Exact Compas 2003 bijna hetzelfde als Exact 7.2 (Dos)

Pagina: 1
Acties:

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:30

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik moet voor een nieuwe baan ervaring hebben met het pakket "Exact compas 2003". Nu heb ik op mijn stage veel gewerkt met het pakket Exact 7.2 (voor Dos) en ik heb een keer gewerkt met Exact voor Windows (geen idee welke versie). Maar nu vraag ik mij af in hoevere Exact compas 2003 overeenkomt met Exact 7.2.

Weet iemand dat?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
M.i. een wereld van verschil.

Exact 7.x voor Dos is nogal dos georienteerd, zoals de naam van het pakket dat al doet vermoeden.

Exact Compact 2003 draait volledig onder Windows en kan ook overweg met een SQL server.

Vergt wel behoorlijk wat gewenning, maar misschien dat je met een demo licentie een eind kunt komen?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Dat is minder. Maar zoals ik zei heb ik een keer gewerkt met Exact onder windows, dat zal toch wel veel moeten overeenkomen met Exact Compas?

Ze vragen "bekendheid" met Exact Compas 2003.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 27-01-2005 11:02 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Laat ik het anders stellen, als je bekend bent met boekhouden, kun je met allebei de pakketten overweg. Maar het is een kwestie van gewenning. Of je het pakket als systeembeheerder kunt beheren zoals ik doe, dat is een ander verhaal. Om welke vaardigheid wordt precies gevraagd?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

tja, wil je hier een antwoord krijgen van "Ja, als je met Exact voor windows gewerkt hebt kun je gerust opgeven dat je ervaring met Exact compact hebt!!" ???

Ik zou gewoon opgeven welke ervaring je werkelijk hebt!
Ook al denk ik dat Exact voor windows een uitgebreidere versie van exact compact is.

Verschillen in versies zover ik weet:
Exact voor dos - tja - dos pakket.
Exact voor windows - Windows versie die werkt met Pervasive
Exact globe (voor windows) - Windows versie die werkt met SQL

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik doe de opleiding Accountancy (wel MBO niveau) en ik ben dus erg bekend met boekhouden. Maar jaarrekeningen enzo zal ik niet schrijven daar, ik ga ervan uit dat ze een externe accountant hebben.
De einige vereiste is bekendheid met exact compas 2003.
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:17:
tja, wil je hier een antwoord krijgen van "Ja, als je met Exact voor windows gewerkt hebt kun je gerust opgeven dat je ervaring met Exact compact hebt!!" ???

Ik zou gewoon opgeven welke ervaring je werkelijk hebt!
Ook al denk ik dat Exact voor windows een uitgebreidere versie van exact compact is.

Verschillen in versies zover ik weet:
Exact voor dos - tja - dos pakket.
Exact voor windows - Windows versie die werkt met Pervasive
Exact globe (voor windows) - Windows versie die werkt met SQL
Ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik ruime ervaring heb met Exact Compas 2003 want dat is gewoon niet zo. Maar het is wel lullig als ik daar aankom en ik snap de ballen niet van dat programma.

[ Voor 63% gewijzigd door Sport_Life op 27-01-2005 11:19 ]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
Sport_Life schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:18:
Ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik ruime ervaring heb met Exact Compas 2003 want dat is gewoon niet zo. Maar het is wel lullig als ik daar aankom en ik snap de ballen niet van dat programma.
En als je het consequent fout blijft zeggen komt zeker erg lullig over.
Het is Compact, niet compas.

Wij hebben eerst Exact voor DOS gehad, en nu Globe 2000 en zelfs de snel keuze menu's zijn hetzelfde. Dus bv. F-D-I "invoeren debiteuren" werkt zowel in DOS als in Exact voor Windows.
Ik zou dus zeggen dat je ervaring hebt met Exact. Alle opvolgende versies behouden toch zoveel mogelijk de oude werkwijze, zodat iedereen er makkelijk mee kan werken, of het nu DOS, Globe2000, Globe2003 of Compact is.

[ Voor 36% gewijzigd door MrDirect op 27-01-2005 11:25 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Vatt schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:22:
[...]

En als je het consequent fout blijft zeggen komt zeker erg lullig over.
Het is Compact, niet compas.
Haha oeps! :7 }:O.

Maar tnx ik weet voldoende :).

Verwijderd

Als je Exact voor Dos 7.x kent stelt werken met de windows versie ook niet veel voor. Belangrijkste is dat je begrijpt hoe het boekhoudpakket in elkaar steekt, dus dagboeken, grootboekrekeningen, verdichtingen etc.. Dan kun je feitelijk zo met elk pakket werken.
Instellingen zijn vaak wel wat lastiger om te vinden.
Pagina: 1