Na een nachtje compileren was vanmorgen mn KDE dan klaar, allemaal top en prima. Firefox, Thunderbird, aMSN erop en prima werken. Toen wilde ik natuurlijk ook de nieuwste ATi drivers erop krijgen.
Dit was een heel gedoe omdat die masked waren, via een guide op forums.gentoo.org is met dat uiteindelijk gelukt. Xorg moest ik eerst unmergen en daarna werd ie automatisch met 'USE=multilib emerge ati-drivers' vanzelf weer mee gecompileerd. Leuk en aardig. Eenmaal klaar moest ik /opt/ati/bin/fglrxinfo doen, die resulteerde in een fout, namelijk :
Error: Unable to open display:0
kl*te dus, en sindsdien wil KDE ook niet meer starten.
Als ik KDE wil starten met 'startx' dan krijg ik een hele rits aan error's, namelijk :
Elf_RelocateEntry() Unsupported relocation type <insert getal tussen 0 en 9>
en hij eindigd met :
Caught signal 11 . Server aborting
ik heb met fglrxconfig een config file gemaakt en die gerenamed naar xorg.conf en heb 'UseInternalAGPGART' op "no" staan.
Wat doe ik zo verkeerd
Ik weet dat t lastig is omdat er weinig zijn met Gentoo op 64bit, maar misschien heeft iemand een geniale ingeving....?
edit :
http://forums.gentoo.org/...ic.php?t=250647&start=310 deze guide
Dit was een heel gedoe omdat die masked waren, via een guide op forums.gentoo.org is met dat uiteindelijk gelukt. Xorg moest ik eerst unmergen en daarna werd ie automatisch met 'USE=multilib emerge ati-drivers' vanzelf weer mee gecompileerd. Leuk en aardig. Eenmaal klaar moest ik /opt/ati/bin/fglrxinfo doen, die resulteerde in een fout, namelijk :
Error: Unable to open display:0
kl*te dus, en sindsdien wil KDE ook niet meer starten.
Als ik KDE wil starten met 'startx' dan krijg ik een hele rits aan error's, namelijk :
Elf_RelocateEntry() Unsupported relocation type <insert getal tussen 0 en 9>
en hij eindigd met :
Caught signal 11 . Server aborting
ik heb met fglrxconfig een config file gemaakt en die gerenamed naar xorg.conf en heb 'UseInternalAGPGART' op "no" staan.
Wat doe ik zo verkeerd
Ik weet dat t lastig is omdat er weinig zijn met Gentoo op 64bit, maar misschien heeft iemand een geniale ingeving....?
edit :
http://forums.gentoo.org/...ic.php?t=250647&start=310 deze guide
[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 27-01-2005 18:02 ]