ik wil over een tijdje een 20 inch cinema gaan kopen, maar nou vroeg ik me af waar ik dat et beste kan doen vanwege de pixelpolicy's en of apple daar een beetje soepel mee omgaat of niet? ik ga namelijk echt geen 1000 pleuro uitgeven voor een scherm met een kapotte pixel erin die ik niet kan terugbrengen
(ik heb zoiets al namelijk meegemaakt en zit nu met een 19 inch scherm met kapotte pixel opgescheept
).
Ga naar de apple store en test het scherm voordat je em koopt. Lijkt mij heel simpel toch.
De officiële policy is niet zo soepel, bestel je via internet zou je weleens een probleem kunnen hebben. In de winkel zijn ze in de meeste gevallen zo coulant om je helpen. Daar kan je ook eigenlijk altijd voor je koop het scherm aan laten sluiten om te kijken of er al dode pixels inzitten of niet. De service van winkels kan natuurlijk verschillen dus vraag het even goed na bij de winkel waar je hem denkt te gaan kopen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Koop je via internet dan mag je altijd na 7 dagen terug sturen.
Wanneer u een product koopt op afstand, hebt u vrijwel altijd recht op een zichttermijn. Dit is een periode waarbinnen u een product zonder verdere verplichtingen aan het bedrijf terug kunt sturen. U hebt een bedenktijd van zeven werkdagen na ontvangst van het product dat u gekocht heeft via Internet, e-mail, postorderbedrijf , telefoon, bestelbonnen of fax.
Wat is de bron? Ik ben benieuwd wat voor rechten/plichten je nog meer hebt.kaandorp schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:04:
[...]
"Luie mensen worden ook moe!"
Als ik me niet vergis heeft dat met de colportagewet te maken.Pindkaas schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:32:
[...]
Wat is de bron? Ik ben benieuwd wat voor rechten/plichten je nog meer hebt.
Dit gaat over de wet Kopen op Afstand:
http://www.consumentenbon...atie/50411?ticket=nietlid
[ Voor 23% gewijzigd door dawuss op 27-01-2005 18:40 ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Opmerkelijk dat zo weinig mensen dat weten... Als je via internet koopt heb je veel meer rechten dan gewoon in de winkel, en vaak is het nog goedkoper ook.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
nou dat dacht ik dus ook toen ik m'n Samsung 193P kocht maar toen las ik op de site van die zaak dat de doos dan niet geopend mocht zijn, en aangezien je alleen op dode pixels kan checken door em uit de doos te halen was ik kort gezegt de l*lkaandorp schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:04:
[...]
dus ik weet niet of dat bij apple ook zo is of niet?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 22:44 ]
Het maakt niet uit wat er op de site vermeld staat. Consumentenrecht staat daar ver boven.Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:43:
[...]
nou dat dacht ik dus ook toen ik m'n Samsung 193P kocht maar toen las ik op de site van die zaak dat de doos dan niet geopend mocht zijn, en aangezien je alleen op dode pixels kan checken door em uit de doos te halen was ik kort gezegt de l*l![]()
dus ik weet niet of dat bij apple ook zo is of niet?
Een slightly offtopic wijze les: Stuur nooit zo'n garantieregistratie formuliertje in. Daarmee verminder je vrijwel altijd de garantietermijn waar je normaal recht op hebt
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
volgens http://store.apple.com/Ca...lespolicies_consumer.html :
7. Uw recht om uw Producten terug te zenden
7.1 Indien u niet tevreden bent met enig Product of met de voorwaarden van enig recht op Diensten dat u bij ons heeft gekocht, heeft u het recht het Product aan ons te retourneren of het recht Diensten te annuleren en de koopprijs van het Product aan u of het recht op Diensten terug te ontvangen, mits u binnen 10 Werkdagen na de levering van het Product of binnen 10 Werkdagen na uw aankoop van het recht op Diensten contact met ons opneemt. U mag echter geen Product aan ons retourneren en terugbetaling eisen indien het betreffende Product Software is die door ons aan u nieuw en verzegeld geleverd is, waarvan u het zegel heeft verbroken. U krijgt geen geld terug van de aankoopprijs van een recht op een Dienst indien u begonnen bent gebruik te maken van deze Dienst.
