Toon posts:

Welke camera voor € 300,-? canon G3 of A95

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

mijn mams wil een nieuwe digitale camera maar wil er rond de 300 euro voor uittrekken.
nu heb ik zitten kijken en kan ik een g3 aanschaffen voor 300 ex btw.
maar een A95 lijkt me ook wel wat, kan iemand mij een goed advies geven en zijn ervaringen geven?

of heeft iemand nog een andere goede tip wat betreft een andere camera?

ik hoor het graag van jullie.

mvg robby

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Bedoel je een Canon G3? Die is niet slecht, maar wel van 2002. Je koopt 'm 2e hands? Garantie is dan wel een probleem. De A95 is van nu, en scoort best goed :P. Voor "mams" zijn de Scene Positions vast ook erg handig. Werp eens een blik www.dpreview.com , daar zijn beide camera's grondig getest. De G3 staat daar bij de camera's die niet meer in de handel zijn.

Denon AVR-X3600H

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Om eerlijk te zijn denk ik dat de G3 echt beter is. Het mag dan een oudje zijn, het was toen top-of-the-bill en imiddels niet echt achterhaald.
4 goede megapixels, 4 keer zoom en lekker degelijk, grote lens en kantelscherm. En die lens is zeker beter dan de A95.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:03
G3 absoluut. Fantastische camera is dat.
Goeie F2.0 - F3.0 lens, lekker scherp.

Makkelijke keuze :Y)

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik ben zeker enthousiast over de G3, ik hoop zelfs nog een dezer dagen een showcase te posten met wat foto's die ik daar afgelopen weekend mee gemaakt heb, maar het gaat hier om een camera voor je moeder. Ik heb zelf een a75 en die vind ik qua opzet een bediening weer wat makkelijker dan een g3. hetzelfde geldt voor een a95, die ik ook al eens een tijdje heb vastgehouden. Verder is het beeldschermpje van de g3 wel duidelijk minder dan de a95, de laatste heeft gewoon meer pixels.

Maar ik weet natuurlijk niet hoe bedreven je moeder is in fotografie :) Misschien kickt ze wel op de raw ondersteuning die de G3 biedt :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Pfff....

"Een camera voor je moeder"; waarom moet het dan "extreem simpel"? Als ze de handmatige mogelijkheden van een A70/80/75/95 kan leren, kan ze ook die van de G3 leren. Beiden hebben een auto- en een P-stand als het moet.

Ik denk dat het neerkomt op de bijvoorbeeld de volgende criteria:
De A95 heeft een goede fotokwaliteit, maar die van de G3 is (iets) beter. Hij heeft een krachtiger lens, en minder ruis. Is de kwaliteit van de A95 goed genoeg voor wat je wil?
De A95 is kleiner. Is dat nodig, of is de extra omvang van de G3 geen probleem?
De A95 gebruikt batterijen en de G3 een BP511 accu. Wat wil je?
Wat vind je de mooiste camera qua uiterlijk?

[ Voor 12% gewijzigd door Katsunami op 27-01-2005 19:35 ]

• Rudedadude

Rudedadude

Sorry, ik heb maar 1 moeder die ik als referentiepunt kan gebruiken :P

Ik wilde gewoon even een tegengeluid bieden aan het G3 verhaal, ook al is dat fotografisch de betere camera. Er kan namelijk meer meetellen, maar dat moet de topicstarter dan maar melden :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Absoluut voor de G3 gaan. Dat is duidelijk de betere camera van de 2.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat mijn moeder deze bedoelt:

http://www.canon.nl/For_H...519&SourcePageID=166333#2

echter is het niet zo dat de G3 niet gemakkelijk is in het gebruiken ervan? de A95 komt me wat simpeler over dan een G3 (klinkt prof. namelijk).
Mijn moeder is niet echt een fotofreak en het is eigenlijk haar eerste digitale camera, dus wat is eenvoudig? uiteraard gaat het ook om de kwaliteit van de foto's!

