Ik heb via ebay een 2dehands 6310i uit de UK bestelt,
Ik heb standaard een Orange abbonement en deed deze er erin en het werkte. Later probeerde ik ook een vodafone abbonement en het werkte niet.
Toen ging ik handmatig kijken welke netwerken mijn telefoon zag. en dat zijn
02-NL
T-Mobile NL
NL KPN
Orange
Geen Vodafone.... (terwijl dat hier normaal wel werkt) , ook niet op andere lokaties.
Ik vind dit erg vreemd, ik dacht eerst dat het er aan lag dat Vodafone een 900 netwerk heeft (en dat dat op de een of andere kapot was in deze telefoon, maar voorzover ik weet heeft KPN dit ook.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik het kan oplossen. dank
EDIT
http://www.cellular-news.com/coverage/netherlands.shtml
Hier vond ik info waar uit blijkt dat kpn ook een 1800 netwerk heeft....
T-Mobile (formerly Ben) GSM 1800
--------------------------------------------------------------------------------
Orange GSM 1800
--------------------------------------------------------------------------------
KPN Mobile GSM 900 & 1800
Telfort GSM 1800
Vodafone GSM 900
Dus dan lijkt het er toch op dat het 900 netwerk in de telefoon kapot is.... Ik zag op ebay antenne's voor nokia die origineel zijn en slechts een aantal euro kosten.... zou dat het probleem verhelpen???
Ik heb standaard een Orange abbonement en deed deze er erin en het werkte. Later probeerde ik ook een vodafone abbonement en het werkte niet.
Toen ging ik handmatig kijken welke netwerken mijn telefoon zag. en dat zijn
02-NL
T-Mobile NL
NL KPN
Orange
Geen Vodafone.... (terwijl dat hier normaal wel werkt) , ook niet op andere lokaties.
Ik vind dit erg vreemd, ik dacht eerst dat het er aan lag dat Vodafone een 900 netwerk heeft (en dat dat op de een of andere kapot was in deze telefoon, maar voorzover ik weet heeft KPN dit ook.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik het kan oplossen. dank
EDIT
http://www.cellular-news.com/coverage/netherlands.shtml
Hier vond ik info waar uit blijkt dat kpn ook een 1800 netwerk heeft....
T-Mobile (formerly Ben) GSM 1800
Orange GSM 1800
KPN Mobile GSM 900 & 1800
Telfort GSM 1800
Vodafone GSM 900
Dus dan lijkt het er toch op dat het 900 netwerk in de telefoon kapot is.... Ik zag op ebay antenne's voor nokia die origineel zijn en slechts een aantal euro kosten.... zou dat het probleem verhelpen???
[ Voor 38% gewijzigd door The Dutchman op 27-01-2005 18:25 ]
----------------------------------------