7.2 Om een Product of recht op een Dienst waar u niet tevreden over bent terug te sturen, dient u telefonisch contact met ons op te nemen op nummer 0800 0230432 van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur om een afspraak te maken over de retournering. U dient de Producten in de originele verpakking en onbeschadigd te retourneren. U dient op het moment van afhalen een getekende kopie van de leveringspapieren van de vervoerder te krijgen en deze te bewaren.
7.3 Mits de Producten onbeschadigd aan ons geretourneerd worden, zullen wij de prijs vergoeden die u heeft betaald voor de geretourneerde Producten.
Blijkbaar geld het verzegeld terugsturen bij Apple alleen voor software... klinkt ook wel logisch en begrijpelijk... ze willen immers niet dat je fijn de Production Suite terugstuurd nadat je fijn kopietjes hebt getrokken van Final Cut Pro, Motion en consorten ter waarde van 1400 euro
Lijkt me dus volgens hun reglement dat als je een stuk hardware hebt gekocht en daar spijt van hebt of niet tevreden ermee bent dat je het dan onbeschadigd kan terugsturen en vervolgens gewoon je geld terugkrijgt.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ik was gister bij macworld(of hoe het ook heet) in eindhoven, aangezien ik zelf ook een cinemascherm wil
. De verkoper vertelde mij dat als je doorzeurt ze hem voor je aansluiten zodat je op pixes kan controleren. Verder heb je ook in de winkel het recht om binnen zeven dagen het scherm terug te brengen zonder opgave van reden.
kweet niet of ze moeilijk doen of niet als je zegt dat je em terugbrengt omdat er een pixel niet goed is? niet dat ze zeggen van: ja maar dat valt weer onder een andere policy
Het is gewoon je recht als consument, daar kunnen ze niks tegen doen als je dat zegt. Maar het beste is gewoon als je vraagt of ze hem aansluiten voor je voordat je hem afrekend, dan ben je zeker dat ze geen dodepixels hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:21:
kweet niet of ze moeilijk doen of niet als je zegt dat je em terugbrengt omdat er een pixel niet goed is? niet dat ze zeggen van: ja maar dat valt weer onder een andere policy
Verder de kans op dode pixels is in de afgelope jaren echt stuk kleiner geworden.
Verwijderd
maar het komt nog steeds voor, vriend van mij had er ook 5 op z'n 23" Cinemazirus schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:33:
[...]
Het is gewoon je recht als consument, daar kunnen ze niks tegen doen als je dat zegt. Maar het beste is gewoon als je vraagt of ze hem aansluiten voor je voordat je hem afrekend, dan ben je zeker dat ze geen dodepixels hebben.
Verder de kans op dode pixels is in de afgelope jaren echt stuk kleiner geworden.
nee maar ik wil em waarschijnlijk online bestellen vanwege de hogere korting en dan gaat dat dus niet op, ik moet natuurlijk wel een reden hebben (als backup) voor waarom ik em terugstuur dan, niet dat ze zeggen van: in geval van dode pixels nemen we em niet terug.zirus schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:33:
[...]
Het is gewoon je recht als consument, daar kunnen ze niks tegen doen als je dat zegt. Maar het beste is gewoon als je vraagt of ze hem aansluiten voor je voordat je hem afrekend, dan ben je zeker dat ze geen dodepixels hebben.
want ik wil dit x dus wel een perfect scherm hebben
maar als jullie zeggen dat ik dan volledig in me recht sta om dat te zeggen dan geloof ik et
Mocht je hem heel binnenkort online bestellen hoor ik graag hoe het afgelopen is.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 02:10:
[...]
nee maar ik wil em waarschijnlijk online bestellen vanwege de hogere korting en dan gaat dat dus niet op, ik moet natuurlijk wel een reden hebben (als backup) voor waarom ik em terugstuur dan, niet dat ze zeggen van: in geval van dode pixels nemen we em niet terug.
want ik wil dit x dus wel een perfect scherm hebben![]()
maar als jullie zeggen dat ik dan volledig in me recht sta om dat te zeggen dan geloof ik et
/me breinonline heeft ook interesse in een schermpje
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
duurt nog wel eff een paar maanden (moet nog eff sparen) maar zodra ik em heb laat ik et wetenbreinonline schreef op zondag 30 januari 2005 @ 09:41:
[...]
