Toon posts:

[XP] 2e hands laptop, wil partitie + XP install*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet er écht niks vanaf, jullie wel geloof ik...
Heb een laptoppie van iemand gekregen, draait nu onder win2000. Verdere gegevens: pentium II, 333 MHZ, 128 RAM. Ik heb zo'n zelfde apparaat en daarop werkt XP goed.

Wat ik wil: alles er vanaf, 2 disks aanmaken (1 voor XP en progs, 1 voor docs), XP installeren.

Hoe? Ik heb iets van smartdrive gehoord, is dit nodig?

Zou graag een handleiding willen, alvast bedankt!

Verwijderd

Een handleiding ga ik niet maken...

maar gewoon booten met de XP disc, dan partities verwijderen, er 2 maken, (xp en docs)
installeren :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hallo keesbloem,

Welkom op got :). Zoals je mischien al wel vernomen hebt zijn we een forum met een redelijk hoog niveau, we verwachten dan ook van onze users dat ze zelf een beetje eigen resarch doen voordat ze een topic openen.

Goede startpunten zijn:

Algemene gedragsregels (Netiquette) & Windows Operating Systems - FAQ & Windows Operating Systems - Policy & speciaal voor partionering: OM FAQ / Beleid

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, met handleiding bedoelde ik eigenlijk gewoon tips! Bedankt alvast voor deze eerste 2. Zit bij de install van XP dan iets waarbij je partities kan maken? Moet ik niet eerst formatteren voor booten met XP? Of ben ik echt te groen voor dit forum?

Ondertussen zal ik ook verder zoeken maar totnutoe nog geen echt antwoord gevonden.
Tenks allemaal!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:06
In de windows installer zit een functie ingebakken om zelf partities te maken en te formatteren.
Als je gewoon de cd er in gedaan had had je dat al vanzelf uitgevonden. ;)

Nah, vooruit dan maar.
-Doe de windows cd in de cd-rom speler.
-herstart de pc
-nu start de windows setup.
-volg de stappen op het scherm totat je moet kiezen op welke schijf windows moet komen.
-daar staan ook commando's voor het formatteren en partities verwijderen.
-verwijder alle partities.
-creer nu een nieuwe partitie maar laat die niet de hele schijf opvullen. (4 gb voor windows is toch echt het min.)
-maak vervolgens de andere partities aan, dat kan vanuit de setup maar als dat te ingewikkeld is dan kan je dat altijd later nog doen vanuit windows.
-ga verder met de setup.

[ Voor 64% gewijzigd door Dekaasboer op 27-01-2005 10:13 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik ga aan de slag.... Ik laat het je weten wanneer het gelukt is....

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds geen steek verder. blijf hangen in de setup waarbij wordt gezegd dat cd is gedamaged. In mijn andere compu [xp] doet cd het wel gewoon! geen flauw idee wat nu....

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:02

lier

MikroTik nerd

Misschien de cd kopieren naar een nieuwe cd en nog een keer proberen ?
Andere (originele) cd proberen ?
Image van je werkende laptop maken en deze op de "nieuwe" zetten ?

Enz.
Enz.
Enzzzzzzzzzz...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
weet niet hoe maar het is gelukt.... pffffff!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Partition Magic gebruiken. Hiervoor hoef ik niks uit te leggen want dat software is echt makkelijk in gebruik

Lucky Goldstar

Pagina: 1