Toon posts:

[NT4] IPSec VPN server opzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag met client PC kunnen inloggen via VPN op het bedrijfsnetwerk.

Huidige situatie:
1 Thomson speedtouch 510i met ADSL van XS4ALL.
1 Windows NT 4 server

De Thomson speedtouch ondersteund alleen maar IPSec en heeft zelf geen ingebouwde VPN ondersteuning. NT 4 heeft naar mijn weten alleen maar een PPTP VPN mogelijkheid.

Ik loop nu al een hele tijd te zoeken wat een goede oplossing is om toch VPN aan de praat te krijgen. Bestaat er software om op de NT4 server te installeren zodat deze als een IPSec VPN server gaat werken? Want NT4 heeft standaard alleen maar PPTP VPN ondersteuning.

Of is het handiger om een router met ingebouwde VPN mogelijkheid aan te schaffen?

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 16:28 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geen idee in hoeverre dit zou moeten werken op NT4, maar voor zover ik weet kan L2TP niet over NAT, of ik moet me ontzettend vergissen.

Wat is overigens tegen op PPTP? Het is toch immers ook veilig?

Ik maak de titel nog even af :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets tegen PPTP, maar volgens mij kan de Thomson speedtouch 510i hier niet mee overweg. Dus kan er nooit gecommuniceerd worden met de NT4 server via PPTP.

Mijn probleem is dat ik dus geen VPN server software voor NT4 kan vinden die IPSec aan kan.

Ik heb even lopen zoeken naar en vervanger voor de Thomson speedtouch 510i.
Ik ben de vigor 2900 tegengekomen. Is niet zo duur en ondersteund zowel IPSec en PPTP en heeft een ingebouwde VPN server.

Heeft iemand ervaring met de vigor 2900?

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Even poortje openzetten voor PPTP en forwarden naar je NT4 bakkie.

Verwijderd

Topicstarter
mabarto schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:28:
Even poortje openzetten voor PPTP en forwarden naar je NT4 bakkie.
Dan vraag ik me af wat men bedoeld met VPN passthrough alleen IPSec?

Dus als ik de poort voor PPTP forward naar de NT4 server die staat ingesteld als VPN server kan ik gewoon via de Thomson gebruik maken van VPN.

Als het zo makkelijk is schaam ik me dat ik deze topic heb geopend! 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:26:
Ik heb niets tegen PPTP, maar volgens mij kan de Thomson speedtouch 510i hier niet mee overweg. Dus kan er nooit gecommuniceerd worden met de NT4 server via PPTP.

Mijn probleem is dat ik dus geen VPN server software voor NT4 kan vinden die IPSec aan kan.

Ik heb even lopen zoeken naar en vervanger voor de Thomson speedtouch 510i.
Ik ben de vigor 2900 tegengekomen. Is niet zo duur en ondersteund zowel IPSec en PPTP en heeft een ingebouwde VPN server.

Heeft iemand ervaring met de vigor 2900?
misschien omdat nt4 geen ipsec aankan :) da's pas geimplementeerd in win2k. l2tp kan prima op nt4, maar dan heb je geen encryptie. pptp is dus je enige mogelijkheid...

overigens kan je gewoon port 1723 forwarden voor pptp, maar je router moet wel ip protocol 47 ondersteunen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 17:49 ]

Verwijderd

Via telnet naar je thompson (speedtouch) gaan:

telnet 10.0.0.138 oid

en dan de volgende 2 regels intypen (ik ga er even van uit dat de VPN (NT4) server op adres 10.0.0.254 zit):

nat create protocol=47 inside_addr=10.0.0.254 outside_addr=0

nat create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.254 inside_port=1723 outside_addr=0 outside_port=1723

Hierna heb je de modem/router geconfigureerd voor PPTP....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 14:54 ]

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:41:
Als het zo makkelijk is schaam ik me dat ik deze topic heb geopend! 8)7
Schaam je je al?
Pagina: 1