[ASP] RSS - ASP error 0251

Pagina: 1
Acties:

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik krijg de volgende error tijdens het maken van een RSS pagina met behulp van ASP.

code:
1
2
3
4
5
6
7
Response object error 'ASP 0251 : 80004005' 

Response Buffer Limit Exceeded 

/rss.asp, line 0 

Execution of the ASP page caused the Response Buffer to exceed its configured limit.

Dit is de source

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE rss PUBLIC "-//Netscape Communications//DTD RSS 0.91//EN" "http://my.netscape.com/publish/formats/rss-
0.91.dtd">
<rss version="0.91">

<!--#include file="includes/DataCon.asp"-->
<% 
Dim strSQL
Dim objRecordset

strSQL = "SELECT TOP 1 id, kop, tekst, lock, datum, mood, muziek, actief, submitter, tijd FROM Logs WHERE actief = TRUE ORDER BY ID DESC"
Set objRecordset = server.createobject("ADODB.Recordset")
objRecordset.ActiveConnection = objCon
objRecordset.open (strSQL)
%>
 <channel>
    <title>Verse Vis?? - RSS Feed</title>
    <link>http://www.site.com</link>
    <description>Verse Vis??</description>
    <image>
      <title>Verse Vis??</title>
      <url>http://www.site.com/images/frontpage/rssversevislogo.jpg</url>
      <link>http://www.site.com</link>
    </image>
    <%
    Do While Not objRecordset.EOF
      response.write "<item>"
      response.write "<title>"& objRecordset("Kop") &"</title>"
      response.write "<link>http://www.site.com/logreacties.asp?log="& objRecordset("id") &"</link>"
      response.write "<description>"& objRecordset("Tekst") &"</description>"
      response.write "</item>"
     Loop%> 

</channel>
</rss>
<%
objRecordset.Close
Set objRecordset = Nothing

objCon.Close
Set objCon = Nothing
%>

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Opgelost. Excuses voor het openen van een topic

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 21:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

fatbenny schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:27:
Opgelost. Excuses voor het openen van een topic
En wat was de oplossing, mocht iemand in de toekomst dit topic tegen komen? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik vermoed een Response.Flush eens in de zoveel tijd of buffering uberhaupt uitzetten met Response.Buffer = False bovenin de ASP <- symptoombestrijding :)

lees de oplossing direct hieronder :)

[ Voor 23% gewijzigd door bigbeng op 27-01-2005 12:53 ]

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 22:38
Ik denk een vergeten
objRecordset.MoveNext
in de loop (Do While Not objRecordset.EOF)...

Dan gaat ie in principe oneindig tekst uitvoeren ;)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10

_Thanatos_

Ja, en kaal

Mocht het nou een keer heel veel zijn, en buffering staat nog aan, krijg je die error nog steeds. Buffering dus gewoon altijd uitzetten, tenzij je het nodig hebt. Het zorgt alleen maar voor extra overhead op de server en het is bijna nooit een voordeel.

日本!🎌

• naval
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05-2020
Ik heb begrepen dat de standaard bufferwaarde van IIS 6 ingesteld is op 4 megabyte.
Als dit wordt vergroot, heeft dit dan gevolgen voor de performance van het systeem.?

Ik moet namelijk een rapportage in excel ophalen die groter is dan 4 meg. De hostingprovider zegt dat het vergroten van de buffer gevolgen heeft voor de performance van de users die werken met het systeem.

Als de buffering uitgezet wordt, wat heeft dit dan voor gevolgen..?

Verwijderd

naval schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:48:
Ik heb begrepen dat de standaard bufferwaarde van IIS 6 ingesteld is op 4 megabyte.
Als dit wordt vergroot, heeft dit dan gevolgen voor de performance van het systeem.?
De data wordt op de server eerst in een buffer gezet voordat het naar de user gaat. Is de data die verstuurd moet worden groter dan de buffergrootte, dan zal op de server eerst de volledige buffer worden volgestopt. Daar is de server best druk mee en met veel users komt dat de performance niet ten goede.
Ik moet namelijk een rapportage in excel ophalen die groter is dan 4 meg. De hostingprovider zegt dat het vergroten van de buffer gevolgen heeft voor de performance van de users die werken met het systeem.

Als de buffering uitgezet wordt, wat heeft dit dan voor gevolgen..?
Ik neem aan dat wanneer de buffer uitgezet wordt dat dan de data rechtstreeks naar de user wordt gestreamd. Ik kan me voorstellen dat dit als nadeel heeft dat de webserver intensiever bezig is met server-client communicatie, omdat de server een actieve rol speelt in plaats van gewoon dom weg de buffer volschrijft en verder gaat met andere dingen.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik denk dat het zonder buffering juist sneller is. Met buffering moet output eerst in een buffer gezet worden, en pas als IIS merkt dat de ASP klaar is, wordt die buffer naar de client gepompt. En al die tijd staat de verbinding maar open en te wachten op niets.

Zonder buffering wordt die tussenstap ovegeslagen, en kan data vanuit de ASP rechtstreeks naar de client. Dat is natuurlijk ook een buffer, maar dan in de TCP/IP stack ;)

Nadeel van geen buffering is dat je na het genereren van output niet meer bijvoorbeeld een redirect kan doen. Nadeel van wel bufferen is dat het geheugenintensief is voor de server, zeker wanneer er veel clients geserveerd worden.

btw, buffergrootte veranderen is gewoon not done. Daarmee verschuif je het probleem alleen maar.

日本!🎌

Pagina: 1