Hallo! Ik heb een Azerty Logitech Cordless Desktop MX700 toetsenbord (plaatje: http://www.ver-computer.d...ges/500036940c0b49f54.jpg ) dat het redelijk goed doet onder Linux (Fedora Core 3, Kernel 2.6.9-1.861_FC3, X.org 6.8.1, Xfce 4.2). De multimedia keys werken wel (nog) niet, maar die gebruik ik toch nooit en daar is Lineakd voor ( http://lineak.sourceforge.net/ ) wat ik dus ooit nog wel s zal installeren...
Het probleem treedt op enkel in quake based games... ik ben een fervente Enemy Territory-speler, en het enige dat mij tegenhoudt om windows volledig achter me te laten is die verdomde keyboard problemen...
Het probleem is dat de nummertoetsen, die op een azerty-keyboard met shift moeten worden gebruikt (anders zijn het tekentjes: & é " ' ( § enz.) werken daadwerkelijk ook alleen met shift ingedrukt in Enemy Territory op linux, terwijl ze in windows gewoon werken... Als ik de toetsen wil binden, krijg ik vreemde key/scancodes: 0X22, AUX16, 0XE9 enz. &, wat op de 1 toets staat, wordt zelfs herkend als 7...
in /etc/X11/xorg.conf staat:
Option "XkbModel" "pc105"
een default 105-toetsen keyboard dus... terwijl er toch redelijk wat logitech-specifieke opties zijn:
ltcd: Logitech Cordless Desktop
logicdp: Logitech Cordless Desktop Pro
logicdpa: Logitech Cordless Desktop Pro (alternate option)
logiaccess: Logitech Access Keyboard
logicink: Logitech Internet Navigator Keyboard
logiciink: Logitech iTouch Internet Navigator Keyboard
logiinkse: Logitech iTouch Internet Navigator Keyboard SE
logiik: Logitech Internet Keyboard
itouch: Logitech iTouch
Weet iemand toevallig welke ik het best neem voor een Logitech Cordless Desktop MX700 bordje? Een van de eerste drie zou ik zeggen, maar ik ben natuurlijk niet zeker. Zou dit eventueel mijn probleem oplossen? En, als ik besluit wat te experimenteren, hoeveel kwaad kan het dat ik een verkeerde instelling gebruik? Zal mn keyboard stoppen met werken of kan ik me nog redden
ik heb namelijk zeer weinig console-ervaring (gebruik sinds nieuwjaar ongeveer linux).. misschien kan ik me nog net redden met nano...
Anyhoo...alvast bedankt
Het probleem treedt op enkel in quake based games... ik ben een fervente Enemy Territory-speler, en het enige dat mij tegenhoudt om windows volledig achter me te laten is die verdomde keyboard problemen...
Het probleem is dat de nummertoetsen, die op een azerty-keyboard met shift moeten worden gebruikt (anders zijn het tekentjes: & é " ' ( § enz.) werken daadwerkelijk ook alleen met shift ingedrukt in Enemy Territory op linux, terwijl ze in windows gewoon werken... Als ik de toetsen wil binden, krijg ik vreemde key/scancodes: 0X22, AUX16, 0XE9 enz. &, wat op de 1 toets staat, wordt zelfs herkend als 7...
in /etc/X11/xorg.conf staat:
Option "XkbModel" "pc105"
een default 105-toetsen keyboard dus... terwijl er toch redelijk wat logitech-specifieke opties zijn:
ltcd: Logitech Cordless Desktop
logicdp: Logitech Cordless Desktop Pro
logicdpa: Logitech Cordless Desktop Pro (alternate option)
logiaccess: Logitech Access Keyboard
logicink: Logitech Internet Navigator Keyboard
logiciink: Logitech iTouch Internet Navigator Keyboard
logiinkse: Logitech iTouch Internet Navigator Keyboard SE
logiik: Logitech Internet Keyboard
itouch: Logitech iTouch
Weet iemand toevallig welke ik het best neem voor een Logitech Cordless Desktop MX700 bordje? Een van de eerste drie zou ik zeggen, maar ik ben natuurlijk niet zeker. Zou dit eventueel mijn probleem oplossen? En, als ik besluit wat te experimenteren, hoeveel kwaad kan het dat ik een verkeerde instelling gebruik? Zal mn keyboard stoppen met werken of kan ik me nog redden
Anyhoo...alvast bedankt