Mocht je hem heel binnenkort online bestellen hoor ik graag hoe het afgelopen is.
/me breinonline heeft ook interesse in een schermpje
de mac mini is je droom waarom neem je niet de mini + ander merk 20" scherm.
ik weet niet of dat haalbaar is voor 1000
Tegen die tijd heb ik hem zelf dan wel alVerwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:14:
[...]
duurt nog wel eff een paar maanden (moet nog eff sparen) maar zodra ik em heb laat ik et weten
Nee. Zowieso heeft het Cinema scherm een hogere resolutie dan gemiddeld en het is natuurlijk breedbeeld. De kwaliteit is verder heel hoog, een niet apple scherm 20"/21" van die kwaliteit kost zeker 800EUR. En dan heb je nog niet het Apple design6230lover schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:32:
de mac mini is je droom waarom neem je niet de mini + ander merk 20" scherm.
Wellicht ten overvloede, retourneren mag binnen 7 dagen, MITS origineel verpakt. Dus uit de doos betekent helaas pindakaas. Wel uitgepakt na ontvangst? Dan zal Apple het scherm niet terugnemen, en dan staan ze nog volledig in hun recht ook.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Lijkt mij een beetje onzinnig. Je hebt het recht om het product te zien, testen voordat je een beslissing maakt. Je dient het in de originele verpakking terug te sturen en het product moet onbeschadigd zijn.
7.2 Om een Product of recht op een Dienst waar u niet tevreden over bent terug te sturen, dient u telefonisch contact met ons op te nemen op nummer 0800 0230432 van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur om een afspraak te maken over de retournering. U dient de Producten in de originele verpakking en onbeschadigd te retourneren. U dient op het moment van afhalen een getekende kopie van de leveringspapieren van de vervoerder te krijgen en deze te bewaren.
Maar goed in de winkel kan je de monitor direct bekijken, wel zo makkelijk.
Maar goed in de winkel kan je de monitor direct bekijken, wel zo makkelijk.
Er staat alleen dat het product onbeschadigd moet zijn, maar nergens dat de originele verpakking niet geopend mag zijn, of lees ik het verkeerd?U dient de Producten in de originele verpakking en onbeschadigd te retourneren.
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Het wil zeggen: je mag hem proberen en indien het niet bevalt terugzenden. Het product moet dan natuurlijk onbeschadigd zijn. Bovendien moet je het in originele verpakking terugzenden. Dan heeft Apple geen probleem om het product opnieuw te verkopen. Het kost hen nauwelijks meer moeite.
In een winkel zou men zeggen: in verkoopbare staat terugbrengen. Immers: zou jij het product nog willen kopen als je het in een niet originele verpakking krijgt toegezonden?
In een winkel zou men zeggen: in verkoopbare staat terugbrengen. Immers: zou jij het product nog willen kopen als je het in een niet originele verpakking krijgt toegezonden?
Je hebt geen reden nodig en ze mogen niet zeggen dat ze hem niet terugnemen. Binnen die 7 dagen kan jij wat je via Internet hebt besteld gewoon terug sturen. Ook dingen als DIMMs e.d. die leveranciers ten onrechte regelmatig uit proberen te sluiten van deze wetgeving.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 02:10:
[...]
ik moet natuurlijk wel een reden hebben (als backup) voor waarom ik em terugstuur dan, niet dat ze zeggen van: in geval van dode pixels nemen we em niet terug.
