Toon posts:

Win98se en winMe zien elkaar niet meer :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een win98se en een WinMe pc en in windows zien ze elkaar niet meer het netwerk zit goed, want ik kan wel de winme machine pingen. Alle instellingen zijn goed.

Win98se pc:
IP 192.168.0.1
Subnet 255.255.255.0

WinMe pc:
IP 192.168.0.2
Subnet 255.255.255.0

Ik denk dat het aan windows zelf ligt, want ik heb vrijdag de win98se pc geformatteerd, en alles opnieuw geinstalled, daarvoor deed alles het wel goed.

Ik hoop dat iemand hier weet waaraan het kan liggen want ik ben het nu al 1,5 dag aan het proberen en ik wordt een beetje psycho ervan :(

Verwijderd

Bestand & Printerdeling aan??? :?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat staat aan, op beide pc's
en op beide pc's staan mappen gedeeld

Verwijderd

bestand en printerdeling inderdaad. Daarnaast kunnen ze ook gewoon eigenwijs zijn met browserlists.

Pingen werkt? File and Print sharing aan?

doe dan eens start=>run=> \\192.168.0.2 en kijk wat je ziet..

(of anders \\192.168.0.1) :)

CC

Verwijderd

Zitten ze in dezelfde Workgroup?

Verwijderd

Topicstarter
ze zitten ook in dezelfde workgroup

Verwijderd

Topicstarter
bestand en printerdeling inderdaad. Daarnaast kunnen ze ook gewoon eigenwijs zijn met browserlists.

Pingen werkt? File and Print sharing aan?

doe dan eens start=>run=> \\192.168.0.2 en kijk wat je ziet..

(of anders \\192.168.0.1) :)

CC
als ik \\192.168.0.2 doe dan zegt ie dat ie dat netwerk adres niet kan vinden, als ik \\192.168.0.1 doe dan laat ie m'n gedeelde mappen en printers zien

Verwijderd

Laatste id:

Is de Client voor Microsoft Netwerken je primaire netwerk aanmelding?

Anders geen id meer :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is m'n primaire netwerk aanmelding

Verwijderd

als ik \\192.168.0.2 doe dan zegt ie dat ie dat netwerk adres niet kan vinden, als ik \\192.168.0.1 doe dan laat ie m'n gedeelde mappen en printers zien
is dat steeds vanuit de andere pc? Of vanuit 192.168.0.1?

Het lijkt dus dat er iets anders aan de hand is, heb je toevallig Personal Web Server op een van beide geinstalleerd? Zo ja, kan je dan vanaf de andere met een browser daar iets zien?

Als dat zo is, dan is niet de communicatie een probleem, maar windows networking, dan kan je die eens deinstaleren en herinstalleren wellicht.

CC

Verwijderd

Topicstarter
heb dat steeds vanaf de win98se pc gedaan,

heb alleen winroute geinstalleerd en die staat ook goed geconfigd, maar kan geen verbinding krijgen met i-net op de andere pc.

Laatste zal ik ff proberen....

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je misschien NAT op de verkeerde interface gezet? Dat had ik laatst ook gedaan en ik snapte maar niet waarom het niet werkte. NAT moet op de interface met een internet verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
dat met NAT was dus wel zo |:( nu doet internet op de winme pc het weer wel, maar nog steeds niets in netwerkomgeving :(

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als je \\computer benadert, werkt het dan wel?
In principe is het niet zo erg dat een computer niet in netwerkomgeving verschijnt.

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:09

Len

Leeg

Misschien de routing table's

Deinstalleer de TCP/IP protocollen op beide PC's en installeer ze weer.

suc6!

;)

Free Tibet

Verwijderd

Topicstarter
heb de tcp/ip protocollen al verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd net als de nic's.

't is best klote dat ie niets ziet, want normaal backuppen we de administratie die op de winme machine staat op deze, daar moet ik nu dus maar wat anders op gaan vinden

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Worden de routing tables niet dynamisch opgebouwd? Een reboot zou dan voldoende moeten zijn om ze te herstellen.

Verwijderd

als je niet aan rip of een ander routing protocol doet dan is een routing tabel statisch. Wel is het zo dat wijzigingen niet per definitie gesaved worden. Dat moet je ook handmatig doen.

Hoe is het met de personal web server gegaan?

CC

Verwijderd

WinME :r :r :r :r :r

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn w2k-win98se pc's

• sus
  • Laatst online: 24-08 09:47

sus

is druk :+

Dit heb ik ook gehad, voor ik ME eraf gooide. Wat een t*f*s programma is dat zeg...

Maar okee, je kan ergens in ME een floppy aanmaken, die je moet gebruiken om op win9x machines te kunnen lullen met een ME machine. ZOnder deze flop kan je het wel vergeten.

'k weet alleen niet meer waar precies je die flop kan aanmaken.
Pagina: 1