Toon posts:

DVD-recorder met divx afspeelmogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een DVD-recorder voor een redelijke prijs (ca. 250 euro) met Divx afspeelmogelijkheid èn verkrijgbaar in Nederland. Dit heb ik tot nu toe gevonden (via dit forum, via google en videohelp.com):
- Sigmatek PVR800 (ca. 500 euro met harddisk);
- Packard Bell Easy DVD recorder (ca. 250 - 300 euro);
- Xoro HSD-R505 (ca. 200 - 250 euro).

De Packard Bell is alleen nog maar in België verkrijgbaar (www.packardbell.be), maar schijnt (volgens Packard Bell België) volgende week in Nederland geïntroduceerd te worden bij Scheer en Foppen (www.scheerenfoppen.nl).

De Xoro is zowel in Duitsland als Nederland verkrijgbaar, maar is bij onze oosterburen goedkoper (ca. 219 euro). De weinige reviewers die ik gevonden heb zijn er niet echt enthousiast over.

De Sigmatek vind ik eigenlijk aan de dure kant.

De Aldi heeft eind december een HD/DVD-recorder met divx in Duitsland in de aanbieding gehad, maar die is om onduidelijk redenen uit de schappen gehaald. Wordt wel opnieuw eeen keer aangeboden, maar niet duidelijk is wanneer en of dat ook in NL gebeurt.

Ik hou me van harte aanbevolen voor aanvulligen, reacties en reviews (vooral van de Packard Bell).

Edit: Heb zojuist de Packard Bell via hun eigen website besteld. Ervaringen volgen binnekort!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 14:08 ]

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik geloof de Lite on 5045
die kan als hem upgrade met de laatste firmware het volgende: :9

Presently to playback the avi. MPEG 4 movie we guarantee the smooth and flawless effect on the below conditions:
Video codec: Divx 3.11, Divx 4.x, Divx 5.x and Audio codec: AC3, MP3, WMA 7, WMA 8, WMA 9. And the suggested parameters for composing MPEG 4 video are:
1. Frame size: no larger than 720 x 576(PAL)
2. Frame rate: no more than 24 frames per second, (PAL)
3. Bit rate: less than 1MBps
4. Sound sampling rate: lower than 44.1 KHz
As you can see not only the CODEC(s) type has limitation, even supported format is still restraint within certain range for flawless playback and pleasant view.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:40
Sjuuly schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:43:
Ik geloof de Lite on 5045
die kan als hem upgrade met de laatste firmware het volgende: :9
Welke firmware is dat dan? De 193 kan dit nog niet voor zover ik weet...
Presently to playback the avi. MPEG 4 movie we guarantee the smooth and flawless effect on the below conditions:
[...]
Waar heb je dat stukje tekst vandaan? Ziet eruit als een of andere readme...

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
nee dat is juist dat kan ook niet. t komt van hun eigen site-
ik zie net dat het de firmware voor een andere lite on is de links zijn heel onduidelijk
je klikt op type 5045 en dan verwacht je die info te krijgen maar dan staat ie eerst op
player en moet je nog op de recorder klikken , jaaaaahhhhh