Zwarte word wil niet printen

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 09:23
Ja een beetje gekke omschrijving maar ook nogal een vreemd probleem :)

Ik heb op een pc gewoon een standaard installatie staan, inclusief word xp nlds. verder geen gekke dingen geinstalleerd en het dingetje doet wat ie moet doen (windows XP Pro).

Sinds enige tijd is er een vreemd probleem met printen in word....als ik een normaal (zwart) tekstbestand probeer te printen, gaat het papier door de printerfeed heen, de kop gaat op en neer, maar er komt geen tekst op papier te staan!
Doe ik hetzelfde met alle tekst in een donkerblauwe kleur ofzo, dan print hij wel.

Dus, dacht ik; de zwarte cardridge zal helemaal leeg zijn; ja niet dus, want als ik een mailtje uit outlook print, komt het gewoon eruit.

Het zijn dus alleen zwarte pagina's, en vanuit word, waarbij het niet werkt :S.

Op een gegeven moment kreeg ik ook een geprinte pagina toen ik "Alleen deze pagina printen" aanvinkte, in plaats van het hele document :S.

Ik weet niet of iemand hier al eens van gehoord heeft maar mij klinkt het erg vreemd in de oren.

Printer heb ik reeds opnieuw geinstalleerd (driver verwijderd en opnieuw geinstalled), zonder succes.

Iemand?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Heb je al geprobeerd om de hele tekst te selecteren CTRL-A, kopiëren CTRL-C en vervolgens in een blanco document te plakken met CTRL-V, en dan opslaan en kijken of ie wel print???

Het gebeurd nog wel eens dat in de doc een verkeerde 'tekst of ander besturingscode' zit, die dat veroorzaakt.

Volgens mij kun je dat ook zien door ergens bij view de broncode van doc te bekijken (althans bij WP ging dat altijd, denk met word ook).

Beam this message up, Scottie!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me typisch een probleem met Word, en laat dat nou geen Windows versie zijn :)

Ik ga je topic dan ook even verplaatsen van Windows Operating Systems naar Software Algemeen :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Aesculapius schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:31:
Printer heb ik reeds opnieuw geinstalleerd (driver verwijderd en opnieuw geinstalled), zonder succes.
Ik neem aan dat je de zelfde driver opnieuw hebt geinstalleerd? Kijk even of er op de site van de fabrikant nieuwere drivers te vinden zijn. En probeer ook een andere printerkabel indien je dien kunt regelen. Het lijkt er op dat de communicatie tussen je PC en je printer niet helemaal goed meer verloopt :)

[ Voor 71% gewijzigd door Han op 27-01-2005 12:02 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:50

lier

MikroTik nerd

offtopic:
Edit: Commentaar is inmiddels weg gehaald...
Ik dacht dat dit topic over Word ging, maar gelukkig is het een discussie over smileys (lekker belangrijk !)

Misschien kan de topicstarter (als hij nog geholpen wil worden ?) even vertellen wat het resultaat van het kopieren naar een nieuw bestand is !?

[ Voor 12% gewijzigd door lier op 27-01-2005 12:03 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
De documenten die je print, zijn die allemaal opgesteld in één lettertype, of gebruik je verschillende lettertypes? Heb je dit probleem altijd al, of speelt het pas sinds een paar dagen/weken/maanden? Welk merk en type printer heb je? Heb je al geprobeerd de nieuwste driver te installeren en, indien van toepassing, de firmware van de printer (vooral bij HP OfficeJet) bijgewerkt? In het geval je een laserprinter gebruikt, gebruik je dan een PCL5(e) of een PCL6-driver? Bij mij op m'n werk zijn we voor de Ricoh Africo 131F terug moeten gaan naar PCL5e, want PCL6 gaf (ook alléén in Word) problemen....

[ Voor 22% gewijzigd door Spider.007 op 27-01-2005 12:12 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

CTRL-A vervolgens kleur instellen op zwart.
Werkt dat?

We have just one world, but we live in different ones...

• Aesculapius
Control-A, kleur op zwart reeds gedaan, maakt niets uit.

Het is een Deskjet 845Cxi of zoiets....kan momenteel niets uitproberen want zit op mn werk, maar zal de truuckjes proberen. Ik kon geen drivercd vinden dus heb van hp.com de driver gedownload, ik neem aan de laatste....

De communicatie naar printer lijkt mij in orde, want elk ander programma print gewoon documenten, met plaatjes en zwarte tekst.

Als ik in word de kleur verander doet hij het wel, dus het lettertype lijkt er niet veel mee te maken te hebben.....

Verwijderd

Wat laat het afdrukvoorbeeld zien?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 10:41

lordsnow

I know nothing

Waneer je NIET in Word zit, eens zoeken (Start -> Zoeken -> Bestanden en mappen) naar "normal.dot" en deze vewijderen. (Dat kan wel, want "normal.dot" wordt automatisch opnieuw aangemaakt de volgende keer dat je Word opstart.)

