Toon posts:

Dell PowerEdge 1750 19" rack server ! UPGRADEN !

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van tweakers,

Even jullie aandacht op het volgende:

Hieronder staan de gegevens van de server op dit moment.

Dell PowerEdge 1750 19" rack server
- Single Intel® Xeon processor 2.4GHz with 512K cache,
533MHz Front Side Bus
- 1024Mb DDR SDRAM (2x512Mb 266MHz DIMMs)
- 73GB 10,000rpm 1" U320 SCSI hard drive

http://www.dell.com/downl...s/pedge/en/1750_specs.pdf

Om de server sneller en meer betrouwbaar te maken dachten wij aan:

-Meer geheugen
-Extra processor
-Raid 1 (kaart + extra hardeschijf.)

Welke geheugen zouden jullie mij aanraden om erin te doen + link voor aankoop.
Welke processor zouden jullie mij aanraden om erin te doen + link voor aankoop.
Welke raid-kaart zouden jullie mij aanraden om erin te doen + link voor aankoop.
Welke hardeschijf zouden jullie mij aanraden om erin te doen + link voor aankoop.

Het bedrijf waar het voor bedoeld is : [SPAM REMOVED] een marketing bedrijf met vaak veel mailings en redirects. Vaak duizende kliks binnen een korte periode.

GRAAG JULLIE ADVIES _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Koffie op 27-01-2005 10:43 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:35
Aangezien je niet vertelt waarom je het ding wil upgraden is het ook weinig zinvol te gaan roepen wat je zou moeten upgraden.

ps: ik ben ongetwijfeld niet de enige die niet van schreeuwende mensen houdt :(

[ Voor 25% gewijzigd door StevenK op 27-01-2005 10:02 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Misschien noem ik nu een beetje voor de hand liggende oplossing, maar misschien heeft Dell het wel? Sterker nog, je kunt daar online voor elk model zien wat voor upgrades je kunt kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 27-01-2005 10:06 ]

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het geschreeuw dan. De site is soms langzaam met laden, voornamelijk bij mailings en heel soms zo erg dat de site even niet bereikbaar is.

Dit mag namelijk niet voorkomen vanwege alle traffic die daardoor wordt misgelopen. Bij het idee moet je denken aan de diensten van een media bureau. Adlink of Tradedoubler of Netdirect.

Waarom ik het op deze manier doe is omdat dell vaak dure opties biedt en ik vind dat er genoeg op het internet staat als vervangend product.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 10:07 ]

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Heb je al uitgezocht waarom de site langzaam/niet bereikbaar is? Misschien is de code wel "rot" :?

Als de bottleneck, bijvoorbeeld, in de database zit optimaliseer deze dan. Wellicht is het slimmer om met 2 servers te gaan werken :)

Nu ook met Flickr account

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

CPU: Neem een van Dell zelf, is wat duurder, maar je weet iig zeker dat het werkt, en tevens zit er volgens mij een VRM bij die los nagenoeg niet te krijgen is, iig niet binnen het reguliere circuit.
RAM: Meestal werkt het gemiddelde hotsie-flotsie PC2100 Registered ECC Ram zonder problemen (plaatsen per 2)
RAID: Puur afgaande op T.net hun bevindingen kun je natuurlijk enkel voor de LSI MegaRaid 320-2x kiezen. En als extra harde schijf *exact* hetzelfde merk en type als er nu in zit, gezien dat beter is voor raid.

Verwijderd

ik raad je aan om dell hardware te gebruiken omdat het anders instabiliteit kan opleveren en je zal ongetwijveld nog garantie hebben op je server. en prijzen vallen best mee gewoon dell partsales bellen. bel anders de dell enterprise TS. kunnen je best goed helpen voor advies.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

We zijn hier geen personal helpdesk die wel eventjes jouw server gaan configgen en zelfs complete links uitzoeken zodat je alleen nog maar op 'bestel' hoeft te drukken.
Verder heb ik die site uit je post gehaald; dat heeft niets te maken met je post en is pure spam.
Bel Dell op voor een advies, of ga zelf eens op onderzoek uit.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.