Als het product niet bevalt (of als je je gewoon bedenkt) dan kan het terug. Enige uizondering is idd software (IIRC) en natuurlijk werkt het niet als je een kop koffie over je scherm hebt gegooid of als je hond met het scherm heeft gespeeld
Overigens is het ook zo dat je altijd 2 jaar garantie hebt, ongeacht van wat het winkelpersoneel allemaal loopt te mekkeren. Zie daarvoor o.a. deze prachtige post en doe er je voordeel mee:
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=422378#422378
thnx voor de info! jullie allemaal trouwens tot nu toe, voel me zo wel gesteund om zo'n scherm aan te schaffen
want ik baal nog steeds wel van die ene dode pixel op m'n samsung scherm, alles is perfect aan dat ding behalve dat, en hij was ook niet goedkoop.
maar ja als ik dan bedenk dat ie ook in et midden had kunnen zitten (en andere mensen mischien wel meer kapotte pixels hebben op mischien wel vervelender plaatsen) baal ik alweer wat minder
want ik baal nog steeds wel van die ene dode pixel op m'n samsung scherm, alles is perfect aan dat ding behalve dat, en hij was ook niet goedkoop.
maar ja als ik dan bedenk dat ie ook in et midden had kunnen zitten (en andere mensen mischien wel meer kapotte pixels hebben op mischien wel vervelender plaatsen) baal ik alweer wat minder
Dat is helaas niet waar. Het zeven daagse retour recht zonder opgaaf van reden geldt alléén bij aankoop op afstand (internet, postorder etc). In de winkel geldt nog altijd koop=koop. Ruilen/retouneren bij een winkel is dus ook geen recht maar service van de winkelier.zirus schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:15:
Verder heb je ook in de winkel het recht om binnen zeven dagen het scherm terug te brengen zonder opgave van reden.
Bij een dode pixel kun je het er echter op gooien dat het een niet deugdelijk product is. De winkel zal dan waarschijnlijk komen met pixelpolicies e.d. maar hier heb je eigenlijk niks mee te maken. Het is nl. een defect (in het) product en dus zal de winkelier het moeten repareren, vervangen of het aankoop bedrag terug geven.
Uiteraard kun je jezelf een hoop gedoe besparen door te vragen of je het scherm van te voren mag bekijken. Een beetje winkel anno 2005 zal hier geen probleem van maken...
Eat my shorts !
Hmmm, ik heb laatst (via de mail) geïnformeerd bij de Mac dinges in R'dam wat voor klasse en merk scherm Apple gebruikt voor de Cinema's en de I-mac G5.
Het schijnt dat het Samsung klasse A schermen te zijn maar dat vind ik een beetje vreemd omdat A een 0 dead pixel garantie heeft? Apple geeft zelf aan bij een x aantal dooie?
Het schijnt dat het Samsung klasse A schermen te zijn maar dat vind ik een beetje vreemd omdat A een 0 dead pixel garantie heeft? Apple geeft zelf aan bij een x aantal dooie?
[ Voor 10% gewijzigd door CrusaderNoR op 05-02-2005 13:05 ]
Er is echter nog bij niemand, volgens apple store telefoonnummer, van Apple bekent dat de garantie periode van twee jaar gehanteerd dient te worden voor consumenten producten volgens Europese wet. http://europa.eu.int/scadplus/leg/nl/lvb/l32022.htm
Heeft iemand dit al bevestigd gekregen bij Apple?
Heeft iemand dit al bevestigd gekregen bij Apple?
De cinema schermen zijn, volgens de verkoper in Amsterdam, van een hogere klasse dan de iMac. Zowieso geeft Apple nergens de klasse weer bij de informatie op internet, de verkoper wist het ook niet. Een verklaring zou kunnen zijn dat de kwaliteit wel klasse A (heette dat niet klasse I) is maar de garantiebepalingen door Apple daarbij achter blijven en daarom niet zo genoemd mogen worden.CrusaderNoR schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:05:
Hmmm, ik heb laatst (via de mail) geïnformeerd bij de Mac dinges in R'dam wat voor klasse en merk scherm Apple gebruikt voor de Cinema's en de I-mac G5.
