[2003/2000] Software installation packages*

Pagina: 1
Acties:

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
Ik heb een MSI package die ik graag op ieder werkstation (windows 2000 pro)zou installeren. Op de server (Windows server 2003) heb ik onder de Computer Settings een policy aangemaakt die een assigned distributie van de package zou moeten uitvoeren. Wanneer ik de betreffende pc opstart (10x) gebeurd er niets. Als ik gpresult draai, zie ik dat de computer de policy wél ontvangt. Er wordt dus niets geïnstalleerd tijdens het opstarten en ook in het Startmenu staat niets??
Wat doe ik nog verkeerd, of welke stap mis ik?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je nog foutmeldingen? Wat zijn de rechteninstellingen op het installatiepakket? Staat dit wel op een share die toegankelijk is voor iedereen?

ik pas de topictitel even aan, zodat je OS vooraanstaat, hetgeen in Windows Operating Systems verplicht is :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• nielsvd
Authenticated Users - Read
Domain Admins - Edit
Enterprise Admins - Edit
Enterprise domain controllers - Read
System - Edit

Dit zijn ook gewoon de standaard rechten.
De share is benaderbaar, dit is getest, en hierop hebben authenticated users - Read permissions

• nielsvd
de eventlog van de betreffende client machines zeggen het volgende: Security policy in the Group policy objects has been applied successfully. Ook wanneer ik een gpresult opvraag wordt netjes gemeld dat de betreffende software installation package GPO aan de machine toegekend is. Ik heb nu de Installation package aan de User settings gehangen ipv Computer settings. Dit maakt ook geen verschil. Zou het iets met rechten van doen kunnen hebben? Alle authenticated users krijgen de GPO toegekend.

Verwijderd

Heb je het ws in een aparte OU staan?
Is de GPO gelinked aan deze OU?

Misschien is de software GPO gelinked aan een container met alleen useraccounts en geen computeraccounts
Dan gaat het machine gedeelte van de GPO niet op natuurlijk. 8)7

Dat ff checken dus.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20
Als er in je eventlog geen foutmelding over de installatie staat kan ik maar één ding bedenken, en dat is dat je de instelling in GPO dat-ie eerst de netwerkinstellingen moet aanmaken voordat je kunt inloggen moet enablen. Als je bij het opstarten "Preparing network connections" ziet (of de NL vertaling daarvan) dan moet het goed zijn.

• nielsvd
Ik heb een aparte OU aangemaakt en daarin alleen een computeraccount geplaatst. Daarna op de betreffende machine ingelogd onder het netwerk administrator account. Geen resultaat...

• Dennis
Heb je de software wel 'toegekend' ('assigned') aan de computer en niet aan de gebruiker? Ik zie hierboven staan dat je eerst de policy aan de gebruiker had hangen. Dan moet wel de gebruiker in die OU staan want anders werkt het nog niet.

Nogmaals, het is heel simpel, maar volgens mij begrijp je niet echt hoe het werkt, of wel? Als staat dat de software settings zijn toegevoegd en je hebt de software goed staan in de OU dan móet het werken, tenzij er iets over in de eventlog staat!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

Had je deze er al bij gehad ? [rml][ Windows 2003 Server]Howto:Software Distributie[/rml] Hou er rekening mee sommige standaard MSI files worden niet opgepakt had ik in begin ook moeite mee.

[ Voor 31% gewijzigd door mutsje op 01-02-2005 08:40 ]

• Dennis
mutsje schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 08:40:
Had je deze er al bij gehad ? [rml][ Windows 2003 Server]Howto:Software Distributie[/rml] Hou er rekening mee sommige standaard MSI files worden niet opgepakt had ik in begin ook moeite mee.
Dan moet je toch sowiezo een eventlog melding krijgen :?.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Nee dat hoeft niet persee. De MSI wordt geactiveerd je ziet heel even dat er "iets" geinstalleerd wordt maar die MSI vereist user interaction.......dat is er dus niet dus gebeurd er niets en worden ook geen event's gemeld...