• Aesculapius
kay, proberen we uit....

afdrukvoorbeeld laat gewoon zien wat het moet zijn....

• csteelooper
Aesculapius schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:31:
kay, proberen we uit....

afdrukvoorbeeld laat gewoon zien wat het moet zijn....
[in reactie op je eerdere reply]
Ok, ingeval van jouw printer zal het geen PCL-probleem zijn, noch een firmware-probleem, want HP heeft voor DeskJets nog nooit (althans bij mijn weten) nieuwe firmwareversies beschikbaar gesteld voor openbare download. Indien je de driver bij HP hebt gedownload heb je waarschijnlijk inderdaad de laatste... Is je printer via USB of via Parallel aangesloten? in het laatste geval kun je eens proberen om in je BIOS de modus van je parallelle poort in te stellen op een andere setting (dus EPP --> ECP+EPP of andersom, om eens te kijken of het daaraan ligt). Je moet in ieder geval NIET de SPP setting hebben, want die ondersteunt geen bi-directionele communicatie op de manier zoals HP-printers die willen hebben.

• Aesculapius
dat kan ik inderdaad doen, maar het lijkt me zo vreemd dat andere software wEl gewoon kan printen.... kwa bios instellingen is er ook niets veranderd dus daar zou de oorzaak mijn inziens niet mogen liggen.... maargoed; we'll try :)

Hij is trouwens parallel aangesloten.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
Heb je al gecontroleerd of de zwarte cardridge wel OK is?
Het kan namelijk zijn dat andere applicaties niet echt zwart printen, maar zwart mengen met de kleurencardridge.

[ Voor 50% gewijzigd door Vunzz op 27-01-2005 13:56 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

het probleem ligt alleen aan word zeg je, maar als je een mail print in outlook dan gebruikt ie daar toch ook word?

hoe zit het als je een testprint doet, of internet pagina, of kladblok pagina of alleen een plaatje

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 13:59 ]

• csteelooper
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:59:
het probleem ligt alleen aan word zeg je, maar als je een mail print in outlook dan gebruikt ie daar toch ook word?

[knip]
Je zegt 't goed... hij gebruikt word als je met Outlook werkt... Maar dan wél alleen maar als je e-mails schrijft. En dan nog is dat aan te passen. Wat ik vreemder vind is dit: Héél office gebruikt dezelfde parser voor het verwerken van print-opdrachten, met een mogelijke uitzondering voor Excel. Waarom doet zich het probleem dan alleen voor in Word en niet in andere office applicaties? Het probleem van Aesculapius ligt duidelijk moeilijker dan het lijkt, want ook het afdrukvoorbeeld 'klopt', terwijl zwarte tekst dan nog niet afgedrukt wordt. Aesculapius zou wel eens kunnen proberen of-ie problemen heeft met álle lettertypes of slechts met een aantal. Want in dat laatste geval kan het weleens zo zijn dat er zich een probleem voordoet met de printerlettertypen.

@Aesculapius: Sommige printer(driver)s van HP hebben de optie om tekst te verzenden als afbeeldingen (bitmaps). Indien jouw printer(driver) die optie heeft, probeer die dan eens aan te zetten en check of 't zo wel wil werken...

Verwijderd

probeer anders dit:

tik een tekst, maak een print screen, plak hem in word, snijd hem uit tot alleen tekst(zwart-wit) en prin hem uit.

zo weet je zeker dat dit probleem bij een lettertype ligt, download anders een nieuw font. of gebruik een wingdings font.

dit probleem klinkt echt vaag, ook omdat je wel in andere office applicaties kan printen

• csteelooper
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:32:
probeer anders dit:

tik een tekst, maak een print screen, plak hem in word, snijd hem uit tot alleen tekst(zwart-wit) en prin hem uit.

zo weet je zeker dat dit probleem bij een lettertype ligt, download anders een nieuw font. of gebruik een wingdings font.

dit probleem klinkt echt vaag, ook omdat je wel in andere office applicaties kan printen
Ik moet hiermee instemmen. Het maffe is ook dat TS alleen een feed terugkrijgt en niet een soort wazig gedoe ofzow...

@Aesculapius:

Wat je ook nog kunt proberen is: zet een adres op een envelop (m.b.v. Word uiteraard), stop een envelop in de printer en print die uit... Word heeft nl. wel eens het probleem dat er verkeerder instructies naar de printerdriver worden gestuurd (m.n. bij HP) en daardoor ongewenste resultaten zijn. Als een envelop wel geprint wordt (dus niet alleen een feed) dan weet je in ieder geval dat je probleem hier zou kunnen liggen.

BTW: welk OS gebruik je?
Pagina: 1