verder kan mijn moeder deze nog kopen bij een leverancier (www.megasellers.nl) waar hij nog gewoon te koop is. Echter, weet iemand of canon hier nog garantie op geeft dan?

bij voorbaat dank!

groetn robby

Verwijderd

Topicstarter
JeanLeGrand schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:31:
Bedoel je een Canon G3? Die is niet slecht, maar wel van 2002. Je koopt 'm 2e hands? Garantie is dan wel een probleem. De A95 is van nu, en scoort best goed :P. Voor "mams" zijn de Scene Positions vast ook erg handig. Werp eens een blik www.dpreview.com , daar zijn beide camera's grondig getest. De G3 staat daar bij de camera's die niet meer in de handel zijn.
is helemaal nieuw en ik bedoel de canon G3 ja!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Diverse winkels hebben de G3 nog steeds leverbaar trouwens.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Die G3 koop je nieuw en heeft dus gewoon een jaar garantie. Ik denk dat Katsunami heel goed de overweging heeft geschreven die je moet maken;
De A95 heeft een goede fotokwaliteit, maar die van de G3 is beter. Hij heeft een krachtiger lens, en minder ruis.
De A95 is kleiner.
De A95 gebruikt batterijen en de G3 een BP511 accu.
Wat vind je de mooiste camera qua uiterlijk?
En leg dat vooral je moeder voor als zij ermee moet gaan fotograferen, dan moet ze ook eigenlijk zelf kiezen, daarbij kan je bovenstaande punten aangeven.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Als het toestel eenvoudig moet zijn, moet je voor de Ixus serie van Canon gaan! Zeer compact, weinig handmatige functies, en minstens net zo'n goede foto's als de A-serie van Canon.
De Ixus 40 is een erg mooie cam met een groot display (speciaal voor bijziende moeders ;) ).

Als je niet van plan bent om de handmatige features te gaan gebruiken, en niets wilt weten van sluitertijden, diafragma's etc, dan moet je niet voor de A-serie gaan en al helemaal niet voor de G-serie. Die bieden geen meerwaarde boven de Ixusjes en zijn alleen maar groter. Bij de Ixus krijg je ook nog een batterij dus die zit al bij de prijs inbegrepen.

[ Voor 9% gewijzigd door FaceDown op 27-01-2005 23:13 ]

Groetjes, FaceDown.

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:06:
echter is het niet zo dat de G3 niet gemakkelijk is in het gebruiken ervan? de A95 komt me wat simpeler over dan een G3 (klinkt prof. namelijk).
Mijn moeder is niet echt een fotofreak en het is eigenlijk haar eerste digitale camera, dus wat is eenvoudig? uiteraard gaat het ook om de kwaliteit van de foto's!
De G3 heeft wat meer knopjes op het toestel, de a95 heeft de opties (naar mijn mening) wat handiger in menu's weggestopt. Verder heeft de G# ook nog wat meer opties, maar die zitten weer weggestopt in de menu's en niet in de knoppen :P Ik denk dat het goed is wanneer ze beide camera's eens naast elkaar zou zien. Het formaat verschilt namelijk nog wel wat, waarbij de G3 echt wat groter begint te worden.

Maar wanneer je zegt dat je moeder niet echt een fotofreak is, waarom beperk je jezelf tot de keuze in deze twee toestellen? Ze zijn beide zonder meer prachtig, maar dat zijn ze vooral omdat ze de gevorderde gebruiker leuke dingen geven om mee te spelen. Voor het in de automatische stand foto's maken zijn er meer en goedkopere camera's ook geschikt en vanwege de eenvoud misschien nog wel geschikter :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

sasunit1000, de sticky's bovenaan dit subforum staan er niet voor niets ;)

In Fotografie Policy staat het volgende geschreven over de vraag die nog het meest langs komt hier in FG:
# De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
Vandaar dat topics als deze dus niet de bedoeling zijn van FG :)

Waar je wel een eind mee op weg kan komen is dit topic: Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?. Succes met je keuze.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.