Toon posts:

Zoek een snel en stabiel moederboardje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al enige jaren een ASUS MEL-C moederboardje met een Pentium Celeron 433MHZ, en hij bevalt wel, maar ik zoek iets sneller en stabieler, maar toch tegen een laag prijsje...

Ik heb altijd met socket370 gewerkt en heeft me altijd bevallen, maar wat is nu het beste, en niet meteen van PENTIUM3 1000MHZ... want er begint al mos in me portemonee te groeien.. :P

Nee ik zoek een normaal moederboard met het liefst een socket370 of iets anders, maar waarmee je zowel mee kan gamen als relaxed kan werken zonder vage fouten ofzo.

As you can see, m'n knowledge for moederboardjes is niet zo hoog.. :?

Any suggestions??

Tnx *D

Verwijderd

gewoon een asus of abit bord op de intel 815 chipset nemen zit je heeeel goed met je p3

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
now knowledge is niet erg your are here to learn and we are here to teach

Euh nou een echte dikke aanrader is een
ASUS CUSL2 (niet de CUSL2-C => audio on board zorgt voor veel probs)
ik heb er zelf ook een zonder audio en die is echt stabiel.
PIII600@600MHz met 1,80v voltage
doe maar eens een search op cusl2 en kijk naar de voornamelijkste reacties

het is een heel stabiel moederbordje
met intel 815 chipset
udma 100
midden prijsklasse rond de 500 piek

http://www.asus.com.tw/products/motherboard/pentiumpro/cusl2/index.html

zie link voor uitgebreide info

Doei

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Asus A7V, met duron 700/800

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ons kleine duiveltje moet wat beter lezen, hij vraagt om een Socket370

Die Asus is inderdaad wel goed ja :)

Verwijderd

Euhm... niet om een flamebate te starten ofzo, maar een AMD pc geeft in het algemeen vaker problemen dan een Intel PC, en het is GEEN socket370 zoals er gevraagd werd Mr. FrankGuthrie.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik een Intel bord zou kopen zou ik ook voor die CUSL2 gaan ja, lijkt me een goed bordje. En i815 is gewoon de snelste Intel chipset (met SDRAM) van het moment.

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 16:27 schreef New-B het volgende:
Euhm... niet om een flamebate te starten ofzo, maar een AMD pc geeft in het algemeen vaker problemen dan een Intel PC, en het is GEEN socket370 zoals er gevraagd werd Mr. FrankGuthrie.
Wat een onzin, waar baseer je dat op ?? Kom eens met wat argumenten uit de kast..Ik heb nog nooit een AMD gebaseerd systeem gezien die onstabiel draaide en/of problemen gaf als alles goed geconfigureerd is.
Mijn AMD 1.1 Ghz draait zeer stabiel en snel, alles draait erop..niks geen conflicten.

Een P3 systeem draait ook onstabiel als je hem niet goed configureert.. dus bazel in het vervolg geen onzin uit alsjeblieft. :)

Verwijderd

Blijkbaar lees jij niet zo vaak de forum, anders zou je geweten hebben dat er ZEER veel vragen over onstabiele AMD systemen worden gesteld die geen oplossing hebben tegen de onstabieliteit. Denk na voordat je iets zegt, ik baseer me reacties niet op bullshit zoals jij dat doet. Ik heb namelijk ook AMD systemen inelkaar gezet met hetzelfde hardware, en opvallend is dat niet alle systemen net zo goed werken. En ja, ik heb hier ook een AMD Duron bakkie staan (uit geldnood geen Intel), dus hier spreekt absoluut geen pro-intel persoon.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 06 januari 2001 16:25 schreef kosmonova het volgende:
Ons kleine duiveltje moet wat beter lezen, hij vraagt om een Socket370

Die Asus is inderdaad wel goed ja :)
Heb ik ook gedaan, en er staat 'het liefst' dus andere opties zijn niet uitgesloten.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
AMD is snel/goedkoop
INTEL is sneller/duurder
trek je conclusies (de mijne zijn dan gebasseerd op dezelfde snelheid)

niemand die mij wijsmaakt dat een willekeurige amd een intel met dezelfde snelheid eruit trekt no way !!!

moet wel toegeven voor de mensen die minder te besteden hebben inderdaad amd goedkoop

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 06 januari 2001 17:09 schreef mikevanrooijen het volgende:
AMD is snel/goedkoop
INTEL is sneller/duurder
trek je conclusies

niemand die mij wijsmaakt dat een willekeurige amd een intel met dezelfde snelheid eruit trekt no way !!!

moet wel toegeven voor de mensen die minder te besteden hebben inderdaad amd goedkoop
AMD trek Intel er op sommige punte er wel uit, alleen is dat omgekeerd ook zo :D, dus geen van beide is sneller.

