Verwijderd
zie profile: ben op zoek naar zelfde apparaat
Verwijderd
gr
jakob
Verwijderd
Deze kan dat idd. Maar presteert errug slecht met CD-RW en CD-r's met een blauwe dye.Op zaterdag 06 januari 2001 12:40 schreef el_toro het volgende:
Kenwoord 72x geloof ik, maar die is errug duur. Ook enkele dvd spelers, geloof Aopen en Acer.
edit:
zie profile: ben op zoek naar zelfde apparaat
Greetz,
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
mooi niet, een asus 50x haalt nog geen eens audio op 8x laat staan op 12x ......dus een goede 40 speed CD-ROM moet een 12 speed brander kunnen bijhouden.
maar er is nog hoop in de vorm van een teac 40x alleen gezien bij alternate voor 129,- (en 1x in de pricewatch - 131) die schijnt de beroemde ultraplex 40x bij te kunnen houden, er staat een stuk over op www.cdrinfo.com/hardware/teac540e, maar die moet ik nog ff goed lezen. wel een ongelofelijk trage site btw....
heeft er trouwens iemand ervaringen met die teac dan hoor ik het graag
Verwijderd
Ik bedoel.. zolang zit ik toch wel op internet hoor... en dan gaat het iig ZEKER goed
Verwijderd
Als je 1 cdtje moet bakken is dat geen probleem idd maar als je er 10 moet branden en je moet over een uurtje weg...
Crivit:
Wat snap je niet aan 'IDE' ?
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
De Asus 50x haalt anders bij mij DAE op iets van 26x gemiddeld.Op zaterdag 06 januari 2001 21:13 schreef el_toro het volgende:
mooi niet, een asus 50x haalt nog geen eens audio op 8x laat staan op 12x ......
De Asus 50x en de Afreey 50 & 56x halen in elk geval wel minimaal 12x DAE.
Kijk verder maar op www.cdspeed2000.com voor een overzicht.
O ja, neem in elk geval geen Aopen voor DAE!
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Verwijderd
De SCSI uitvoering van die prachtige Plexwriter 12/10/32 kan prima overweg met een (SCSI) ultraplex 32 speed voor het 'on the fly' branden
Op volle snelheid, en zonder buffer underruns, dus die burnproof wordt bij mij tot nu tot nog niet eens gebruikt. Zelfs niet bij redelijk zware belasting van de CPU (het branden zelf zie je nauwelijks, een paar procent).
Bij IDE zal het dus wel minder liggen aan de snelheid van de IDE CD lezer dan aan de snelheid (traagheid) van de zwakste schakel in het geheel, zoals de bus snelheid (33,66,100) en de CPU snelheid en de belasting ervan bv.
Verwijderd
Ik heb dus problemen met het fikken van Audio cd's op 12 speed on the fly.
Ik heb genoeg schijfruimte, 256 MB geheugen 500 Mhz Amd. en 1 X SCSI lezer Plextor 40 speed en de plexwriter 12/4/32 SCSI
Als ik nu 12 speed wil kopieren dan loopt de buffer onder Nero langzaam leeg en kapt ie uiteindelijk bij 8% ofzo.
Hij geeft wel aan dat je voor on the fly minstens het dubbele voor audio nodig hebt en die staat op 23. Dus net 1 te weinig, kan dat het probleem zijn ? Data gaat prima trouwens
Iemand suggesties?
Welke LEZER heeft genoeg audio extractie om de 12 speed on the fly te kunnen kopieeren ?
Ik hoor het wel.
Scotty
Verwijderd
Dat zei ik al:Op zondag 07 januari 2001 00:48 schreef Scotty_NL het volgende:
Even inhaken op dit onderwerp.
Ik heb dus problemen met het fikken van Audio cd's op 12 speed on the fly.
Ik heb genoeg schijfruimte, 256 MB geheugen 500 Mhz Amd. en 1 X SCSI lezer Plextor 40 speed en de plexwriter 12/4/32 SCSI
Als ik nu 12 speed wil kopieren dan loopt de buffer onder Nero langzaam leeg en kapt ie uiteindelijk bij 8% ofzo.
Hij geeft wel aan dat je voor on the fly minstens het dubbele voor audio nodig hebt en die staat op 23. Dus net 1 te weinig, kan dat het probleem zijn ? Data gaat prima trouwens
Iemand suggesties?
Welke LEZER heeft genoeg audio extractie om de 12 speed on the fly te kunnen kopieeren ?
Ik hoor het wel.
Scotty
Bij mij gaat het 'on the fly' copieeren van zowel data als audio CD's als een speer. De laagste buffervulling is 93 %
Systeem:
Ultraplex 32x SCSI als input,
Plextor 12x10x32 SCSI als burner.
