computer kan sommige internetpagina's niet vinden.. ?

Pagina: 1
Acties:

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Mijn computer heeft soms de irritante eigenschap om sommige internetpagina's niet te kunnen vinden. Vooral Google, marktplaats of Ebay kan ik dan gewoon niet komen, en andere kan ik gewoon vinden, zoals deze site gelukkig. :p Eerder was het wel eens zo dat het resetten van de computer hielp, maar dat is nu vaak niet meer het geval! Ik heb een laptop die draadloos is aangesloten op een Linksys router, en ik gebruik kabelinternet van @home, en de laptop draait op windows ME. Het probleem lijkt zich alleen voor te doen op mijn computer; andere computers aangesloten op dezelfde router hebben dit probleem niet.

iemand een idee wat dit kan zijn, want ik vind het maar een vaag probleem en ik heb geen klap verstand van computers..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Spyware, virus? (Lees [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] maar even door misschien ;)).
Check je hosts-bestand (C:\windows\system32\drivers\etc\hosts oid) anders eens?

United we stand, and divided we fall

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
blizt schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:21:
Spyware, virus? (Lees [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] maar even door misschien ;)).
Check je hosts-bestand (C:\windows\system32\drivers\etc\hosts oid) anders eens?
ik heb Ad-aware gedraaid en die heeft 3 'critical objects' gevonden en verwijderd
Ik heb een virusscanner gedraaid (McAfee volgens mij) maar die vond niks
ik heb een host bestand gevonden: HOSTS.SAM in C:\WINDOWS. Hierin staan niet echt boeiende dingen, behalve een localhost met een soort van nummer ervoor..

EDIT: maar het probleem bestaat dus nog steeds.. :s

[ Voor 6% gewijzigd door Gemineye op 28-01-2005 14:38 ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 22:06

Nik

Ook al eens SpyBot SD geprobeerd? Want die haalt er ook veel uit. Probeer ook eens te pingen naar de sites die niet werken.

Lukt het dan niet, moet je eens een HijackThis scan doen, vervolgens kun je hier ( http://www.hijackthis.de/index.php?langselect=english ) je log in plakken, en hij laat gedetailleerd zien wat er fout ZOU KUNNEN zitten. Bedenk wel dat je dit op eigen risico doet!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
proller schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:41:
Ook al eens SpyBot SD geprobeerd? Want die haalt er ook veel uit. Probeer ook eens te pingen naar de sites die niet werken.

Lukt het dan niet, moet je eens een HijackThis scan doen, vervolgens kun je hier ( http://www.hijackthis.de/index.php?langselect=english ) je log in plakken, en hij laat gedetailleerd zien wat er fout ZOU KUNNEN zitten. Bedenk wel dat je dit op eigen risico doet!
is spybot net zoiets als adaware?

wat houdt een hijackthis scan in dan?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Gemineye schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:37:
[...]

ik heb Ad-aware gedraaid en die heeft 3 'critical objects' gevonden en verwijderd
Ik heb een virusscanner gedraaid (McAfee volgens mij) maar die vond niks
ik heb een host bestand gevonden: HOSTS.SAM in C:\WINDOWS. Hierin staan niet echt boeiende dingen, behalve een localhost met een soort van nummer ervoor..

EDIT: maar het probleem bestaat dus nog steeds.. :s
De .sam extensie duidt aan dat het een sample hosts file is. ;) Je hosts file hoort er dus hetzelfde uit te zien.
Gemineye schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:36:
[...]

is spybot net zoiets als adaware?

wat houdt een hijackthis scan in dan?
Spybot is idd iets zoals Ad-Aware. :) HiJackThis: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] :)

Signature

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
ohw is dat een sample file.. nou ik kon geen gewone hosts file vinden..

ik heb hijackthis gedownload, vanavond eens proberen!!

danku allen

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:24

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Probeer er eens http:// voor te mikken, bijv: http://www.link.nl.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 22:12
Of wat ook nog kan, alles bij de internet opties op standaard zetten (hoewel je bij de sites die je opnoemt geen vreemde dingen moet tegen komen).
En bij de lijst van geinstalleerde software naar IE gaan, dubbel aanklikken en de optie herstellen kiezen. Wil ook wel eens helpen.
Of Firefox proberen, kijken of die werkt.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Pagina: 1