[Flash MX2004 Pro] But + mc laden?

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 14:02

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey ik ben bezig met iets in flash te maken, nu heb ik een introotje gemaakt en op het einde staat een button "begin" (op frame 140), de AS van deze button is.

[code]on (release) {
_root.mc. menu.gotoAndPlay(1)
}code]

Op frame 141 in de layer staat een MC met de instance "mc. menu" (de mc zelf heet "mc. menu".

Maar als ik de movie publish stopt hij netjes bij frame 140 en kan ik op de button klikken alleen gaat hij dan niet naar die movieclip.

http://www.freewebs.com/mralucard/cd/cd.fla
http://www.freewebs.com/mralucard/cd/cd.swf

Iemand enig idee waardoor dit komt?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 17:03
Ik denk dat het komt omdat je je menu-mc genoemd hebt "mc.menu"
Daardoor denkt hij dat als je verwijst naar _root.mc.menu dat menu een sub is van menu.

Probeer eens als naam mc_menu en dan kijken offie het wil doen.

Succes

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Moet je niet gewoon naar je volgendeFrame :?

Nu start je nl. de MC en gaat je movie dus niet naar frame 141. Zie ik het nou goed en heet je mc "MC. menu" (dus puntsgewijs en spatie)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 17:03
En je zou idd ook gewoon een stop(); neer kunnen zetten op frame 140 en dan als je op de button klikt doe je gewoon _root.nextFrame();
En dan heb je het idd ook klaar... volgens mij

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Haha, ja dat werkte ook goed :).

Nog even een vraagje over flash, is er ook een code die een pop up maakt in flash?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 10:26

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ja en nee;

getURL("javascript:alert('dit is eigenlijk javascript');");

Stoer; Marduq

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Mwah ik heb nu dus een link naar een html staat en die staat op blanc, nu krijg ik wel een mooi pop upje maar ik kan zo de grote niet opgeven, weet iemand mischien hoe ik dat nog kan doen?

O+

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 10:26

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

1) dat lijkt wel een script request

2) pop ups kunnen eigenlijk niet meer sinds XP2

maar aangezien ik vandaag in een goede bui ben:

code:
1
getURL("javascript:window.open('http://www.google.com', 'naam', 'height=300,width=300')");

Stoer; Marduq

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ben blij dat je in een goede bui bent :)
Bedankt.

Dit is geen script reqeust of wat dan ook ik meld even dat deze code niet werkt.

on (release) {
getURL("javascript:window.open('http://www.google.com', 'Kantoor.', 'height=800,width=700')");
}

[ Voor 68% gewijzigd door MrVegeta op 30-01-2005 14:17 ]

Pagina: 1