Toon posts:

KT133A of AMD 760 ? wazig, wazig...

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het even niet meer zitten, ik wil zeer binnenkort een nieuw systeem halen en ik weet dus echt niet meer of ik nu voor zo'n DDR board moet gaan of voor zo'n KT133A board (even de prijs daargelaten). De ene review zegt dat de snelheidswinst van de DDR boarden (met DDR geheugen natuurlijk)t.o.v van een KT133A board minimaal is, de ander zegt dat er wel degelijk verschil in zit, helemaal als je naar de toekomst kijkt. Ik als arme gebruiker zit inmiddels met de handen in het haar en zie door alle chipsets het juiste moederbord niet meer (woordspeling ;) )

Wat o wat moet ik doen.....een mooi KT133A board of toch maar zo'n DDR boardje met DDR geheugen.... :?

Nautulus

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 21:44
Ik zou zeggen, wacht het even af (net als ik :)) over een maand of 2 weten we het, ik denk dat het toch iets slimmer om 'n AMD 760 DDR bord te kopen, qua geheugen is het echt veel sneller en het is wat meer toekomst gericht. Vooral als de prijs niet uitmaakt is er maar 1 keuze...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ligt eraan of je veel geld kwijt wilt zijn aan DDR geheugen. Het probleem op dit moment is dat er wel DDR DIMMs verkrijgbaar zijn (wij kunnen er althans aan komen) maar geen mobo's. Zolang de mobo's niet komen hoef je niet te verwachten dat de prijs van de DDR reepjes fors gaat zakken.

Volgens uncle Tom zijn de KT133A mobo's een maand gedelayed vanwege een aanpassing aan de specs ivm Athlon 1,5GHz support (de KT133A mobo's die nu geleverd worden voldoen dus niet aan die specs? :?).

Verwijderd

Ik zou zowiezo ook nog even de kat uit de boom kijken.

Want ik ben ook wel eens benieuwd hoe de VIA APOLLO 266 en de VIA KT 266 uit de bus komen qua performance en stabiliteit.

Vergeet de ALI-Magic chipset.

Wat me vooral interessant lijkt is de performance van een Intel processor op DDR geheugen.*D

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

[b]Op zaterdag 06 januari 2001 12:27

Wat o wat moet ik doen.....een mooi KT133A board of toch maar zo'n DDR boardje met DDR geheugen.... :?

Nautulus
KT133A = DDR, lees je verhaal eens goed.

Je vraagt dus op het lasts of je een DDR moederbord moet kopen of een DDR moederbord :D:D:D:D:D:D, de Chipset van DDR is namelijk KT133A.

De Chipset die nu wordt gebruikt is KT133, zonder de A

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• cosmoOo
  • Laatst online: 09:20

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

KT133A = DDR
fout ! KT133A = KT133 met 133mhz FSB support (verder gewoon zelfde als KT133 (dus met SDRAM))

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Chipset van DDR is namelijk KT133[b]A.
Ik weet niet wat je hiermee probeert te zeggen, maar de KT133A heeft dus geen DDR SDRAM support en daar gaat 't hier om (niet om de FSB).

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heheh, Zat met mijn gedachte ergens anders is natuurlijk de KT266 chipset :D(of heb ik dit ook verkeerd)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32
Hier vloog een verlate gedachtegang.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 06 januari 2001 16:51 schreef White Feather het volgende:
Oh Franky, de KT133A borden zijn gewoon de KT133, alleen dan geschikt voor een Fsb van 133(*2) i.p.v. alleen maar 100(*2). De KT133A kan dus helemaal geen DDR aan, ddarvoor komt namelijk de KT266!
Daar was ik al achter(zie post boven), maar toch bedankt.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32
Shit, het bleek dat ik nog niet de hele treat had gelezen en jij daarna die van mij weer wel :)

Verwijderd

Ik zou de KT133A kopen, want het is een flinke snelheidsverbetering ten opzichte van de KT133 en je kan dan goed SDRAM gebruiken. Bijv. CAS 2 geheugen of zo. Bij DDR-RAM is er nog weinig keuze en de prijs is nog veel te hoog om het snelheidsverschil te rechtvaardigen. Ik zou nog effe met DDR-RAM wachten totdat het wat makkelijker en beter werkt.

Verwijderd

Topicstarter
[b] Ik zou nog effe met DDR-RAM wachten totdat het wat makkelijker en beter werkt.
Maar hoelang moeten we daar nog op wachten :P ik kan best wel twee maandjes wachten....maar dan moet er toch een nieuwe bak naast mijn bureau komen ;)

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:54
Helaas schijnt het nu volgens THG en HardOCP zo te zijn dat de huidige KT133A plankjes _niet_ geschikt zijn voor de 266 FSB AMD procs boven de 1500MHz die uit gaan komen, omdat het moederbord niet de noodzakelijke stroom kan trekken (46 A). Dat betekent dat de huidige 133A moederborden een redesign nodig hebben, en dat er daarom nog een maandje extra gewacht moet worden.

Zie http://www.tomshardware.com/mainboard/01q1/010104/amd-133fsb-01.html.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Maar waarom gebruiken ze dan niet gewoon de ATX 2.03 specs die een aparte powerconnector voor de CPU heeft? Dan zou er toch wel genoeg juice naar de CPU gaan?
Pagina: 1