Adaptec 2940 2UW
PIII 450@600
Oh, ja, CD's zijn Arita's (grijs 12x speed van de spindel)
Software: de onvolprezen Nero (versie 5.0.3.8)
De configuratie die jij hebt zou het toch ook aan moeten kunnen. Het verschil zou aan de kant van de lezer moeten zitten, maar die is zelfs sneller dan die van mij !
Is hij misschien stukkig? Ik bedoel dat hij erg vaak moet herlezen om fouten te corrigeren? Dat kan je meestal horen aan het voortdurend van snelheid wisselen. en als dat zo is, dan gaat de effective leessnelheid natuurlijk als een baksteen naar beneden
(heeft hij het meer bij 'beschadigde' CD's dan bij nieuwe, dan weet je het wel....)
Een andere mogelijkheid: is Nero wel up to date?
Als de cd's er niet TE gaar uit zien, brand ik meestal on the fly, werkt perfect. Met writer ben ik terug gegaan naar IDE, maareh, mocht m'n Ultraplex kapoet gaan (is nu zo'n 2,5 jaar oud) dan komt er toch ECHT GEEN IDE speler..
In het 2e systeempje (Duron 650 met 128 Mb) zit een nieuwe Aopen 48x, een ding kan ie beter dan m'n Plex, herrie schoppen. Voor de rest is het nie veel..
Maar, als ik m'n Yamaha CDR400 + Adaptec 2940 Fast SCSI2 niet had verkocht, zou ie icm een nieuwe Plex cdrom in dat systeem beneden komen zitten.
Echt waar, ik zou echt niet meer voor een IDE speler gaan, en je ziet het, wil je kwaliteit (Kenwood Truespeed) dan betaal je ervoor, ook voor IDE.
Verwijderd
W2k
P3 800
128MB
Plextor 12x10x32 IDE schrijver
Plextor 40x SCSI lezer
Adaptec 2940u2w SCSI controller
Nero 5.0.3.8
Geen problemen met het op 12 speed on the fly branden. In mijn geval heb ik dus 2MB minder cache op mijn brander tov de SCSI versie. Misschien is het een termination probleem, of ASPI probleem onder W2k?
Verwijderd
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:36
Verwijderd
Ik heb zeer goede ervaring met zo'n plex40x en een plex32/12/10TA (ide) dus.
Altijd 12 speed, en burnproof is er nog niet aan te pas gekomen. Misschien houdt een pioneer dvd 16x40 het wel bij.
Die heb ik er ook in, maar daar brand ik natuurlijk niet van
Ik zal hem wel effen testen.....
Nero geeft 12x audioread aan. Dus te weinig voor 12x on the fly branden, en dat is natuurlijk wat je wil.
grtz
Karrde
Thanks, Ik heb zelf al een TEAC 532S. Goed dingtje maar die zuigt met CD-RW'tjes (te langzaam, zeker wanneer je ook een philips CD-RW hifi component hebt
Uitgaand van de cdrinfo site blaast de TEAC 540E iedereen omver (vooral op audio
Hij heeft alleen moeite met cloneCD.
Al met al een goeie kandidaat
buitenb & IceStorm:
Elk tussenstation kan ongewenste vertraging opleveren (qua bijv fouten).
Vooral als je eerst muziek van plaat via een philips hifi component naar CD-RW schrijft.
Daarom is er bewust voor deze constructie gekozen. Ik werk al jaren met de TEAC 532S en de Philips CDD 3600. De philips is maar 2 speed, dus wil ik een snellere brander. Deze het liefst in combinatie met een goede CD-ROM
Laat maar.. .
Verwijderd
zal die Aopen eens een keertje benchmarken
Ik heb dat ding ook, die Aopen 48x, ik vind het echt 10x niks.. Het is dus dat er geen SCSI controllertje en fikker in die computer zit, anders zou ik er een SCSI Plex ingezet hebben. Jammer dat ze de Asus 40x niet meer bij Mycom hadden, anders had ik die gekocht ipv die Aopen (koffiemolen)Op maandag 08 januari 2001 19:50 schreef The Rapier het volgende:
raar, ik kopieer cd ( rom,r,rw,enz )altijd on the fly met mijn plex 12x10x32 (ide), en Aopen 48x ( weet eigenlijk k*t ding ) maar ik krijg geen buffer underruns ( 12x branden natuurlijk )
zal die Aopen eens een keertje benchmarken
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Nog even een andere invalshoek:
Heb je de CD lezer en de CD writer op dezelfde IDE bus staan ?
Dat is namenlijk een geheide bron van snelheids verlies.
Gewoon de lezer op ide 0 en de writer op ide 1. Verlies je een beetje snelheid op de harde schijf als die aan IDE 0 hangt misschien, maar het branden gaat gewoon goed.
Test het verschil maar eens !!
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards