Hoi allemaal Ik heb heb een probleempje met het instellen van een wireless AP.
Mijn huidige configuratie is:
KPN/BBNED ------------ ADSL splitter ------------- Speedtouch 510 4 ports ADSL router/modem
PORT1 -------- CAT 5 UTP --------- XP bak (IP DHCP 10.0.013 Subnet Mask 255.0.0.0)
PORT2 -------- CAT 5 UTP --------- Belkin 802.11G Wireless Range Extender/Access Point (Standaard static IP 192.168.2.254)
Nu is het probleem als ik met me PDA me wireless enable kan ik het AP zien (samen met wat burenAP's
) Hij heet belkin54g..... dan krijg ik een IP op me pda en kan ik internetten. Maar hij staat zo open als een gek, geen wep, wpa en ik wil hem graag beveiligen met vpn (openVPN) ofzo. maar ik kan eht AP zelf niet benaderen ... het IP adres ken ie niet resolven, pingen etc.
Me pda krijgt trouwens wel gewoon een IP 10.0.0.14 (zelfde sbm)....
Kan iemand me helpen om bij me AP te komen?? EN ja heb wel gegoogled enzo maar kom er echt niet meer uit. Graan een vers perspectief thanks!!
Mijn huidige configuratie is:
KPN/BBNED ------------ ADSL splitter ------------- Speedtouch 510 4 ports ADSL router/modem
PORT1 -------- CAT 5 UTP --------- XP bak (IP DHCP 10.0.013 Subnet Mask 255.0.0.0)
PORT2 -------- CAT 5 UTP --------- Belkin 802.11G Wireless Range Extender/Access Point (Standaard static IP 192.168.2.254)
Nu is het probleem als ik met me PDA me wireless enable kan ik het AP zien (samen met wat burenAP's
Me pda krijgt trouwens wel gewoon een IP 10.0.0.14 (zelfde sbm)....
Kan iemand me helpen om bij me AP te komen?? EN ja heb wel gegoogled enzo maar kom er echt niet meer uit. Graan een vers perspectief thanks!!