[Outlook] Alles redden zonder werkend programma

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Tja, ik heb een foutje gemaakt waardoor m'n oude Windows niet meer starten wilde, nét voor ik een Outlook 2003 backup kon maken. Ik heb Windows ernaast gezet (XP Home nu, ipv een gemangelde XP Pro/MediaCentre), teneinde het een en ander te backuppen en dan te kunnen formatteren.

Maar ik krijg Outlook niet meer gestart. Klaagt over een corrupte MAPI32.DLL.

Ik heb dus alles nog wel, maar ik kom er niet meer in.

Kan iemand me vertellen hoe ik op relatief eenvoudige wijze Outlook kan redden?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51

André

Analytics dude

Misschien een nieuwe mapi32.dll er overheen zetten? En anders zoek je de adresbestanden en mailbestanden op en maak je daar een backup van.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Probeer even de dll te vervangen.

Google

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

.pst bestand recoveren en importeren in een nieuw geinstalleerde versie van Outlook?

Oude Windows folder:
C:\Documents and Settings\sebastius\Application Data\Microsoft\Outlook

daar staan outlook.pst en archive.pst ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 27-01-2005 15:39 ]

An Explanation of l33t Speak

• sebastius

sebastius

Topicstarter
André schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:30:
Misschien een nieuwe mapi32.dll er overheen zetten? En anders zoek je de adresbestanden en mailbestanden op en maak je daar een backup van.
Mapi32 overzetten hielp niet, dat had ik dus al geprobeerd. En ik kan niet zo snel uitvogelen welke bestanden de adres/mailfiles zijn.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

http://www.slipstick.com/config/backup.htm

En daarna Outlook opnieuw installeren?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het zijn de .pst bestanden in je Document and Settings / etc

• sebastius

sebastius

Topicstarter
LoneGunman schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:33:
Het zijn de .pst bestanden in je Document and Settings / etc
G*dver. De PST files staan natuurlijk in de user map van de vorige install. En die is beveiligd (NTFS tenslotte), en ik kan hem niet claimen met mijn eenvoudige XP Home edition. Ik ben nu van ellende maar Knoppix aan het downloaden (bedankt broertje voor de tip.), Ben benieuwd.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-08 16:50

nIghtorius

Poef!

sebastius schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:45:
[...]

G*dver. De PST files staan natuurlijk in de user map van de vorige install. En die is beveiligd (NTFS tenslotte), en ik kan hem niet claimen met mijn eenvoudige XP Home edition. Ik ben nu van ellende maar Knoppix aan het downloaden (bedankt broertje voor de tip.), Ben benieuwd.
Pfff.. makkelijker is (als je geen encryptie hebt toegepast)..

rechtermuisknop op je user directory.. -> Eigenschappen -> Beveiliging -> Geavanceerd -> Eigenaar -> "Je naam klikken" -> [v] Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen -> toepassen -> ok -> toevoegen -> "je naam" -> ok -> alle vinkjes bij toestaan aanvinken bij je "naam" -> toepassen -> geavanceerd -> machtigingen voor alle onderliggende objecten opnieuw instellen en doorgeven van overneembare machtigingen inschakelen -> toepassen -> ok -> ok..

klaar. :)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
nIghtorius schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:59:
[...]

Pfff.. makkelijker is (als je geen encryptie hebt toegepast)..

rechtermuisknop op je user directory.. -> Eigenschappen -> Beveiliging -> Geavanceerd -> Eigenaar -> "Je naam klikken" -> [v] Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen -> toepassen -> ok -> toevoegen -> "je naam" -> ok -> alle vinkjes bij toestaan aanvinken bij je "naam" -> toepassen -> geavanceerd -> machtigingen voor alle onderliggende objecten opnieuw instellen en doorgeven van overneembare machtigingen inschakelen -> toepassen -> ok -> ok..

klaar. :)
Helaas, dat gaat niet met XP Home (de editie die bij deze pc hoort, een volledig legaal pakket)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-08 16:50

nIghtorius

Poef!

sebastius schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:02:
[...]
Helaas, dat gaat niet met XP Home (de editie die bij deze pc hoort, een volledig legaal pakket)
probeer eens in je command console de volgende regel eens:

C:\WINDOWS>CACLS

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
nIghtorius schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:00:
[...]

probeer eens in je command console de volgende regel eens:

C:\WINDOWS>CACLS
Ik heb met CACLS zitten spelen, en nu kom ik wél m'n home directory in, maar de bestanden en mappen die er in staan mag ik nog niet in. Blijft Acces Denied. Ook als ik afzonderlijk die mapjes probeer open te zetten met CACLS.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

sebastius schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:24:
[...]

Ik heb met CACLS zitten spelen, en nu kom ik wél m'n home directory in, maar de bestanden en mappen die er in staan mag ik nog niet in. Blijft Acces Denied. Ook als ik afzonderlijk die mapjes probeer open te zetten met CACLS.
Dit staat gewoon in de Windows Operating Systems faq - lees die eventjes door als je wilt.

Voor je MAPI32 probleem - probeer eens 'fixmapi' te draaien :)
Pagina: 1