Toon posts:

[win xp] Startpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een probleem. we hier voor een bedrijf zo'n 150 pc's gehuurd. Nu is de bedoeling dat al deze PC's de startpagina hebben van het bedrijf waarvoor we werken.
Nu zou het opgelost zijn door een ghostje te runnen, maar dat is hier nu niet een oplossing aangezien het snel moet gebeuren, we hebben dus geen tijd om computer namen te veranderen en een broadcast naar 150 switches/hubs wil niet erg gaan hier.
De policy aanpassen heeft oook geen zin daar dee pc's niet in een domein zijn aangemeld.
Dus vandaar onze vraag: "Hoe krijgen we op 150 computers zo snel mogelijk en allemaal tegelijk de startpagina ingesteld"? (en dus niet door all.emaal internetexplorere op te starten, internetopties en dan intypemn :) ).

Alvast bedankt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, hoe je het ook wendt of keert, ik ben toch echt bang dat dat niet vanaf 1 centrale plaats met een scriptje kan en dat je sowieso alle PC's af zult moeten gaan...
Enige manier waarop ik het me zou kunnen voorstellen is de standaard-startpagina die ze meegekregen hebben (vermoedelijk verhuurdbedrijf) in de DNS omzetten naar jullie bedrijfseigen startpagina - een beetje a la wanadoo die de MSN seach page vervangt door zijn eigen zoekpagina :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 13:26

samo

yo/wassup

batch op USB stick misschien?
Of een briefje op alle pc's... :)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou kunnen, maar aangezien het om een nieuw bedrijf gaat, is het natuurlijk niet zo mooi als je het verhuur bedrijf daar nog in ded adres balk ziet staan.

maar zou er niet een soort van scriptje zijn dat die instellingen verandert?
Het zou al schelen als het op een diskette staat, die je even meot openen,dat is ene paar klikken, en om het stuk voor stuk in te typen en in te stellen is toch iets te veel van het goede

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 13:26

samo

yo/wassup

Het staat in je registry
HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Internet Explorer/Main/Start Page...

dus even een .reg bestand aanmaken...
edit: winxp hier

[ Voor 7% gewijzigd door samo op 27-01-2005 14:35 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:30:
Ja zou kunnen, maar aangezien het om een nieuw bedrijf gaat, is het natuurlijk niet zo mooi als je het verhuur bedrijf daar nog in ded adres balk ziet staan.

maar zou er niet een soort van scriptje zijn dat die instellingen verandert?
Het zou al schelen als het op een diskette staat, die je even meot openen,dat is ene paar klikken, en om het stuk voor stuk in te typen en in te stellen is toch iets te veel van het goede
Dat kun je ook met een vbs script oplossen dan :) Kwestie van de goede registersleutel er uit vissen - en die zal op internet vast wel te vinden zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bij IE zou je een registry filetje kunnen maken en dat overal laten lopen, gaat erg snel. Moet je nog wel steeds de pc's langs natuurlijk. Misschien dat je dit bestandje naar iedereen kan mailen oid? Met een opstart diskette gaat het denk ik namelijk niet.
/edit te laat/

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 27-01-2005 14:38 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, dit heeft nietx nul komma nul met PNS te maken.
En ik wil niet lullig zijn, maar als je 150 dekstops beheerd en hiervoor een topic moet openen zou ik toch eens een basiscursus Windows/Registry nemen :X

Registry opzoeken, exporteren, .reg importeren klaar.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.