Maar feit is dat AMD processor goedkoper zijn.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Op zaterdag 06 januari 2001 16:18 schreef mikevanrooijen het volgende:
Euh nou een echte dikke aanrader is een
ASUS CUSL2 (niet de CUSL2-C => audio on board zorgt voor veel probs)
Uhm, bij een CUSL2 is audio onboard toch optioneel, maar zit wel een ingebouwde videokaart op toch ?

Naar mijn weten is de CUSL2-C een versie zonder onboard video en onboard auido is ook niet standaard. of zit ik er naast?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 21:44
ASUS MEL-C moederboard
MEL-C? is er ook een MEL-B moederbord soms? :)

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 januari 2001 16:47 schreef New-B het volgende:
Blijkbaar lees jij niet zo vaak de forum, anders zou je geweten hebben dat er ZEER veel vragen over onstabiele AMD systemen worden gesteld die geen oplossing hebben tegen de onstabieliteit. Denk na voordat je iets zegt, ik baseer me reacties niet op bullshit zoals jij dat doet. Ik heb namelijk ook AMD systemen inelkaar gezet met hetzelfde hardware, en opvallend is dat niet alle systemen net zo goed werken. En ja, ik heb hier ook een AMD Duron bakkie staan (uit geldnood geen Intel), dus hier spreekt absoluut geen pro-intel persoon.
Ik denk dat er veel vragen over AMD systemen gevraagdt worden, omdat er heel veel tweakers een AMD hebben en deze tweaken. Dan loop je tegen problemen aan, en die stel je :).
Ik heb zelf een AMD :P, en een PIII gehad. En ik kan je zeggen dat ik `s morgen om 700 uur computer aanzet :), en `s avonds om 2300 uit. En ik nog NOOIT :) een vastloper heb gehad met die AMD :7. Met die Intel trouwens ook niet :). Als je zorgt dat je computer goed geconfigureerd is, heb je geen/weinig problemen.

Net zoals M$ en Linux. M$ is duur :(, Linux niet :). Toch wordt Linux als beter beschouwd. Linux is in ieder geval stabieler, en dat is wat iedereen wil.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 06 januari 2001 18:01 schreef stokkie het volgende:
Linux is in ieder geval stabieler, en dat is wat iedereen wil.
HHHMM, ja nou W2K is super stabiel, en stabielr dan stabiel kan toch echt niet.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Het maakt inderdaad geen bal uit hoor of je Intel of AMD systeem neemt, want ik heb ook wel eens een BX bordje in mijn handen gehad wat niet helemaal deugde.

Maar als je echt een goed bord zoekt met i815 chipset ga dan voor de MSI i815-pro.

Goedkoper dan Asus CUSL-2 en ook erg veel tweak mogelijkheden.
Een kameraad van mij had ook een nieuw mobo voor zijn P3 733 mhz nodig omdat die zo stom was om een Gateway te kopen bij Primafoon en daar zat dus zo'n i810e bordje in waar je niet veel mee kon doen.
En meneer is nog al een spelletjesfreak, dus ik heb hem geadviseerd om een ander mobotje er in te plaatsen.

Wij naar Norrod gerent en een MSI 1815-pro + Asus 7700 op te halen.

Oude bord eruit geflikkert en nieuwe er in gedaan. Nu loopt zijn systeem 700 Mhz @ 845 mhz.

En hij is zeer tevreden.

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Ik zat met dezelfde vraag, dus heb ik ff op het net rond gekeken. Het boord dat je het meeste tegenkomt is de Asus. Een hoop mensen zijn inderdaad zeer tevreden over hun Asus CUSL2 danwel CUSL2-c. Verschil is idd dat erbij de -c geen grafische chip opzit, audio is bij beide een optie.

Mijn eigen keuze gaat uit naar MSI 815e pro (MS-6337). Ten eerste omdat ie veel (zo'n 100 piek) goedkoper is als de Asus, ten tweede hielp de gunstige review op hardwareinfo.net ook wel, met name dan de vele oc-mogelijkheden vanwege de goede layout.

Check de review van deze en nog een aantal Intel 815 borden hier.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Jongens, niet flamen.
Het anwoordt op zijn vraag is: Asus CUSL-2

Verwijderd

ASUS CUSL2-c heeft geen onboard audio en geen video. Dit MB raast echt een klasse MB en nog een stuk goedkoper ook. 8-) 8-) :Y)

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Een ander leuk bord is de MS 6309
veel instellingen en audio onboard.
Pagina: 1