Toon posts:

Welke SCSI interface voor communicatie met Kurzweil K2600X?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil aan een Kurzweil K2600X digitale piano/synthesizer met 25 pins SCSI connector (DB25) een HD en een computer hangen.

Nu keek ik rond, en heb me wat geinformeerd over SCSI, en geloof dat ik de Adaptec AVA 2609 de klus moet klaren aangezien daar zo'n 25 pins externe connector opzit. Alleen keek ik rond voor een kabel voor tussen die Kurzweil en de PC maar die kon ik nergens vinden.

Ik heb al helemaal geen idee op wat voor manier ik die HD er dan nog tussen moet doen.

Oja, de Kurzweil heeft 2 van die poorten, dit maakt het misschien makkelijker.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Als hij 2 van die poorten heeft, kan je gewoon doorlussen, dus van je pc naar je piano, en aan je piano hang je de disc. Gewoon de scsi-id's goed zetten dan. :)

Verwijderd

Topicstarter
ja,maar denk je dat het communiceren tussen die piano en computer gaat werken met zo'n kaart met die poort, aangeizen ik nergens kabels kan vinden die 2 an die 25 pins externe connectoren verbindt....?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je zult toch even moete zoeken naar zo'n kabel

Deze werden geloof ik veel bij apple's gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://graphics.adaptec.com//us/ACK-D2D-2M.jpg

Het mooiste is dan om de HD in een externe behuizing te doen, met ook een db25 aansluiting, die je dan op de 2de poort van de synth aansluit. Die behuizingen kun je wel goedkoop vinden. (of misschien hebben die behuizingen 50 pins aansluitingen, dan moet je even een kabel van 25 naar 50 vinden.)

[ Voor 29% gewijzigd door maratropa op 27-01-2005 14:53 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee waar ik zo'n kabel vandaan kan halen, niks op marktplaats, ebay, tweakers (ook niet in de pricewatch)?

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Je kunt hiervoor een standaard 25p male<-> 25p male kabel voor gebruiken.

Je kunt er ook voor kiezen om een snellere scsikaart te kopen (ik ga er van uit dat je die kaart nog niet hebt.) In priciepe voldoet iedere scsi kaart, alleen moet je er dan rekening mee houden dat je er wel de juiste kabel voor koopt.

vb. een adaptec 2940au. deze kaart heeft een data-transfer die 2x zo hoog ligt als dde 2609. Je kan dan, als je de kit versie kiest, de bijgeleverde kabel gebruiken om de hdd intern aan te sluiten en de digitale syntersizer extern. (interne kabels zijn ook los te koop). Om de syntersizer aan te sluiten heb je nog een externe scsi kabel nodig: 25p male <-> 50p HD Male.

Als je er voor kiest de hdd extern aan te sluiten, dan heb je daar nog een behuizing voor nodig en moet je kijken welke kabels je dan nodig hebt. er zijn verschillende type behuizingen met verschillende type aansluitingen.

ps. je kan kijken naar een willekeurige andere scsi kaart, zolang deze maar de standaard ondersteund van jouw syntersizer (staat wel ergens in de beschrijving)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info EHofman, maar het gaat mij totaal niet om snelheid tussen de 2 beestjes, meer zo dat ik kan back-uppen. Het moet vooral zo weinig mogelijk kosten, maar ik begrijp dat die behuizingen voor HD's en kabels nogal prijzig kunnen zijn.

Verwijderd

Die 25 pins kabels zaten 'vroeger' ook bij SCSI scanners, kijk op een beurs, vind je ze zeker.
Pagina: 1