Ik heb inmiddels het scherm via Apple online besteld, de 10 werkdagen bedenk tijd, weegt bij zwaarder dan het kunnen zien van een scherm in de winkel voor wellicht een uurtje.
Zie hier mijn eerste indrukken
http://gathering.tweakers...message/22762684#22762684
Zie hier mijn eerste indrukken
http://gathering.tweakers...message/22762684#22762684
Ik heb mijn 20inch nu 3 weken en ontdekte net een dode
pixel.
Heb zeker nu geen recht meer op garantie/omruil?
pixel.
G5 2x2.5 2x250Gb 1GigRam G4 cube 450mhz 120gb 1.5gigRam
Waarom kom je er pas na 3 weken achter? Heb je niet de eerste dag meteen een test gedaan. Rode, groene, blauwe, zwarte en witte achtergrond kiezen met niks op je desktop. Dan moet hij toch echt wel opvallen.jeann schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:48:
Ik heb mijn 20inch nu 3 weken en ontdekte net een dode
pixel.
Wie zegt dat hij dat niet heeft gedaan? Er word door de fabrikanten vanuit gegaan dat, indien er in de eerste drie weken (ik dacht tenminste dat het er drie waren) geen dode pixels ontstaan het scherm goed is. De eerste jaren zul je dan, over het algemeen, geen dode pixels meer krijgen. na verloop van tijd komen die echter toch in het scherm, dat is evident aan het productieproces van TFT schermen. Het kan dus best dat pas na drie weken een dood puntje ontstaat.zirus schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:05:
[...]
Waarom kom je er pas na 3 weken achter? Heb je niet de eerste dag meteen een test gedaan. Rode, groene, blauwe, zwarte en witte achtergrond kiezen met niks op je desktop. Dan moet hij toch echt wel opvallen.
Ik had hem de eerste (dagen) uitvoerig bekeken.
maar de dode pixel zit er echt pas sinds een paar dagen.
maar de dode pixel zit er echt pas sinds een paar dagen.
Die zelfde winkel weigerde m'n iPod mini te ruilen toen de nieuwe modellen 4 dagen nadat ik hem kocht uitkwamen (ik wilden hem ruilen voor een nieuwe iPod met langere batterijduur).zirus schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:15:
Ik was gister bij macworld(of hoe het ook heet) in eindhoven, aangezien ik zelf ook een cinemascherm wil. De verkoper vertelde mij dat als je doorzeurt ze hem voor je aansluiten zodat je op pixes kan controleren. Verder heb je ook in de winkel het recht om binnen zeven dagen het scherm terug te brengen zonder opgave van reden.
Je hebt in de winkel nooit het recht om iets terug te brengen; je bent afhankelijk van de coulance van de verkoper als de koop eenmaal gesloten is (geldt bv. ook voor keukens etc.). Het binnen 7 dagen ruilen/terugsturen zonder opgaaf van reden geldt alleen voor "koop op afstand".
Je zult dus een goede reden moeten hebben om iets te kunnen ruilen in de winkel (defect product). Bij kopen via de Apple Store kun je altijd ruilen.
Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge
Het is natuurlijk ook klinkklare onzin als een winkel producten moet innemen omdat er toevallig een paar dagen na aankoop een nieuw model uitkomt.
Zo werkt verkoop niet.
Het is leuk als het je aangeboden wordt, maar een nieuwe claimen vind ik echt niet kunnen.
Wel vind ik idd dat je het recht hebt om het scherm werkend te kunnen zien.
Zo werkt verkoop niet.
Het is leuk als het je aangeboden wordt, maar een nieuwe claimen vind ik echt niet kunnen.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
Ik vind het wel erg vreemd dat mensen hier zo goedkoop mogelijk op internet willen bestellen, maar de services met pixel garantie van een winkel verwachten, koop hem dan gewoon in de winkel en zie die meerprijs als services!!
