2 wireless laptops AD-Hoc naar desktop

Pagina: 1
Acties:

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Beste allen,

Ik heb de search even gebruikt en best wat topics gevonden over AD-hoc verbindingen en de problemen daarvan. ( vond nou niet 1 2 3 een echt goede omschrijving trouwens hoe je dat het beste in kan richten ).

Maar,
Mijn Accespoint gaat ter reparatie terug naar de leverancier en heb dus de komende maand geen AP tot mijn beschikking.

Wat ik wilde doen :
1 Desktop met PCI wireless netwerk kaartje
2. beide laptops via een ad-hoc verbinding naar de desktop ( als dat kan tenminste .. anders 1 )

Mijn pc zit in het netwerkrange : 192.168.1.34( op de etehrnetkaart verkregen van de router over DHCP)
Het wirelessnetwerk kaartje in de pc zal dan ook een 192.168.1x moeten krijgen ?
Ik neem aan dat ik het ip adres in mijn laptop(s) vast moet zetten op 192.168.1.x
Vervolgens een ad-hoc verbinding maken met de netwerkeigenschappen ? ( hoe ? :) )
Zou dat zo kunnen werken of kan iemand me uitleggen hoe ik dit eventueel het beste in kan richten ( en eventueel met welke tools , las ook al wat over winroute ed. )

Merci ! Mijn dank is groot :)

Verwijderd

Een ad-hoc verbinding kan alleen tussen 2 pc's (net als een ethernet-verbinding tussen 2 pc's zonder hub/switch). 3 is dus onmogelijk. ad-hoc kan je inderdaad instellen bij de eigenschappen van je netwerkkaart. Er is hierover genoeg te vinden lijkt me, ook over je laatste vraag (internet delen) is op GOT een uitgebreide beschrijving te vinden.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mij is nou iets raars gebeurd op dit gebied: ik heb via 1 gateway pc 2 andere pc's ad hoc van een verbindinding voorzien.
Beide pc's krijgen via DHCP een verschillend ip toegewezen.

Ik kan dus op 3 pc's internetten in dit huis zonder accesspoint.
(en nee, ik heb geen andere wifibronnen in de buurt)

Vergis ik me, of is dit iets bijzonders?