Toon posts:

Lotus Notes datrabase converteren naar Outlook*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Got-ters,

Ivm met de migratie naar windows small business server 2003 zijn we hier overgegaan naar Outlook 2003.
Nu zitten we nog met een oude Lotus notes sales database (*.nsf-file)
Daarin staan voornamelijk adresgegevens.
Hoe kan ik die nsf database converteren of uitlezen (naar txt comma seperated values, excel, e.d.). Zodat ik het uiteindelijk kan importen in Outlook?
De standaard manier in Lotus --> export werkt niet naar behoren.

Ik vermoed 3rd party software. Maar welke? en aangezien dit eenmalig is zijn we hier niet bereid tot grote uitgaven.

Mvg, Dennis

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 14:24
heb er geen ervaring mee, maar google heeft wel een flink aantal suggesties, bv ExportWiz wat precies claimt wat jij wilt nl. nsf->excel en lijkt niet erg duur. Heb niet verder gekeken naar freeware.

Verder:
- gefeliciteerd met het feit dat je van die rampmeuk afbent! :)
- lees even de GoT FAQ over groeten

edit: $169 is al teveel? Ik adviseer je baas even in ogenschouw te laten nemen wat de overige migratiekosten zijn incl. je uurtarief. Desnoods verkoop je de hele meuk weer door op E-bay (toegestaan via first sale principle)

edit2:
Dit is mijn persoonlijke mening: de client software (en in zekere mate ook de webbased) Lotus Notes sofware is de meest ranzige vorm van software waar je de eindgebruiker nooit mee op zou moeten willen zadelen als je enige vorm van productiviteitseisen wilt stellen aan diezelfde eindgebruiker

[ Voor 43% gewijzigd door Rukapul op 27-01-2005 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik ook gezien. Maar kost alsnog 169 dollar.
Met de trial version kan je maar 50 regels uit de database slopen. Dus dat schiet niet op.

Verwijderd

Rukapul schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:12:
Notes rampmeuk ?

Verwijderd

Topicstarter
Overigens was ik al lid van Got. Maar ik kon m'n username/pass niet meer herinneren.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:12:
Die had ik ook gezien. Maar kost alsnog 169 dollar.
Met de trial version kan je maar 50 regels uit de database slopen. Dus dat schiet niet op.
tja niet alles is gratis he ;) ik pas de topictitel een beetje aan, Lotus Notes is een beetje algemeen.

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 27-01-2005 12:20 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Da's waar. 169 dollar is niet duur.

Ik was echter in de veronderstelling dat er vast wel een programma was, dat gemakkelijker in gebruik was (een druk op de knop en converteren naar een ander file type).
Of dat er een andere manier was om dit probleem te tackelen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:21:
Da's waar. 169 dollar is niet duur.
En helemaal niet voor bedrijf die net zo'n migratie heeft gedaan :)
Ik was echter in de veronderstelling dat er vast wel een programma was, dat gemakkelijker in gebruik was (een druk op de knop en converteren naar een ander file type).
Die zijn er ook wel, echter loop je dan steeds tegen zo'n trailversie aan die enkel beperkte mogelijkheden bieden. Dergelijke software kost gewoon geld, gratis is bij dergelijke programma's niet van toepassing.
Of dat er een andere manier was om dit probleem te tackelen.
Niet dat ik weet :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Rukapul schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:12:
notes is meer dan een emailclient, maar het is een van de snelste. ik kan hier bv een notes bestand met meer dan veertigduizend emails in 1 map in minder dan 1 seconde openen, bij outlook duurt dit tientallen minuten als je het al open krijgt, om nog maar over sorteren te zwijgen.

voor wat betreft de TS vraag, als je notes nog hebt zou je deze kunnen automatiseren met VBA om de nodige gegevens op te halen.
Pagina: 1