Ik had mijn scherm wel bij de apple store gekocht.
zit nu met 4 dode pixels
zit nu met 4 dode pixels
je hebt toch recht op 7 dagen koop op afstand garantie of niet? dus dan kan je em terugbrengen als het goed is....jeann schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:46:
Ik had mijn scherm wel bij de apple store gekocht.
zit nu met 4 dode pixels
Die dode pixels kunnen natuurlijk pas na een tijdje ontstaan zijn.Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:05:
[...]
je hebt toch recht op 7 dagen koop op afstand garantie of niet? dus dan kan je em terugbrengen als het goed is....
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ik denk dat het er vanaf hangt of je tevreden bent over een product. Als je een dode pixel vervelend vindt dan moet je hem kunnen inruilen vind ik. Echter als de fabrikant een dode pixel niet als defect, maar meer als "onhandigheid/vervelend" vindt zou de winkel het product niet terug hoeven te nemen.Hydraulik-Phunk schreef op zondag 10 april 2005 @ 10:40:
Het is natuurlijk ook klinkklare onzin als een winkel producten moet innemen omdat er toevallig een paar dagen na aankoop een nieuw model uitkomt.
Zo werkt verkoop niet.
Bij bestellingen via internet (koop op afstand) heb je dit probleem dus niet: je kunt altijd een product terug sturen ongeacht of de fabrikant het als defect ziet of niet.
/offtopic:
Het geval met de iPod diende als illustratie:
Ik wilde m'n iPod mini niet ruilen omdat er een nieuwe uitkwam, maar omdat de batterijduur me tegen viel ( a la "Ik wil een trui ruilen omdat ik hem toch niet mooi vind bij nader inzien..."). Er is geen defect, maar ik ben wel ergens ontevreden over. Als ik via internet deze iPod gekocht had had ik hem wel kunnen ruilen.
[ Voor 9% gewijzigd door ratz op 11-04-2005 01:13 ]
Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge
Tsja ik heb nu ook twee stuck pixels, rood, en deze zijn alleen zichtbaar op een zwarte achtergrond. Het rare is dat apple op hun website niet spreken van een aantal pixels, maar bij defecte pixels de technische dienst te bellen. Kom je altijd wel onderuit de pixel policy .... apple dan ...
eff tussendoor (anders moet ik helemaal een nieuw topic gaan aanmaken) maar weet iemand of je een notebook met vga-out (d-sub dus niet dvi) kan aansluiten op de 20 inch ACD? dat zou voor mij namelijk wel zwaarrr relaxt zijn, alleen heb ik geluiden gehoord dat de cinema alleen maar digitale aansluitingen/signalen accepteerd
Verwijderd
Apple heeft daar conveters voor staat gewoon op de Apple.com/nl/ site.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:26:
eff tussendoor (anders moet ik helemaal een nieuw topic gaan aanmaken) maar weet iemand of je een notebook met vga-out (d-sub dus niet dvi) kan aansluiten op de 20 inch ACD? dat zou voor mij namelijk wel zwaarrr relaxt zijn, alleen heb ik geluiden gehoord dat de cinema alleen maar digitale aansluitingen/signalen accepteerd
Maar die zijn nogal duur. ik meende iets van 80€
Apple geeft zelf aan dat de risico erg groot is (integenstelling tot het personeel van de Apple store) dat er op een scherm defecte pixels bevinden:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=22194
Ik raad aan om de scherm in de winkel te kopen zodat je meestal een scherm kan controleren (als het personeel van de desbetreffende mac store meewerkt) tip: ga op een rustig tijdstip. Vaak geven ze je de tijd om een scherm uitvoerig te bekijken. Helaas mag dat vaak maar 1 keer dus als je een scherm met dode pixels tegenkomt loop je weer risico.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=22194
Ik raad aan om de scherm in de winkel te kopen zodat je meestal een scherm kan controleren (als het personeel van de desbetreffende mac store meewerkt) tip: ga op een rustig tijdstip. Vaak geven ze je de tijd om een scherm uitvoerig te bekijken. Helaas mag dat vaak maar 1 keer dus als je een scherm met dode pixels tegenkomt loop je weer risico.
Pagina: 1