Slaat corecentern instellingen op in bios?

Pagina: 1
Acties:

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 15:17
Even een kort vraagje :P
Slaat corecenter fsb instellingen op in het bios of is dit gewoon een aanpassing in windows zodat ie als ie crasht door oc-en na het rebooten gewoon weer goed werkt en niet eerst de cmos hoeft te resetten want ik niet in de kast want dan raak ik mijn garantie kwijt dus het zou wel handig wezen }) Ik kon het niet vinden via google maar jullie zullen het wel weten.

Maurice,

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:56

Exigence

dnkroz

Software instelling. Het wordt niet ingesteld in het BIOS nee :)

• Rctworld
mooi zo ;)
Ik wacht graag nog even op andere antwoorden alleen het enigste probleem is dat het geheugen enz. mee draait met de fsb in corecenter want ik ga hem niet anders in het bios instellen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
als je je cmos reset dan ben je je garantie kwijt ?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dan moet hij waarschijnlijk z'n kast open maken waar een aantal winkels (Ik noem een PowerLine in Zoetermeer) een stikkertje op hebben geplakt met dat je garantie zou verlopen als je de kast open maakt... Levert ze een mooi zakcentje extra op als je b.v een extra HD erbij koopt want dan moet je naar hun terug om het erin te laten zetten ...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Rctworld
Apen-nootjes schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:16:
Dan moet hij waarschijnlijk z'n kast open maken waar een aantal winkels (Ik noem een PowerLine in Zoetermeer) een stikkertje op hebben geplakt met dat je garantie zou verlopen als je de kast open maakt... Levert ze een mooi zakcentje extra op als je b.v een extra HD erbij koopt want dan moet je naar hun terug om het erin te laten zetten ...
idd powerline _/-\o_ Herdelziende in ons midden geloof ik :P

Verwijderd

Overigens winnen ze dat nooit van z'n leven in een rechtszaal, mocht je die idiote voorwaarde willen aanvechten :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 16:41 ]

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Het winnen in een rechtzaak is idd waar, maar die QO#*&%&^@# computerboeren kunnen anders knap lastig doen hoor O-)

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:41:
Overigens winnen ze dat nooit van z'n leven in een rechtszaal, mocht je die idiote voorwaarde willen aanvechten :)
dan moet jij als consument ook wel willen discussiëren tot je in de rechtszaal staat :/

Verwijderd

Veel moederborden kennen anders ook nog een optie om in de bios te komen, zonder CMOS-clear. Vaak is dit met een toetsencombinatie.
Nog ff over het garantieverhaal: een leverancier verleent garantie namens de producent. Veelal mag de winkelier zelf geen wijziging aanbrengen in deze voorwaarden. Ik ga er dan wel vanuit dat de afzonderlijke onderdelen allemaal gespecificeerd op de bon staan.

Verwijderd

Wat je zegt klopt, maar als powerline het systeem heeft geassembleerd valt er op de samenhang van artikelen de garantie van de bouwer. Dus het systeem is zeg maar (bij 1 jaar garantie) het eerste jaar verantwoording van powerline (als het moederbord 2 jaar heeft heeft alleen het moederbord dit maar hoeft powerline deze niet uit te bouwen en om te bouwen) dus eigenlijk is het een stukje vertrouwen dat powerline hier niet heeft in de klant om zijn eigen pc te verbouwen en hier dus ook geld mee te verdienen.

Als de powerline pc garantie voorbij is, mag je natuurlijk alles doen wat je wilt. Als je mobo een langere garantie heeft dan die van je hele pc zal je deze bij defecten zelf moeten uit en om bouwen.

Verwijderd

offtopic:
Als jij alle onderdelen uit een Powerline PC haalt, heb je gewoon recht op de garantie per onderdeel. Zelfs Powerline kan daar niks aan veranderen. Helaas trapt nog steeds bijna iedereen daar in en laat dus geheugen/schijven/whatever bijplaatsen tegen vergoeding.
Pagina: 1