Ik wil regelmatig een Word-document aanpassen, maar ook het origineel bewaren. Iedereen weet hoe dat kan: open het bestand en sla het op onder een andere naam. Maar zeker als dit vaker voorkomt is het een wat omslachtige procedure. Kan dat handiger?
Je hebt ook versie beheer in Word 2003. Ik zou daar even naar kijken.
stp - PSN ID: stp_4
Voordat je het bestand opent even Copy-Paste in de explorer of de Open dialoog in Word?
Signatures zijn voor boomers.
Tools->Options->Save
Dan een vinkje bij Always create backup copy
Als je dan ctrl+s indrukt maakt word iedere keer een andere file aan.
Dan een vinkje bij Always create backup copy
Als je dan ctrl+s indrukt maakt word iedere keer een andere file aan.
Nee het is dus eigenlijk de bedoel dat als je document.doc aanpast en hem gewoon opslaat dmv opslaan, dat hij het opslaat als document1.doc.....
Ofzoiets dergelijks.
Ofzoiets dergelijks.
Is dat document een soort van sjabloon? Want dan zou ik er een DOT van maken en niet DOC. Word gebruikt de DOT dan om een nieuwe Doc te maken met dezelfde inhoud/opmaak als die in de DOT staat.spydoggie schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:02:
Nee het is dus eigenlijk de bedoel dat als je document.doc aanpast en hem gewoon opslaat dmv opslaan, dat hij het opslaat als document1.doc.....
Ofzoiets dergelijks.
Dus gewoon opslaan als sjabloon? Makkelijkste manier om dat te doen is gewoon de extensie van .doc te wijzigen naar .dot, of de lange manier via het menu opslaan als...
Met versioning kun je meerdere 'snapshots' van het document maken. Word slaat dan alleen de gemaakte wijzigingen op. Op elk moment kun je eerdere versies openen en bewerken. Dit lijkt me denk een redelijke manier voor jouw probleem. Tenzij je echt 2 aparte documenten wil hebben: het oude en het nieuwe. Maar ik vraag me dan af waarom je dat wilt.
[ Voor 3% gewijzigd door stp_4 op 27-01-2005 11:13 ]
stp - PSN ID: stp_4
Pagina: 1