Probleem Casema 10Mbit + Asus WL500g valt weg, hoe?!

Pagina: 1
Acties:

• Xenium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb sinds kort een Casema 10mbit lijn aangeschaft en had daarvoor een XS4all Basic abbonoment. Nu had ik bij de xs4all abbo al een Asus wl500g aangeschaft en die werkte tot kort, prima. Maar nu ik op die zelfde router de casema 10mbit lijn heb aangesloten stopt internet er afentoe gewoon mee.

Het rare is dat het niet een gewone time-out is ofzo. Want hij stopt er mee als ik met volle snelheid aan het downloaden ben van usenet (Eweka-8mbit download) dus download ik dan met ongeveer 800/900kbps. Dit zou me internet makkelijk moeten trekken en ook heb ik niet echt een limiet van de router gelezen.
Ook staat er in de router zelf als het internet ermee ophoud gewoon dat hij nog een ip heeft enzo. Dit kan ik enkeld verhelpen door op connect te drukken op de router controller panel Status Page.

Dus nu vroeg ik me af hoe deze internet hapering komt. Ligt het aan me router of gewoon aan me internet verbinding? Want er is dan totaal geen verkeer met buiten meer mogelijk?

Iemand een idee of wat meer ervaring hiermee?

BVD.
Xenium

Verwijderd

haal je router er tussenuit

en test dan, wat ik je kan zeggen mits de andere kant van de lijn, dat casema een stabiele download heeft dus zonder happeren.

En betreft je 10 Mbit verhaal, pas eind maart heb je die snelheid dus als je nu rond de 800 Kb/sec zit kan dat wel kloppen zie www.casema.nl en dan het nieuws

Ik zou zeggen op jou vraag van dat happeren in de downloads kijk eens goed naar de router instellingen of wie weet is er een firmware beschikbaar die dit voor jou oplost.

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 06:44
Handig even te kijken op dit forum: http://wl500g.info/forumdisplay.php?f=8
Veel informatie over de wl500g, inclusief WAN poort problemen.

Heb hier hetzelfde probleem, 2 wl500g's doen het uitstekend (1 @home, 1 xs4all) en de 3e (@home) valt regelmatig weg. Na installeren van een experimentele firmware lijkt het probleem verholpen.