[Novell ]Verhuizen applicaties naar ander Volume

Pagina: 1
Acties:

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01-2025

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Wij zijn een grote school in Tilburg.
We hebben zo'n 1500 applicaties.
Deze moeten verhuisd worden naar een ander volume. (oude zit vol)
Maar als je een applicatie verhuisd dan moet je alle rechten, associaties e.d opnieuw instellen.
Ik zoek iets dat dit kan automatiseren. Dat kan een script zijn, een programma of een andere handigheid.

Ik heb al gezocht op

The knowledgebase van Novell

Coolsolutions van Novell

en gegooled.

Het enige wat ik kan vinden en geprobeerd heb is een command prompt progje van
Rick Laughinghouse

" RLACOPY Copies a ZEN Application object from a command line"

Maar ook dit verhuisd ook geen rechten en associates. Dit schiet dus ook niet op.
Heeft iemand hier iets voor aangezien ik me niet kan voorstellen dat we de eerste zijn die dit probleem heeft.

Thanx

Bluesborther 8)

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

bluesbrother schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:35:
Wij zijn een grote school in Tilburg.
We hebben zo'n 1500 applicaties.
Deze moeten verhuisd worden naar een ander volume. (oude zit vol)
Maar als je een applicatie verhuisd dan moet je alle rechten, associaties e.d opnieuw instellen.
Ik zoek iets dat dit kan automatiseren. Dat kan een script zijn, een programma of een andere handigheid.

Ik heb al gezocht op

The knowledgebase van Novell

Coolsolutions van Novell

en gegooled.

Het enige wat ik kan vinden en geprobeerd heb is een command prompt progje van
Rick Laughinghouse

" RLACOPY Copies a ZEN Application object from a command line"

Maar ook dit verhuisd ook geen rechten en associates. Dit schiet dus ook niet op.
Heeft iemand hier iets voor aangezien ik me niet kan voorstellen dat we de eerste zijn die dit probleem heeft.

Thanx

Bluesborther 8)
Kopieer alle applicaties met NCopy naar een nieuw volume.
Als het goed is bewaard hij de trustees. Anders kun je deze (
http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1503.html ) wel gebruiken om de trustees te bewaren en terug te zetten.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Dit hebben we laatst nog gedaan....

- Programma's (mappen en files) kopieren
- Via trustee.nlm trustees kopieren. Tbackup maakte best veel fouten met dos-namen.
- Hierna opletten met rechten in applicatie-objecten; het is niet erg dat deze nog naar het oude volume verwijzen (de trustees zijn statisch en zijn gekopieerd), maar wijzig je iets daar in de rechten, dan moet je ze wel gelijk goed instellen. Dit is iets wat niet gelijk hoeft maar in de loop van de tijd kan.
- Alleen moesten we de programma's met software-sleutels (lekker) apart behandelen: sleutel terug halen met flop en overzetten naar de nieuwe server.

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01-2025

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
We kunnen het oude volume niet behouden dus we zoeken een manier waarop ook de rechten die het app object heeft op het filesystem bewaard blijven.
Ik heb geexperimenteerd met Trustee.nlm en ben er nog niet helemaal klaar mee maar de file system rechten van de app gaan niet over, of worden weggeschreven. Wel die van de gebruikers.
Zijn er nog meer opties. ??

8)

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Verwijderd

> We kunnen het oude volume niet behouden dus we zoeken een manier waarop ook de rechten die het app object heeft op het filesystem bewaard blijven.

De applicatie-objecten hebben geen rechten. Als je rechten uit deelt binnen die objecten worden die op dat moment (statisch) uitgedeeld aan de associations. Die rechten kopieer je met trustee.nlm mee. Dus die staan dan goed. Alleen moet je bedenken dat als je de rechten aanpast voor zo'n applicatie later, dat je dan de rechten wel gelijk helemaal goed maakt voor dat applicatie-object.

Zo kun je dus volgens mij wel migreren....

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Voor het copieren van data inclusief trustees kan je ook gebruik maken van de Novell NetWare Server Consolidation Utility. Deze kan je hier downloaden (zoek of consolidation).

Een ander handig tooltje om trustees te copieren is TrstRpt. Om de ZENworks rechten aan te passen zou je misschien gebruik kunnen maken van QUICK for NDS. Hiermee kan je attributen wijzigen, dus waarschijnlijk ook je ZENworks attribute.
Pagina: 1