Toon posts:

Geheugenvraag over de Asus A8N-SLi, nForce4 SLi.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde bij Azerty een computer laten bouwen die zoveel mogelijk die van de best buy guide van deze maand nabootst. Nu hebben ze alle onderdelen behalve de 3d kaart en het geheugen dat aangeraden wordt in de bbg. Nu heb ik in het ervaringentopic gekeken en gezocht op het type geheugen wat er het dichtst bij in de buurt komt maar ik wil voordat ik alles bestel toch even zeker zijn van mijn zaak. Zijn er dus mensen die denken/weten of dat deze combinatie werkt? Alvast bedankt voor de antwoorden.

Moederbord: Asus A8N-SLi, nForce4 SLi

Geheugen: Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Value Serie (2x 512 MB)

Verwijderd

Is dit wel dual channel geheugen?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Waarom zou het geen dual channel zijn :?
Het zijn twee identieke dimms van 512, en alle identieke dimms kunnen in dual channel ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Foutje bedankt!

Zullen deze bijna net zo snel werken als de TWINX1024?

Verwijderd

Topicstarter
verder niemand die hier misschien commentaar op kan geven?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je zelf al gekeken op de Asussite :?

http://www.asus.nl/products/mb/socket939/a8nsli/overview.htm, kijk onder Memory QVL :)

Verwijderd

Topicstarter
512MB CORSAIR VS512MB400 VALUE seLecT DS VS32M8-5

Deze komt er volgens mij naamsgewijs het dichtst bij in de buurt. Is dit ook daadwerkelijk hetzelfde?

Verwijderd

Ik wil hetzelfde bestellen ook bij azerty.nl maar dan maar met 1 reepje 512MB.

Als je bij Memory QVL kijkt
http://www.asus.com/products/mb/qvl/A8N-QVL.pdf
dan zie ik dat 1 X de Corsair ValueSelect DDR SDRAM 512MB wel kan maar 2 naast elkaar niet en 4 weer wel. Dit is wat ik eruit begrijp tenminste.

Ik weet ook nog niet welke ik koop.
Infineon wordt bij de Best Buy aangeraden maar die heeft azerty niet dus ik denk dat ik voor
1 X de Corsair ValueSelect DDR SDRAM 512MB ga.... alleen als ik wil uitbreiden zou ik er daarna 3 moeten kopen... maar dan heb je wel vet veel :P

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 22:29
2 reepjes Corsair Value Select van ieder 512MB werken prima in dual channel

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er idd op alsof dat niet zou werken. Ondertussen niemand die hier ervaring mee heeft of er misschien meer van af weet?

Verwijderd

Vrijwel al het geheugen werkt in dual channel, zelfs 2 reepjes van verschillende merken.
Dual channel kit is gewoon een leuk verkooppraatje :)

Alleen het TWINX setje is CL2, en de value is CL2,5. Maar het geheugen zal prima werken.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor alle reacties! Dan ga ik de pc nu maar bestellen :)

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 21:51
Weet iemand wat er gebeurd met de dual channel bij de A8N-SLI functionaliteit als je
2x Crucial 512 MB 400Mhz reepjes en
1x Kingston Valueram 512 MB 400Mhz reepje
hebt?

Kan je dan dual channel nog gebruiken? (ik neem aan dat 1,5 gb sowieso sneller is dan 1 gb dc, maar het gaat me om de combinatie).

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Corsair Valueselect 2x 512Mb werkt prima in Dual Channel, heb 't er hier ook inhangen.

Volgens mij werkt dat verhaal van 2x512 en 1x 512Mb iig niet meer in Dual Channel. ik vraag me uberhaupt af waar je 1.5 Gb aan geheugen voor nodig hebt. Ik zou het gewoon bij 1gb geheugen in DUal Channel houden. Of meteen er 2 gieg in prikken.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• BigDplayboy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03-2025
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen deze 2 soorten geheugen dan?
1. VS512MB400
2. VS512MB400C3

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:48
tkorstanje schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:07:
Corsair Valueselect 2x 512Mb werkt prima in Dual Channel, heb 't er hier ook inhangen.

