[Firefox] Waarom geen word wrap

Pagina: 1
Acties:

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik ben bezig met een site maar nu loop ik tegen het volgende probleem op:

Ik heb een box gemaakt en daar moet tekst in komen. Deze box heeft een vaste breedte gekregen en de tekst wrapt mooi naar de volgende regel iedere keer. Nu heb ik alleen een woord wat net te lang is en het niet meer mooi is dat hij naar de volgende regels wrapt en daardoor wil ik hem dus zeg maar handmatig ff laten wrappen. Normaliter als ik een - op de plek zette waar hij moest wrappen dan deed hij het gewoon maar op de 1 of andere manier wilt hij daar nu niet meer beginnen. Dir probleem heb ik alleen in Firefox 1.0 trouwens.

Bij de laatste box met de - en spatie gaat hij wel gewoon nar de volgende regel dus het kan er niet aan liggen dat de box gewoon te klein is.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen.
Doctype
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<div class="box">
    <p>Wie kan mijn helpen dit rare probleem­pje op te lossen?</p>
</div>
<div class="box">
    <p>Wie kan mijn helpen dit rare probleem-pje op te lossen?</p>
</div>
<div class="box">
    <p>Wie kan mijn helpen dit rare probleem- pje op te lossen?</p>
</div>

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
body {
    color: #333;
    margin: 0;
    padding: 0;
    font: 0.8em/150% Arial, Helvetica, sans-serif;
}

.box {
    margin: 0;
    margin-bottom: 20px;
    padding: 10px;
    border: 1px solid #BFD7EB;
    width: 250px; 
    voice-family: "\"}\""; 
    voice-family:inherit;
    width: 228px;
}

html>body .box {
  width: 228px;
}

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dit is toch standaard? Firefox ziet in dit geval het woord als geheel en je moet het dus forceren door, zoals jezelf al hebt gedaan, een spatie achter de '-' te plaatsen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

crisp

Devver

Pixelated

eigenlijk zou je een soft hyphen ( &shy; ) moeten gebruiken, maar Moz/Ff ondersteund dat nog steeds niet :/

Intentionally left blank

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Maar vroeger kon ik mij herinneren dat hij het wel deed met enkel een - zonder streepje maar ik zal dat dan wel fout hebben gehad.
crisp schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:07:
eigenlijk zou je een soft hyphen ( &shy; ) moeten gebruiken, maar Moz/Ff ondersteund dat nog steeds niet :/
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd dat is deze code "­" maar ook dat werkt helaas niet. Dan moet het waarschijnlijk maar de hard way met die spatie :(

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 22:13

Spruit_elf

Intentionally left blank

volgens w3c
http://www.w3.org/TR/1999.../struct/text.html#h-9.3.3
In HTML, the plain hyphen is represented by the "-" character
code:
1
(- or &#x2D;)
. The soft hyphen is represented by the character entity reference
code:
1
 &shy; (­ or &#xAD;)
quirksmode erover
http://www.quirksmode.org/oddsandends/wbr.html
Unfortunately <wbr> is not supported by all browsers. There are two HTML entities that serve the same purpose,
code:
1
&#8203;
and
code:
1
&shy;
, but they aren't supported in all browsers, either.

[ Voor 64% gewijzigd door Spruit_elf op 27-01-2005 16:51 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Verwijderd

Ik zou het niet op manier 3 oplossen. Lettergrootte resizen en tadaa, verneukt.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

IschaGast schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:49:Normaliter als ik een - op de plek zette waar hij moest wrappen dan deed hij het gewoon maar op de 1 of andere manier wilt hij daar nu niet meer beginnen. Dir probleem heb ik alleen in Firefox 1.0 trouwens.
Hier postte ik laatst ook al over in het Firefox topic. Het is echt gruwelijk irritant dat bij Firefox bij elke versie weer een hoop kleine dingen veranderen zonder dat dat vermeld wordt (en zonder opgaaf van reden ofzo). Helaas is aan dit probleem weinig te doen; aangezien je die beveiliging wilt inbouwen ga ik er even van uit dat je een webapplicatie hebt en afhankelijk bent van input van gebruikers? If so, dan zou je natuurlijk in je code lange woorden kunnen opsplitsen en koppeltekens laten volgen door een spatie. Een verre van perfecte oplossing, maar het is niet anders.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Pagina: 1