Toon posts:

[windows xp]Wat moet ik met dit mailtje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sender: MicrosoftUpdate@microsoft.com
subject: MS Windows/Critical Error

Dear Sir/Madam,

We kindly ask you to install this update to your PC as soon as possible.
In the libraries of OS Windows® critical errors have been found. This errors lead to destruction of the system files from your computer without an opportunity on restoration. The given service-pack fixes libraries and does not allow various Trojan modules to penetrate into your computer.

Yours Faithfully,
Microsoft INC

de bijlage is een exe file in in een rar-archief en Microsoft zou dat volgens mij altijd in Zip doen aangezien niet iedereen weet wat rar bestanden zijn en dit ook niet standaard met windows wordt meegeinstalleerd :)

daarnaast zijn er nog wel wat dingen waar ik aan twijfel, meer mensen dit mailtje gehad?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 17:11 ]

Verwijderd

Niet doen, dit is natuurlijk een virus.

Alsof Microsoft iedereen een mailtje gaat sturen? Hoe weten ze je mailadres? En dat je win xp draait? wissen en evt. melden bij je provider.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 09:32

FastBunny

Give it the Works !

Lijkt mij heel duidelijk een virus,
Hoe weet Microsoft jouw mailadres? En ze sturen je dan echt niet een mailtje, de bijlage is gewoon een virus of trojan.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Dude hier trap j toch niet in, microsoft heeft echt je mail adres niet hoor, waaruit ze kjunnen zien dat er een update niet is gepatched

dis gewoon spam

dat je hierin trapt

Nintendo SWITCH! FTW

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Duidelijk nep: spelfouten & het feit dat MS niet ongevraagd mailtjes met bijlages gaat verzenden
En waarschijnlijk bevat het nog een virus ook...

Verwijderd

Scan de rarfile eens hier: http://www.kaspersky.com/scanforvirus.html :)

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:09:
de bijlage is een exe file in in een rar-archief en Microsoft zou dat volgens mij altijd in Zip doen aangezien niet iedereen weet wat rar bestanden zijn en dit ook niet standaard met windows wordt meegeinstalleerd :)

daarnaast zijn er nog wel wat dingen waar ik aan twijfel, meer mensen dit mailtje gehad?
Microsoft zou nooit bijlages in een mailtje sturen...

Buiten dat: is auto-update of windows update ineens overbodig ofzo?

Oftewel: overduidelijk een virus.

edit:
ohja, dit soort mailtjes krijg ik overigens meerdere per dag van, om op je andere vraag te antwoorden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wokkels op 27-01-2005 17:14 ]

Permanent wintericon!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ms stuurt je echt geen mail met een fix :Z die mag je mooi zelf downloaden via windows update....
Dat je nog twijfelt of je dit kan vertrouwen 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Andre-85 op 27-01-2005 17:15 . Reden: spuit zoveel moet is vaker op F5 drukken ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
1. Virus
2. MS zal nooit een attachment versturen met de mededeling om die te installeren. Ze verwijzen je altijd naar hun site. (Zoals ze bij een eerdere virus ook zeiden)
duidelijk? :)

let the past be the past.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

http://www.microsoft.com/...nt/authenticate_mail.mspx
Learn What to Look For
Fortunately, there are ways to spot the imposters. Here's how to verify that a Microsoft security-related message is legitimate.

The Message Contains No Attachments
We never attach software updates to our security e-mail notifications. Rather, we refer customers to our Web site for complete information on the software update or security incident. Most Microsoft software updates are provided through Microsoft Windows Update, Microsoft Office Update, or the Microsoft Download Center.

The Information Is on Microsoft.com
We never send notices about security updates or incidents until after we publish information about them on our Web site. If you are ever in doubt about the authenticity of a Microsoft security e-mail notification, check the Security site on Microsoft.com to see if the information is listed there.
Zegt al genoeg of niet soms ;)
Andre-85 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:14:
Dat je nog twijfelt of je dit kan vertrouwen 8)7
Ik kan me soms wel voorstellen dat mensen er in trappen, vooral als het er zo uit ziet (EN dit is dus fake heh)

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/security/images/bulletin_spoof.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Luppie op 27-01-2005 17:22 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:11:
Niet doen, dit is natuurlijk een virus.

Alsof Microsoft iedereen een mailtje gaat sturen? Hoe weten ze je mailadres?
Misschien is er in het verleden eens iets ingevuld door m'n pa of m'n broer bij MS. Die schrijven zich wel vaker in voor gratis troep :( :)
En dat je win xp draait? wissen en evt. melden bij je provider.
Er staat niet bij dat het specifiek voor XP is, dat is omdat ik het zelf draai en Windows wat te algemeen vond voor dit topic. Ik kan de exe overigens gewoon openen... zit momenteel achter een mac. ;)
Iva_Bigone schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:13:
Duidelijk nep: spelfouten & het feit dat MS niet ongevraagd mailtjes met bijlages gaat verzenden
En waarschijnlijk bevat het nog een virus ook...
hehe, wil je 'm ff testen :P?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 17:29 ]

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Forward het mailtje maar naar: killorbe [AT] killamail [DOT] com , dan zal ik het eens ff testen :P

[ Voor 3% gewijzigd door KILLorBE op 27-01-2005 20:14 . Reden: Sorry, it slipped my mind. ]

Verwijderd

Het is volgens de BV policy niet toegestaan om samples te requesten.

Waarom scan je de file niet gewoon (online) met een AV zoals ik al voorstelde?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Naast de online scan van Kaspersky die Schouw al aangaf, kan je ook je file nog door wat andere virusscanners laten schannen. Hier bijvoorbeeld. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
goeie tip, zal ik de volgende keer eens doen.

m'n eerste mailtje in jaren van microsoft .. en is het ook nog fake :')

Verwijderd

Nou, het is allemaal al gezegd! Zonder twijfel een virus en MS zou dat nooit zo versturen. Maar wel link, want iemand die de balle verstand heeft van pc wereld, gaat hier waarschijnlijk goed de fout in.
Pagina: 1