Volgens mij werkt dat verhaal van 2x512 en 1x 512Mb iig niet meer in Dual Channel. ik vraag me uberhaupt af waar je 1.5 Gb aan geheugen voor nodig hebt. Ik zou het gewoon bij 1gb geheugen in DUal Channel houden. Of meteen er 2 gieg in prikken.
Ik heb gisteren mijn A8N-SLI geïnstalleerd, met een AMD64 3500+ Winchester en Asus 6600GT. En ik moet zeggen dat ik erg rare dingen zie gebeuren tijdens het starten van WindowsXP Pro. In ongeveer 7 van de 10 keer loopt het systeem op steeds andere plaatsen bij het starten van XP vast. De BIOS doorloopt ie steeds zonder problemen. In de handleiding staat dat het CorsairVS512MB400 ValueSelect geheugen niet in dual channel werkt. Dat is in deze draad ook al gemeld. 'Helaas' draaide ik dit geheugen al in mijn vorige systeem (Asus A7N8X-E Deluxe met AMD XP2600+), dus dit is niet prettig ;( . Het rare is dat het systeem helemaal niet boot met maar 1 reepje van dit geheugen. Het klinkt gek, maar ik had hoop dat mijn problemen geheugen gerelateerd zijn. Maar anderen melden hier dat hetzelfde geheugen bij hen wél goed draait :? :? . Zou het probleem mijn voeding kunnen zijn? Ik heb een Q-TEC 550 Gold dual fan. Daarop zit een sticker waarop staat (als ik het goed heb onthouden, de kast is nu dicht) dat ie 285W piek kan leveren. Iemand ervaring met deze voeding icm de A8N-SLI Deluxe? Of is er hier iemand met een andere suggestie om achter de oorzaak van mijn probleem te komen?

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

HaJeeEs schreef op woensdag 13 april 2005 @ 08:57:

In de handleiding staat dat het CorsairVS512MB400 ValueSelect geheugen niet in dual channel werkt. Dat is in deze draad ook al gemeld.
Hier werkt het anders perfekt, 2*512MB. Heb je bij het testen met 1 reepje het 3e geheugenbankje gebruikt (zoals ook in de handleiding vermeld) ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BigDplayboy schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:34:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen deze 2 soorten geheugen dan?
1. VS512MB400
2. VS512MB400C3
Kijk eens op de website van de fabrikant voor de specs? Da's niet meer dan logisch :)
www.corsairmicro.com

• Hakkie
Oeps, nee ik heb het in slot DIMM_A1 (de eerste) getest. |:( Heb net ook op de Asus website in de memory QVL gekeken. Rarara: het geheugen is opeens volledig geschikt. Vinkjes in alle 3 kolommen. Misschien ben ik té snel geweest met mijn reactie in GOT. Ik zie namelijk ook dat BIOS v1006 de actuele is. Mijn bord draait nog op 1002! Wie weet lost de BIOS e.e.a. op... Ik ga nu eerst die 1006 laden en werkt het daarna nog niet goed, dan doe ik een test met 1 geheugenreep in slot DIMM_B1.

@WiD: Mag ik vragen welke voeding jij gebruikt?

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Ik gebruik een Antec 350 Watt SmartPower die standaard bij de Antec SLK2650-BQE zit. Ik weet niet juist welke bios versie ik gebruik. Dat kan ik vanavond als ik thuis ben wel nakijken.

[ Voor 38% gewijzigd door WiD op 13-04-2005 09:30 ]

• Ithaca81
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-06 07:47
Op de site van ASUS staan een aantal geheugens die gecontroleerd zijn op de dual channel werking.
Hoe zit het dan met het vele geheugen dat niet op de site van asus staat? Werken die (hoogstwaarschijnlijk) ook op dual channel?

