Probleem met Ghost-Explorer

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 08:41
Ik zit hier met een image (3 partities, 1 FAT/Dos, 1 NTFS voor Windows2000 en 1 NTFS voor DATA).

Nou wil ik eik een aantal bestanden toevoegen aan die image en volgens mij zou dat gewoon moeten kunnen met Ghost Explorer. Ik gebruik versie 8.0.0.984

Als ik zoek met google kom ik alleen sites tegen die zeggen dat je images kan bewerken met ghost explorer en bestanden toe kan voegen of verwijderen.
Of sites die zeggen dat je met versie 6.5 of lager GEEN bestanden kan toevoegen aan images van NTFS partities.

Maar ik zie nergens dat en of je wel met de versie die ik gebruik bestanden kan toevoegen aan een image van een NTFS partitie.

Probleem is dus als ik de image open met Ghost Explorer en ik wil er een bestand inzetten dat de optie paste greyed out is!?
Iemand enig idee of dat gaat of niet? :)

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:02
Je kunt er bij een fat32-image inderdaad gewoon een bestand inslepen. Net ff getest. Bij een ntfs-image krijg ik zo'n rondje met een schuine streep erdoor als icoontje (als in geen toegang). Dus ik denk niet dat het via de ghost-explorer kan. Miscchien dat je via de command-line nog bestanden kunt toevoegen?

Stay safe

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:05
NTFS bevat een rechtensysteem waar Ghostexplorer niet mee overweg kan. Het was simpeler om deze functionaliteit er uit te laten voor de programeurs denk ik.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 08:41
PROnline schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:58:
NTFS bevat een rechtensysteem waar Ghostexplorer niet mee overweg kan. Het was simpeler om deze functionaliteit er uit te laten voor de programeurs denk ik.
we zitten inmiddels aan versie 8, ik geloof dat er zelfs al een versie 9 is.
Hoelang bestaat NTFS al!?

Ik vind het maar vaag hoor. Ik zie net dat ik wel bestanden erbij kan zetten in die image op de FAT partitie. Lijkt er dus inderdaad op dat NTFS nog steeds niet fatsoenlijk werkt in versie 8 :(

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:05
versie 9 is geen ghost meer zoals we het gewendt zijn. Het is namelijk gewoon Drive Image van Powerquest. Zo ook Partition Magic wordt nu onder de vlag van Symantec uigegeven.