Toon posts:

[VoIP] Voice modem als gateway

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik mijn analoge telefoons willen aansluiten op mijn 56k6 modem. Dit modem zit in een PC welke een internet verbinding via @Home Breedband heeft (4000/512kb).
Nou weet ik dat je met een PSTN gateway kan bellen maar voordat ik zo'n gateway aansluit zou ik eerst willen proberen of het met m'n niet gebruikte 56k6 modem lukt.
Nou heb ik zitten zoeken en ik kon niks vinden in de vorm van software zodat ik m'n analoge telefoons kan aansluiten op m'n modem en zo dus eigenlijk een IP telefoon creeer.
Heeft iemand een idee?
PS. SoftPXR leverde weinig op als zoekterm.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

AirX

Tweak Guru

Ook ik vraag me dit af, daarom even een kickje :) (heb al veel onderzoek naar Asterisk gedaan, maar ben er nog niet uit)

Verwijderd

Hier had ik ook eerst interesse in. Het probleem is; een modem kan niet genoeg stroom opwekken voor fatsoenlijke lijnspanning. Zou je dus allemaal dingen moeten doen met aparte voedingen... en wat dacht je van het overgaan van de telefoon? Ik heb maar een echte gekocht :p

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dat gaat helaas niet, je heb hiervoor speciale hardware voor nodig. Dit is zeker het geval met Asterisk, maar ik neem aan dat het gewoon een hardware requirement is voor pbx software. Dus dit zal je tegen komen bij elke software.

Maar je kan natuurlijk ook gewoon een sip telefoon kopen en dan asterisk installeren en dan ben je ook klaar. :)