Z680 met Audigy II ZS hoge piep uit boxen

Pagina: 1
Acties:

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 19:56
Situatie:

Heb de z680 al met coax en met 6ch direct geprobeerd. piep blijft

Heb al nieuwe drivers geprobeerd geen verschil.

Heb me pc al geaard d.m.v kabel tussen kast en verwarming. geen verschil

Heb al allerlei instellingen geprobeerd. alles blijft hetzelfde.

Maar als ik geen kabels aansluit geeft hij geen piep. Dus de piep zit hem in mijn geluidskaart?????

Heeft iemand nog ideeen wat ik kan testen en proberen want ik weet het niet meer. Ben bang dat mijn geluidskaart overleden is.

De piep is gekomen nadat ik mijn kamer anders het ingedeeld dus alles is los geweest en sinds dien een piep.

Alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Quickkie op 27-01-2005 10:23 ]

What we do in life echo`s in eternity

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Staat er niet toevallig een draadloze telefoon naast je boxen of zo iets?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had het zelfde effect toen ik de audio-uitgang van mijn MSX2 op de ingang van mijn Audigy2 aansloot - en ik heb een Creative Inspire P580 setje. In eerste instantie dacht ik dat het mijn monitor was, maar bleek dus de speaker te zijn.
Inmiddels is het zo goed als opgelost; als ik mijn MSX2 niet aanzet heb ik geen problemen. Ik vermoed 2 mogelijke oorzaken: audio-kabels die te slecht afgeschermd zijn en te dicht langs elkaar lopen waardoor elektromagnetische interferentie optreed, of een aardingsprobleem met de aangesloten bron (MSX2 heeft eurostekker, net als gemiddelde CD-speler). Check je aangesloten apparatuur dus zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 19:56
fsfikke schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:24:
Staat er niet toevallig een draadloze telefoon naast je boxen of zo iets?
Het is niet zo een piep. dus nee
The_Eagle schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:41:
Ik had het zelfde effect toen ik de audio-uitgang van mijn MSX2 op de ingang van mijn Audigy2 aansloot - en ik heb een Creative Inspire P580 setje. In eerste instantie dacht ik dat het mijn monitor was, maar bleek dus de speaker te zijn.
Inmiddels is het zo goed als opgelost; als ik mijn MSX2 niet aanzet heb ik geen problemen. Ik vermoed 2 mogelijke oorzaken: audio-kabels die te slecht afgeschermd zijn en te dicht langs elkaar lopen waardoor elektromagnetische interferentie optreed, of een aardingsprobleem met de aangesloten bron (MSX2 heeft eurostekker, net als gemiddelde CD-speler). Check je aangesloten apparatuur dus zou ik zeggen :)
Ik heb een Hi grade coax maar het is dus met alle soort kabels hetzelfde. en mijn pc is al geaard en die z680 kan je niet aarden omdat ie maar een twee pollige stekker heeft.

What we do in life echo`s in eternity