[XP] Na uitstoffen boot xp niet*

Pagina: 1
Acties:

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
system specs

Mobo: Asus A7V600
CPU: AMD Athlon 2600+(1905MHz)
Memory: 1024 MB DDR
Graphics card: Asus NVIDIA 6800 GT 128 MB
Operating System: Win XP
Sound Card: Soundblaster Live 5.1
HD: Maxtor 80 S-ATA

Nou Ik heb een probleem waar ik al best wel lang mee zit eigenlijk ,
Ik kwam er achter toen op een lan party aan kwam , en mijn pc deed zonder rede na hem de 1ste keer aan te zetten een schijf controlle , dat best wel een tijdje deed duren .

Toen ik weer keek was die opnieuw opgestart , maar telkens als hij naar het Login screen zou moeten springen , kwam er blauw beeld zonder ook wat van text , en deed reboot.

Deed het ook niet meer in software modus , was best wel balen . maargoed , na de format alles weer ok!

Nu heb ik mijn pc eens uitgestoft, ik had alles eruit gehaald behalve mijn hd en cd roms.
En met een zuiger niet helemaal open, zo'n 5 cm van alles af en met een tandenstoker voorzichtig de nodige stof verwijdert.

Ik doe hierna een reboot , en hij komt nog niet eens in het login schrem, als je de balk ziet bij het winxp logo zeg maar , die gaat best wel traag , hij gaat dan voor de helft en stopt en gaat na 2 sec weer verder en dan stopt die weer en ga zo maar door.

Nu ben ik eens ff op bezoek gegaan bij iemand , en kwam na zeker 30 min weer terug , en deed nog steeds het zelfde.

Software modus doet alles het nu perfect . dus ik heb hoop dat ik het kan oplossen zonder format . 8)

edit
Iemand een oplossing?
recovery console helpt ook nix ,

[ Voor 4% gewijzigd door Nutser op 27-01-2005 17:05 ]

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
Kickje

Niemand die een oplossing weet?

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

mmm heb je wel de cpu koeler fan vast gehouden toen je aan het zuigen was ? zo niet dan is die mee gaan draaien en heb je een goede kans dat je lagers doorgebrand zijn, waardoor het kan zijn dat hij niet goed koelt > cpu te warm > systeem traag ?? tis maar een idee

Verwijderd

niet te dicht bij je hdd gekomen? corruptie op de harde schijf? magneten in de buurt? statisch electriciteit? tzijn maar id'n?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 16:39

Elektronicanet

Leds do it!

Ik heb hier een systeem van iemand met hetzelfde; het blauwe scherm zie ik echter niet eens. Hij start met zo'n bootmenu (veilige modus/normaal starten etc.), en als het windowslogo moet laden, start hij opnieuw op.
Chkdsk /r heeft niets geholpen helaas. Ideeën? (Formatteren is geen oplossing)
Is misschien wel een tip voor jou, Nutser, dat chkdsk. Heb het al ooit eerder gehad met een laptop, en toen werd het opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door Elektronicanet op 28-01-2005 20:04 ]

Nederlander in België

Verwijderd

@Elektronicanet

Door met bv ERD Commander te booten kun je in de registry de volgende waarde aanpassen:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl]
"AutoReboot"=dword:00000000

Dit zorgt ervoor dat je iig de foutmelding op het BSOD kunt lezen voordat de pc reboot. Op basis van de fout die je daar aantreft kun je ongetwijfeld wat meer info vinden.

@NutSer

Loop eens even alle stekkers na. Als er een component echt kapot zou zijn, dan kom je waarschijnlijk niet eens zo ver. Probeer deze HD in een ander systeem om te zien of je em daar wel kunt benaderen. (En maak meteen een backup van alles wat je wilt behouden :) )

Suc6

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:32:
Door met bv ERD Commander te booten...
Nooit mee gewerkt... Kan die ook gewoon SATA schijven aan?

Nederlander in België

Verwijderd

Nooit mee gewerkt... Kan die ook gewoon SATA schijven aan?
Yep, check ook

BartPE http://www.nu2.nu/pebuilder/

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

offtopic:
Ziet er handig uit, thx! Hij kan inderdaad SATA aan - ik probeer hem nu. Maar ik zal niet meer doorgaan in dit topic want het is niet zo relevant voor Nutser waarschijnlijk.

Nu heb ik dus die crashcontrol op 0 staan, maar hij laat geen blauw scherm zien!

[ Voor 19% gewijzigd door Elektronicanet op 28-01-2005 21:49 ]

Nederlander in België

Pagina: 1