Toon posts:

Geen geluid na plaatsen extra 128 MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend 128MB pc100 extra geheugen bij de 2x 32MB die ik had, nu heb ik geen geluid meer.

Bij prestaties geeft hij gewoon aan dat er 192 MB geheugen is

Hij speelt dus allereerst geen wav filetjes af en als ik winamp open krijg ik deze foutmelding MMSYSTEM007 met de melding dat ik te weinig geheugen heb en dat ik dus een aantal toepassingen moet sluiten.

Ik heb een P2 233 en een Soundblaster 16 P&P en draai WIN98

Suggesties zijn welkom

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Haal eerst die 128 reep er weer uit en kijk of je geluid het dan weer doet (of meldt iig dat je dat al geprobeerd hebt).
Ik kan me namelijk niet voorstellen, dat een extra Dimm impact heeft op je geluidskaart. Maar ach de wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Onder Win9x is _alles_ mogelijk.... wat soms kan uitmaken is de volgorde, probeer de 2x32 in de laatste en de 128 in de eerste slot te steken. Probeer ook via Configuratie Scherm -> Systeem -> Prestaties -> Virtueel Geheugen -> zelf opgeven min en max hetzelfde, doe maar 400MB.
En anders: Win98 opnieuw installeren, werkt altijd.

Verwijderd

Topicstarter
ok thx, ik ga het ff proberen

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op zaterdag 06 januari 2001 12:24 schreef CyberJunk86. het volgende:
Onder Win9x is _alles_ mogelijk.... wat soms kan uitmaken is de volgorde, probeer de 2x32 in de laatste en de 128 in de eerste slot te steken. Probeer ook via Configuratie Scherm -> Systeem -> Prestaties -> Virtueel Geheugen -> zelf opgeven min en max hetzelfde, doe maar 400MB.
En anders: Win98 opnieuw installeren, werkt altijd.
Klopt wat je zegt, maar 400MB virtueel geheugen? Beetje overkill... Ik raad altijd maximaal 250MB aan, nog nooit meegemaakt dat iemand dat vol kreeg (ik heb eerder andere bronnen op voordat mijn swap file vol is).

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 12:51 schreef Excrusiator het volgende:

[..]
Klopt wat je zegt, maar 400MB virtueel geheugen? Beetje overkill... Ik raad altijd maximaal 250MB aan, nog nooit meegemaakt dat iemand dat vol kreeg (ik heb eerder andere bronnen op voordat mijn swap file vol is).
Ja idd, vind ik ook, maar iedereen om me heen loopt te blaten dat je 2x intern geheugen moet aanhouden enzo... zelfs een docent van me op de HBO mja.. ach, beter te veel als te weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Hier ff een update over de stand van zaken:

128 verplaats naar 1e slot en daarachter de 2x 32 en nu werkt alles weer.

Dus de winnaar is :

CyberJunk86.

THX

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 06 januari 2001 12:51 schreef Excrusiator het volgende:

[..]
Ikke :-(
256Mb ram, 512MB swap... win2k en toen speelde ik een paar uur simcity 3000....
Die stopte er dus mee omdat het systeem out of memory was?!? Piek geheugen gebruik zat toen dan ook op ruim 700MB...
Pagina: 1