Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

6310i kan alle netwerken ontvangen behalve vodafone

Pagina: 1
Acties:

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11 15:58
Ik heb via ebay een 2dehands 6310i uit de UK bestelt,

Ik heb standaard een Orange abbonement en deed deze er erin en het werkte. Later probeerde ik ook een vodafone abbonement en het werkte niet.

Toen ging ik handmatig kijken welke netwerken mijn telefoon zag. en dat zijn

02-NL
T-Mobile NL
NL KPN
Orange

Geen Vodafone.... (terwijl dat hier normaal wel werkt) , ook niet op andere lokaties.

Ik vind dit erg vreemd, ik dacht eerst dat het er aan lag dat Vodafone een 900 netwerk heeft (en dat dat op de een of andere kapot was in deze telefoon, maar voorzover ik weet heeft KPN dit ook.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik het kan oplossen. dank :)

EDIT

http://www.cellular-news.com/coverage/netherlands.shtml

Hier vond ik info waar uit blijkt dat kpn ook een 1800 netwerk heeft....

T-Mobile (formerly Ben) GSM 1800
--------------------------------------------------------------------------------
Orange GSM 1800
--------------------------------------------------------------------------------
KPN Mobile GSM 900 & 1800
Telfort GSM 1800
Vodafone GSM 900

Dus dan lijkt het er toch op dat het 900 netwerk in de telefoon kapot is.... Ik zag op ebay antenne's voor nokia die origineel zijn en slechts een aantal euro kosten.... zou dat het probleem verhelpen???

[ Voor 38% gewijzigd door The Dutchman op 27-01-2005 18:25 ]

----------------------------------------

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
vodafone draait ook op 1800 hoor...de 900 palen mogen sinds een jaar of 5 niet meer geplaatst worden :Y) ik zou een service point aan kijken en er nieuwe software op flashen mss dat dat helpt

[ Voor 35% gewijzigd door RSD1982 op 27-01-2005 18:38 ]

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11 15:58
Op het dak van het gebouw hier had ik net wel vodafone.... wel zwak... dat was waarschijnlijk dan een 1800 mast van vodafone..... Het makkelijkst lijkt mij een nieuwe antenne.... maar ik vraag me eigenlijk af of dat het wel is (aangezien 1800 netwerken het wel doen)... wat denken jullie... als het gewoon de electronica is... dan kan ik het zelf niet fixen....

Firmware update zou ook nog kunnen, alleen heb ik volgens mij al de laatste versie (5.5) en waarschijnlijk moet je bij zo'n servicepunt ook de bon laten zien ofzo... :)

----------------------------------------

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
Reset je foon ook nog even mss dat er ooit eens een instelling is gemaakt in één van de netwerkmenu's, mss wel in het engeneering menu...(zo'n menu waarmee je alleen met een code inkomt) en bon voor service center heb je niet nodig...