Verwijderd

mutsje schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:05:
Nee dat hoeft niet persee. De MSI wordt geactiveerd je ziet heel even dat er "iets" geinstalleerd wordt maar die MSI vereist user interaction.......dat is er dus niet dus gebeurd er niets en worden ook geen event's gemeld...
Volgens mij is dit waar je MST (T van transform) packages voor hebt... Als ik het goed heb, zijn het packages met informatie/wijzigingen in MSI-files, zoals informatie die je normaliter in een grafische setup in zou geven (installatiedirectory, opties, etc). Voor Office heb je een tool in de resource kit om dat soort MST's te maken voor de Office-installatie, en dat werkte bij mij perfekt. Weet alleen niet hoe het met andere MSI's moet.

• Dennis
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:23:
Volgens mij is dit waar je MST (T van transform) packages voor hebt... Als ik het goed heb, zijn het packages met informatie/wijzigingen in MSI-files, zoals informatie die je normaliter in een grafische setup in zou geven (installatiedirectory, opties, etc). Voor Office heb je een tool in de resource kit om dat soort MST's te maken voor de Office-installatie, en dat werkte bij mij perfekt. Weet alleen niet hoe het met andere MSI's moet.
Inderdaad, daar zijn MST files voor. De Office Resource Kit waarmee je MST bestanden kunt maken is niet persé noodzakelijk maar vergemakkelijkt wel een aantal instellingen van Office die je anders nog moet wijzigen. Maar op zich kan je ook een adminsitrative install doen bij Office (met /a commandline argument).

Voor andere packages kun je soms ook zo'n administrative install doen en een andere keer is het noodzakelijk dat je met bijvoorbeeld adminstudio een MST bestand maakt. Op zich is dat heel weinig werk, ik doe het hier thuis ook met een tiental packages.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-04 19:01

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Wat wil je installeren.. De meeste standaard MSI packages vereisen interactie, en die is er in een Computer Policy niet. In een User policy wel, maar dan moet je ook effe de Interaction goed zetten. Is de package in dezelfde taal als je OS op je werkplek ? Als dat niet zo is, moet je bij de package 'Ignore language' aanvinken...

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Dennis
DaRealRenzel schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:17:
Wat wil je installeren.. De meeste standaard MSI packages vereisen interactie, en die is er in een Computer Policy niet. In een User policy wel, maar dan moet je ook effe de Interaction goed zetten. Is de package in dezelfde taal als je OS op je werkplek ? Als dat niet zo is, moet je bij de package 'Ignore language' aanvinken...
Nouja, interactie is wel een groot woord. Meestal gaat het puur om de productkey, de rest is allemaal al voorgedefinieerd in de properties tabel. Als je een mst maakt met de productkey zijn de meeste installaties daarna prima unattended uit te voeren, dus zonder interactie.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:23:
[...]

Bovenstaande hoef je mij niet te vertellen :) dat weet ik namelijk wel het was enkel een reply op een poster zijn post.

TopicStarter werkt jou install via een policy nu goed want je post hier niets meer???? Discussies over MST gebruik vind ik wel aardig om te lezen maar hebben weinig meer waarde in deze thread imho.

• nielsvd
TopicStarter werkt jou install via een policy nu goed want je post hier niets meer???? Discussies over MST gebruik vind ik wel aardig om te lezen maar hebben weinig meer waarde in deze thread imho.
Sorry, heb het wat druk gehad en niet alle tijd om dit grondig uit te testen. Ga nogmaals proberen met andere rechten dit op te lossen. Ben vaak ingelogd geweest als admin, maar zie dat die de GPO dus helemaal niet krijgen (stom,stom). Probeer het nu met standard user rights, kijk of dat beter gaat.

Verwijderd

je kunt het eens proberen om je policy niet op user niveau te installeren maar op computer niveau. tevens zou je op deze pagina nog een hoop informatie vinden: http://www.microsoft.com/...anagement/gp/default.mspx

Je kunt trouwens deze ook installeren http://www.microsoft.com/...3CBFC81887&displaylang=en

dit is een tool die het mogelijk maakt om policy's makkelijker te beheren. het is tevens mogelijk om een rapport te maken per station om te kijken welke policy's geinstallerd zijn, en als er iets mis gaat waar het mis gaat en waarom!!!

Succes!

• Dennis
Ik zou altijd een administrator-kloon maken in je domein waarmee je inlogt op de werkstations, zodat je administrator puur voor de server bedoeld blijft. Deze kloon, die je admin of supervisor kunt noemen bijvoorbeeld, kun je dan gemakkelijk in die aparte OU doen en daar kun je mee experimenteren :).
Pagina: 1