[logitech optische muis] blijft altijd aanstaan!

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135399

Topicstarter
Mijn logitech optische muis met draad blijft altijd aan; het rode lampje blijft altijd branden. Ook als ik mijn computer afsluit! Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

PS: ik las op een andere topic over een draadloze muis die altijd aanbleef, maar hier gaat het om een muis met draad: vandaar deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:20

JvdM

<---->

Dat komt (denk ik) omdat de voedingsstekker nog in je pc zit.
als je die eruit haalt moet t lampje niet branden (logisch).
dus als je hier last van hebt kan je het aan/uit knopje op je voeding even omzetten als je comp uitstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:31

Cyphax

Moderator LNX
Vanwege je PC, die niet uit staat maar in "soft off" staat, op standby eigenlijk.
Je kunt 't wel uitzetten denk ik, maar daarvoor moet je even je BIOS nalopen en kijken bij de Power options.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:55
Bij kennisen van mij blijft het NumLock lampje ook altijd branden, geen idee wat dat nou eigenlijk is.. Misschien voor de Wake-On-Keyboard? In jouw geval Wake-On-Mouse dan?

offtopic:
Post 200!

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Donald op 27-01-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Draadloze muizen blijven altijd aan omdat de batterijen er nog inzitten en sommige muizen met draad blijven ook aan staan. Net als soms bij een toetsenbord, staat de computer uit maar num lock lampje e.d. branden nog. Maar je hoeft je er verder geen zorgen over te maken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:31

Cyphax

Moderator LNX
Dr. Donald schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:22:
Bij kennisen van mij blijft het NumLock lampje ook altijd branden, geen idee wat dat nou eigenlijk is.. Misschien voor de Wake-On-Keyboard? In jouw geval Wake-On-Mouse dan?
Dat heeft dezelfde oorzaak. :)
Hierdoor zijn inderdaad zaken als Wake on keyboard of Lan mogelijk.
Als je de spanning eraf haalt en er weer op zet is het waarschijnlijk allemaal uit.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 20:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Muis met draad. Ik neem aan USB? Er is in veel BIOS'sen een setting dat de USB poorten op spanning blijven als de PC uit is. Zoek daar eens naar in je BIOS.

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 27-01-2005 10:25 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135399

Topicstarter
Ik zou mijn muis denk ik wel op een USB-poort aan kunnen sluiten, maar nu zit hij met een verloopstukje in mijn muisport.

Elke keer de muisstekker uit de computer trekken lijkt mij geen goede oplossing, en de computer telkens echt uitzetten (met het knopje aan de achterkant ook niet). Ik wil ook niet dat dat lampje blijft branden, dat vind ik maar een raar gezicht.

Een instelling in BIOS veranderen...dat zou de oplossing kunnen zijn. Iemand nog tips mbt waar ik in BIOS moet zijn, etc?

Iemand nog andere suggesties hoe ik het lampje vna mijn optische muis met draad uit kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

bij mijn weten is dit met de optische muizen van logitech nou eenmaal zo.
Het lampje gaat pas uit als je de spanning eraf haalt (duh).
Als je dan weer de spanning inschakelt, gaat de muis ook weer aan, maar dan in een andere modus (waarvan logitech zegt dat het de energiezuinige modus is, hoewel het lampje dan feller brandt)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Anoniem: 135399 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:14:
Ik zou mijn muis denk ik wel op een USB-poort aan kunnen sluiten, maar nu zit hij met een verloopstukje in mijn muisport.

Elke keer de muisstekker uit de computer trekken lijkt mij geen goede oplossing, en de computer telkens echt uitzetten (met het knopje aan de achterkant ook niet). Ik wil ook niet dat dat lampje blijft branden, dat vind ik maar een raar gezicht.

Een instelling in BIOS veranderen...dat zou de oplossing kunnen zijn. Iemand nog tips mbt waar ik in BIOS moet zijn, etc?

Iemand nog andere suggesties hoe ik het lampje vna mijn optische muis met draad uit kan krijgen?
Dat is nou eenmaal de atx-standaard. Er blijft zwakstroom staan op je mobo en je usb poorten en je TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Het LEDje van je muis en Numlock blijven alleen branden als je op je moederbord een jumper voor de +5VSB (standby-spanning) op de 'aan' stand hebt staan. Die moet je dus in de uit stand zetten (even kijken waar die jumper zit in het boekje dat bij je mobo hoort). Er zijn vaak ook afzonderlijke jumpers voor de standby-spanning van USB en PS/2.

Het is dus gewoon te verhelpen als je mobo deze jumpers heeft en niet per se inherent aan ATX mobo's dat je muis-LED blijft branden (bij mijn NF2 mobo branden m'n LEDjes niet, alleen een LEDje op het mobo zelf).

[ Voor 26% gewijzigd door Aham brahmasmi op 27-01-2005 11:57 ]

Pagina: 1