Toon posts:

Belkin AP met Speedtouch 510 ADSL modem/router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal Ik heb heb een probleempje met het instellen van een wireless AP.

Mijn huidige configuratie is:

KPN/BBNED ------------ ADSL splitter ------------- Speedtouch 510 4 ports ADSL router/modem

PORT1 -------- CAT 5 UTP --------- XP bak (IP DHCP 10.0.013 Subnet Mask 255.0.0.0)
PORT2 -------- CAT 5 UTP --------- Belkin 802.11G Wireless Range Extender/Access Point (Standaard static IP 192.168.2.254)

Nu is het probleem als ik met me PDA me wireless enable kan ik het AP zien (samen met wat burenAP's :) ) Hij heet belkin54g..... dan krijg ik een IP op me pda en kan ik internetten. Maar hij staat zo open als een gek, geen wep, wpa en ik wil hem graag beveiligen met vpn (openVPN) ofzo. maar ik kan eht AP zelf niet benaderen ... het IP adres ken ie niet resolven, pingen etc.

Me pda krijgt trouwens wel gewoon een IP 10.0.0.14 (zelfde sbm)....

Kan iemand me helpen om bij me AP te komen?? EN ja heb wel gegoogled enzo maar kom er echt niet meer uit. Graan een vers perspectief thanks!! :D

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 09:28

Kvn

Ik had hetzelfde probleem, maar dit is makkelijk op te lossen.
Neem even een vast ip in dezelfde range als het AP.

Log er dan op in, verander het ip naar dezelfde range als je modem ( 10.0.0.254 ).
Dit heb ik toen gedaan, en opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Damn ... ff proberen klinkt wel logisch ... :D

Verwijderd

Topicstarter
Slayerized schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:35:
Ik had hetzelfde probleem, maar dit is makkelijk op te lossen.
Neem even een vast ip in dezelfde range als het AP.

Log er dan op in, verander het ip naar dezelfde range als je modem ( 10.0.0.254 ).
Dit heb ik toen gedaan, en opgelost :)
Ok dan het werkt!! :) Thanx, hoe kan ik er zo over heen kijken :z

• Kvn

Kvn

NP :) Ik had het niet voor niets ook. In de handleiding staat het ook zwaar onduidelijk uitgelegd, t klopt gewoon niet :/

Anyway, have fun ermee! :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:20
Wat nog beter is, is je access point een IP adres geven in de range van je router (dit kan via de webinterface van het access point).

Dus je router bijv. 10.0.0.138 en je access point 10.0.0.139.

Op deze manier kun je ze beide altijd benaderen via het netwerk.

• Kvn

Kvn

Een 510 is een router en modem ineen, verder lijkt me dat nogal logisch, dus ( Log er dan op in, verander het ip naar dezelfde range als je modem ( 10.0.0.254 ). ) zegt al genoeg :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:20
Slayerized schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:58:
Een 510 is een router en modem ineen, verder lijkt me dat nogal logisch, dus ( Log er dan op in, verander het ip naar dezelfde range als je modem ( 10.0.0.254 ). ) zegt al genoeg :)
Dacht dat je z'n draadloze netwerkkaart bedoelde.
Pagina: 1