Ik zit zelf nog een beetje rond te kijken wat voor geheugen ik op mijn asus a8n wil steken.
Kingston HyperX 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2 lijkt me opzich wel netjes.

• BigDplayboy
BalusC schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:18:
BigDplayboy schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:34:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen deze 2 soorten geheugen:
1. VS512M400
2. VS512M400C3

Kijk eens op de website van de fabrikant voor de specs? Da's niet meer dan logisch :)
www.corsairmicro.com
Dat had ik al gedaan, mag jij me vertellen waar ik dat kan vinden dan.
Ik kom niet verder als dit:
http://www.corsairmicro.com/corsair/valueselect.html
Of meer technisch, kon ik ook niks vinden, m.b.t. tot die toevoeging van "C3" :
http://www.corsairmicro.com/corsair/tech_notes.html

Of wordt met C3 bedoelt: "CAS3" of "CL3"? Dat zou wel verwarrend werken, zoals je al merkt.

[ Voor 41% gewijzigd door BigDplayboy op 13-04-2005 12:50 ]

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:20:
Hallo,

Ik wilde bij Azerty een computer laten bouwen die zoveel mogelijk die van de best buy guide van deze maand nabootst. Nu hebben ze alle onderdelen behalve de 3d kaart en het geheugen dat aangeraden wordt in de bbg. Nu heb ik in het ervaringentopic gekeken en gezocht op het type geheugen wat er het dichtst bij in de buurt komt maar ik wil voordat ik alles bestel toch even zeker zijn van mijn zaak. Zijn er dus mensen die denken/weten of dat deze combinatie werkt? Alvast bedankt voor de antwoorden.

Moederbord: Asus A8N-SLi, nForce4 SLi

Geheugen: Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Value Serie (2x 512 MB)
Dit werkt uitstekend. Waarom? Omdat ik er nog nooit problemen mee heb ondervonden.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bigdisplayboy: ik zou zweren dat Corsair de technische specs van hun geheugenmodules in vorm van PDF'jes op de website heeft staan. Enfin, het verschil is duidelijk: C3. Dat betekent dat de CAS latency 3 kloktikken is. Die ene zonder "C3" in de typeaanduiding draait op CAS2. Check de RAM FAQ die je via de PMG FAQ kunt vinden voor geheugentermen :)

edit:
De productpagina van de XMS geheugenlijn heeft wel de latencies in de tabel staan en linkjes naar PDF sheets: http://www.corsairmicro.com/corsair/xms.html Vreemd dat dit niet voor de VS lijn geldt.

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 13-04-2005 12:49 ]

• BigDplayboy
Bedankt BalusC, dacht wel dat het dat was, maar wist niet zeker :)

Nog even een verbetering:
Dit is de onjuiste pdf voor het moederbord waar we het over hebben [nl. ASUS A8N-Sli (evt. Deluxe)]

De juiste pdf is:
http://www.asus.com/products/mb/socket939/a8nsli/qvl.htm

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
OCZ en GEIL en Kingston geheugen op CAS 2/2,5/3 werken op de SLI Deluxe

maar corsair leverd vaak problemen op met dit boord altans zo heb ik dit vernomen uit veel lezen van posts vooral de CAS2 serie van corsair zou hier en daar wel eens niet werken met dual channel :(

maar het beste is je koopt voor 200euro 2x512 GEIL de CAS2 serie bij pc gate kun je goed en snel pc koopen levern bijna altijd binne 3 dagen vraag ook eens aan hun wat je het beste kan doen :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 11:36
Hmmzzz interesting topic is dit,

Ik zelf zit ook er net aan te denken om dit zelfde mobotje aan te schaffen met of een Leadtek 6800 ultra of 2x een leadtek 6800GT er in, en dan een AMD 3800+ processor maar ik wacht nog even op de 3800+ Venice maar waar ik al een tijd mee zit is of de volgende geheugen modules goed op die Mobo werkt

Corsair TWINX1024-3200XLPRO dit is ofcourse 1 gig. Dus werken deze modules er op?

