[XP] Bestand Downloaden - Beveiligingswaarschuwing

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-02 11:39

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Beste mensen,
Via een intranet kan je een bureaublad snelkoppeling openen, die bureaublad snelkoppeling verwijst weer naar een applicatie via een Citrix Metaframe omdat het pad van die snelkoppeling niet in html code werkt (waarvoor dit allemaal is is even niet van toepassing) maar bij die html snelkoppeling wordt er nu bij die SP2 een beveiligingswaarschuwing gegeven of je het bestand wilt openen of opslaan of annuleren. Dit is een extra handeling en dat haalt het nut van die intranetlink weg. Ik heb al geprobeerd om de website als vertrouwd in te stellen en group policy's na te kijken, maar tot nu toe helpt niets. Kheb al wel naar oudere topics hierover gezocht, maar de gegeven oplossingen helpt niet bij mijn probleem iig.
Het bestand hij dus niet moeten downloaden maar meteen moeten openen aangezien het gewoon op je pc staat.

Is hier een oplossing voor dat je .lnk files kan excluden of iets dergelijks?

Greetz

[ Voor 7% gewijzigd door JanW23 op 27-01-2005 10:19 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je bij Folder Options, tab file types niet doen wat jij wil?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Nee, dit heb ik inderdaad ook al geprobeerd. Je zou een .lnk extensie toe kunnen voegen, maar dan veranderen al je snelkoppeling pictogrammen in het standaard windows pictogram, maar ook vraagt hij dan nog steeds om een open of opslaan bevestiging.

• coenbijlsma
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat is een leuke truc in Windows. Deze instellingen staan namelijk in je Internet-opties :P
Je gaat daar nnaar het tabblad 'Beveiliging' en klik op 'Vertrouwde websites', vervolgens op de knop [Websites]. Daar kun je het adres invullen van de map die je vertrouwt.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 22:52
Nee, dat werkt niet. Dat zit in een sys bestand dat de bestanden .lnk, .exe, e.a. altijd die melding krijgen.
Ik ken het probleem en heb een workaround voor elkaar gekregen, maar dat is geen nette:

Je zet in je systeem een nieuwe extentie die gelijk is aan de oproep van een batch bestand. Deze extentie laat je dan vertrouwen. In de batchfile had ik de daadwerkelijke executable / link laten starten. (en dan wel met start <exe/lnk file> in de batch file, anders wacht de batch file totdat je het programma hebt afgesloten (in geval van een exe) ).

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Klinkt heel leuk, maar leg het eens iets uitgebreider uit.
Moet het nou zo zijn dat ik via die website een batch bestand oproep en dat die weer de .lnk file opent? Das ook nie handig, maar zou een eventuele oplossing kunne zijn dus. Maar waar maar ik die Extensie "Vertrouwd"dan?

• mabarto
k heb bij de File Types een extentie MXX erbij gemaakt.
Bij deze extentie heb ik de actie "open" toegevoegd en bij de Applicatie die dan geopend moet worden heb ik een batch file opgegeven.

Bij deze nieuwe file type kun je aanvinden dat ie moet bevestigen voor openen na downloaden. Deze zet je dus uit.
In de batch file doe ik een "start <snelkoppeling.lnk>"

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Nou, het kan aan mij liggen, maar het werkt voor geen meter...
Als ik bijv. een extensie mpp gebruik dan zegt hij dat het geen geldige win32 toepassing is. Ik heb de extensie dan gezet op MSDOS batchbestand.

[ Voor 55% gewijzigd door JanW23 op 03-02-2005 09:04 ]

• mabarto
ik heb geen probleem:

Nieuwe bestandstype: mpp
Dan voegt ie hem in de lijst toe, dan klik ik hem aan en druk op geavanceerd.
Dan een nieuwe actie toevoegen "open".
Bij de toepassing vul ik de batch file in die dan wordt gestart, ok klikken.
Dan even "openen na downloaden bevestigen" uitvinken en weer op ok.

Als je nu een .mpp bestand aanmaakt en je dubbel klikt hem, start ie de batchfile op.

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
mabarto schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:20:
ik heb geen probleem:

Nieuwe bestandstype: mpp
Dan voegt ie hem in de lijst toe, dan klik ik hem aan en druk op geavanceerd.
Dan een nieuwe actie toevoegen "open".
Bij de toepassing vul ik de batch file in die dan wordt gestart, ok klikken.
Dan even "openen na downloaden bevestigen" uitvinken en weer op ok.

Als je nu een .mpp bestand aanmaakt en je dubbel klikt hem, start ie de batchfile op.
Dat is dan vreemd, want als ik bij de toepassing de batchfile invul en op OK wil klikken krijg ik de melding: Kan het opgegeven programma niet vinden. Controleer of de bestandnaam en het pad juist zijn.
Die kloppen dus...
Pagina: 1