock, vcore etc.) Niet dat k dalik met een moederbord zit waar k niet veel mee kan. Nog meer mensen met hun mening (met bijv een K8T)?
hey, ik heb de K8T neo FISR2 en hij bevalt me goed. weinig problemen mee.. best plankje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb zelf zowel ervaring met de k8t als de k8n (socket 754 versies). Qua snelheid maakt het allemaal niks uit, maar qua features vind ik die k8n net ff completer. In het bios zijn wat meer dingen in te stellen (zoals fanspeed) en zo zijn er nog wel wat kleine dingetjes.

Maar ik heb zelf dus de K8T en dat is ook een prima bordje. Als het om de prijs gaat zou ik dus gewoon die k8t nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de K8T800 van VIA en die bevalt me goed hoor. Deze heeft geen AGP/PCI locks, jammergenoeg. De K8T800Pro wel, overigens. Qua BIOS-instellingmogelijkheden kan je er gewoon even de beide manuals op naslaan. Het zal allemaal weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he tmaakt eigenlijk niet zoveel verschil qua prestaties, maar over het algemeen zijn borden met een VIA Chipset toch een paar euro's goedkoper. Ik heb zelf een MSI K8N NEO 2 Platinum gehad, maar er lang van genieten kon ik niet. Zie ervaringen MSI K8N NEO 2 PLATINUM.

Wat een goed alternatief is een ASUS AV8 Deluxe. Is een stabiel bordje, je hebt er ook nog genoeg overclock functies bij en natuurlijk goedkoper als eerst genoemde.

ik heb nu zelf ASUS A8N SLI deluxe loopt hier rete stabiel op stock instellingen en de non Deluxe versie is gelijke duur als de MSI K8N NEO 2 PLATINUM plus het feit dat je voor de toekomst verzekerd bent met upgrading is immers een PCI-E bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het K8T moederbord van MSI heeft dus de pro chip heb k ff opgezocht, dus dan heb k ook pci/agp lock? Das wel redelijk belangrijk. Ik denk dat ik dan voor de via ga, bedankt voor jullie hulp

edit: heb um besteld

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:38:
ik heb nu zelf ASUS A8N SLI deluxe loopt hier rete stabiel op stock instellingen en de non Deluxe versie is gelijke duur als de MSI K8N NEO 2 PLATINUM plus het feit dat je voor de toekomst verzekerd bent met upgrading is immers een PCI-E bordje.
Heb je inderdaad gelijk in, zat ik ook aan te denken, maar ik heb NET een nieuwe 6800le aangeschaft voor AGP :S En om die nou weer te gaan verkopen en dan een PCI-E kaart te kopen.... Gaat echt buiten mn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:40

Aight!

'A toy robot...'

Als je nu een moederbord wilt moet je voor de Msk K8T gaan, ik wacht namelijk al 2 weken op mijn Msi K8N Neo 2 Platinum.

Processor heb ik wel al.
Pfff....dat ze eens opschieten bij pczaak.nl :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=MSI K8N Neo2 Platinum review]
[google=MSI K8T Neo2-FIR review]

Reviews te over :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.