MSI K7T Pro RU geeft HDD power down

Pagina: 1
Acties:

• apereet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T Pro RU met een 2100+ AMD erop, 512mb 2100 DDR, 200GB disk 80Gb disk, leadtek nvidia gforce 2 64mb, dvd brander en een cdrw brander. Windows XP sp2 laatste, via drivers, laatste bios versie
Probleem:
Bij het opstarten geeft ie mijn 200gb disk als master ingesteld niet weer. Boot wel, als ie opgestart is dan na een kwartier hoor ik een tik en stopt mijn disk met spinnen, gelijk daarna spint de disk weer op en dit herhaalt zich aantal keer.
Ik heb al een disk weggehaald, een ronde ata kabel vervangen voor een platte kabel, voeding kabels gewisseld en in de bios de raid controller uitgezet.

Iemand een idee waar ik dit in zoeken kan of soort gelijke problemen onder vonden?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor voeding gebruik je en hoe zijn de spanningslijnen? (+5V, 3.3V en 12V.)

Het kan zijn dat de voeding te weinig spanning levert en de schijf hierdoor een powerdown krijgt.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• apereet

apereet

Topicstarter
Ik gebruik een 300watt voeding.
Ik heb alleen geen idee hoeveel spanning en schommelingen in de lijnen zitten, zal ik eens naar moeten kijken.
Zijn daar tooltjes voor die dat kunnen monitoren of moet ik er met de multimeter opaf?

• Hoaxbe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 12:39

Hoaxbe

Revived his 9500

Gebruik speedfan om de voltages en zo op je lijnen te checken. Verder mssn wat meer info? Wanneer is het probleem gekomen? Ik neem aan dat je die 200GB als upgrade hebt gekocht en niet nieuw in je systeem?

Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case

• apereet

apereet

Topicstarter
Die schijf zit er nu 2 maanden in ongeveer.
probleem is een week geleden begonnen ongeveer.
Na een herinstallatie van XP, was het even weg, maar toch weer terug gekomen.
Ook heb ik in de eventviewer wat meldingen over bad blocks, maar dit komt denk ik dor het aan en uit schakelen van de disk tijdens lees/schrijf bewerkingen op de schijf.

[ Voor 34% gewijzigd door apereet op 27-01-2005 15:49 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Klinkt als een mol-HD... ik heb ook een keer een HD nieuw gekocht die na een week al RMA moest.

Kan je smart gegevens opvragen? Disk check utilities van welk merk die schijf ook is.......?

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1