Toon posts:

[vs/proftpd] user + password van server in domein loaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een ftp server voor een linux bak ( redhat enterprise )
Nu ben ik er 2 tegengekomen waar ik geinterreseerd in ben o.a.:

VSFTPD
PROFTPD

Beide lijken ze me geschikt voor wat ik er mee wil gaan doen alleen ze moeten aan een vereiste voldoen en dat is :

De user en password moeten van een NT MACHINE in het domein gehaald kunnen worden. nu halen VSFTPD & PROFTPD de users en password van de server waar de FTP zelf op draaid maar dit moet dus van een andere computer in het domein.
Ik weet dat dit kan met samba enz met password server = bllallal.

Dus mijn vraag is of dit met een van deze 2 ftp clients kan! ik heb de search al gebruikt maar niets er over kunnen vinden, en google word ik ook niet veel wijser van!
Of is hier toevallig een work-around voor ?

[edit] foutje van mijzelf ze moeten van een NT MACHINE GELOAD kunnen worden, en volgens de mense hier zou dat moeten kunnen maar totzover nog steeds neits kunnen vinden

thxn in advance

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 16:01 ]

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Als je gebruik maakt van NIS kun je met
# Uncomment this if you are using NIS or LDAP to retrieve passwords:
#PersistentPasswd off
je wachtwoorden van de NIS-server halen. Bovenstaand stukje komt uit de configuratiefile voor proftpd, ik weet niet hoe het zit met vsftpd.

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
vsftpd kan dit via PAM doen dat zich authenticate tegen LDAP, ProFTPd heeft hiervoor mod_ldap, en vsftpd docs zeggen ook iets over PAM :)

Verwijderd

Topicstarter
Flying_Thunder schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:03:
vsftpd kan dit via PAM doen dat zich authenticate tegen LDAP, ProFTPd heeft hiervoor mod_ldap, en vsftpd docs zeggen ook iets over PAM :)
ik had eert in mijn post lINUX als server staan maar dat was een foutje en het moest WINDOWS NT zijn!
Daar doelde jij ook op met je reply sinds ik hem geedit hebt ?