Ik hoorde trouwens net van een mate van mij dat het zelfs een idee is om 2 gig er in te douwen, alleen heb ik nog geen 2x modules gezien van die 3200xlpro versie, maar hij zegt dat dat goed is want dan kan je de pagefile uitzetten en deze volledig in de ram zetten waardoor het allemaal weer sneller zou moeten lopen.

Is dit zo??

Owww trouwens weet iemand wanneer de 3800+ Venice hier in nederland uitkomt?? of in that case waar dan ook uitkomt?? ik vind het allemaal erg lang duren.

[ Voor 10% gewijzigd door DrDeathhand op 13-04-2005 15:42 ]

• Hakkie
HaJeeEs schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:19:
Ik ga nu eerst die 1006 laden en werkt het daarna nog niet goed, dan doe ik een test met 1 geheugenreep in slot DIMM_B1.
Heb nu BIOS 1006 geladen, maar zie nog steeds problemen. Het raakt een beetje offtopic hier, want ik zag dmv AsusProbe dat mijn 12V onder belasting fluctueert tussen 11,712V en 11,456V. Het lijkt mij dat ook dit voor 'rare' problemen kan zorgen? Deze constatering heeft dus niks met geheugen te maken. Wie weet toch een reactie iemand? 8)

• BigDplayboy
Ithaca81 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:44:
Op de site van ASUS staan een aantal geheugens die gecontroleerd zijn op de dual channel werking.
Hoe zit het dan met het vele geheugen dat niet op de site van asus staat? Werken die (hoogstwaarschijnlijk) ook op dual channel?

Ik zit zelf nog een beetje rond te kijken wat voor geheugen ik op mijn asus a8n wil steken.
Kingston HyperX 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2 lijkt me opzich wel netjes.
Ik zie nergens op de asus A8N-Sli site staan dat die HyperX-modules ondersteunt worden op dit moederbord...

Verder vraag ik me voor mezelf af wat sneller is: 2x 1024Mb of 4x 512Mb? Ik moet 2 Gb geheugen hebben namelijk, vraag me alleen af wat dan het slimste is om te pakken :) ... Er staat op de Asus site wel, dat wanneer je 4x 512 modules erin stopt, deze default gaan draaien op 333Mhz, i.p.v. 400 :/ Maar die default-waardes kun je gewoon overriden in je BIOS en evengoed op 400Mhz zetten.
Ondanks dat ben ik wegens bovenstaande reden zo half afgestapt van het idee om 4x Corsair VS512MB400 (512Mb) erin te knallen. Dus zit ik nu te twijfelen om 2x Corsair TwinX2048-3200C2 te pakken, maar Corsair werkt blijkbaar niet zo lekker met dit MoBo dus daar ben ik ook nog niet zeker van :S ... En Kingston heeft alleen maar geheugen met een CL groter of gelijk aan 3 [althans voor dit moederbord] ... Het liefst zou ik een paar golden dragons pakken van GeIL want da's gewoon goeie sjit, maar die staan weer niet op de safe-list van asus :| anders zou ik die wel pakken.

Ieder merk heeft in het geval van dit MoBo dus zo z'n pro's en con's blijkbaar, of zie ik toch iets over het hoofd en heeft iemand een suggestie voor die snelle [CL2] dual-channel 2Gb die ik zo graag wil? _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door BigDplayboy op 13-04-2005 23:09 ]

Verwijderd

Ik heb bij icomputers ook een mooie aanbieding gezien van goed geheugen : 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (G.Skill, F1-3200PHU2-1GBZX) € 120,-

erg goedkoop ;)

*In die pdf heb ik ff checked, staat geen geheugen wat in de pricewatch staat....
Pagina: 1