Xbox geluid via PC naar 5.1

Pagina: 1
Acties:

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:22
Goeiemorgen, ik ben een beetje bezig mijn pctje om te bouwen naar een MCE, en daardoor ga ik straks ook een 5.1 setje aanschaffen zonder decoder aangezien mijn pc dat wel kan.
Is het dan ook mogelijk als ik een geluidskaartje met optical in aanschaf ik deze via de Advanced scart van de xbox kan gebruiken als decoder voor de xbox ?
En hoe zit dat dan met het geluid van de pc als ik aan het gamen ben, word dat dan uitgezet of krijg ik dan PC en Xbox geluid door elkaar ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Verwijderd

Ik neem aan dat je het 5.1 setje analoog aan wilt sluiten op je PC.
Het lijkt me mogelijk je pc te laten decoderen, dat lijkt mij ook de enige functie die zo'n optical input zou kunnen hebben. Maar ik weet het niet 100% zeker. Je moet je wel realiseren dat je pc dan altijd aan moet staan als je wilt gamen op je xbox.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je krijgt dan 2 geluiden door elkaar. Zie het als bijv. winamp aan hebben tegenlijk met een internetsite met geluid. Dan gaat het ook door elkaar :D

• dapluiz
Ja precies, een analoog setje op me pc en me Xbox dan digitaal naar de optical in van me computer.
En mijn computer staat zo'n beetje altijd wel aan, dus dat is geen probleem, en als ik ga gamen mute ik de rest wel ;)

• dapluiz
Hmm, wat is dan eigenlijk een leuke geluidskaart met optische ingang en analoge uitgangen die ook DTS kan decoden ?
Of kan elke 5.1 geluidskaart dat tegewoordig ?
Ik wil dus een kaart die dat kan omzetten naar 5.1 analoog, aangezien ik geen aparte DTS versterker heb en mijn pc daar dan voor wil gebruiken.
Nog een edit, kan het zijn dat bijv. powerdvd dat doet en het doorgeeft naar mijn analoge uitgangen ?

[ Voor 46% gewijzigd door dapluiz op 27-01-2005 11:33 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

dapluiz schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:21:
Hmm, wat is dan eigenlijk een leuke geluidskaart met optische ingang en analoge uitgangen die ook DTS kan decoden ?
Of kan elke 5.1 geluidskaart dat tegewoordig ?
Ik wil dus een kaart die dat kan omzetten naar 5.1 analoog, aangezien ik geen aparte DTS versterker heb en mijn pc daar dan voor wil gebruiken.
Nog een edit, kan het zijn dat bijv. powerdvd dat doet en het doorgeeft naar mijn analoge uitgangen ?
Ehm. Mijn beide geluidskaarten in mijn PC (Terratec Aureon 7.1 Space en de Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinum Pro) hebben een optische ingang.

De Audigy kan zelf DD5.1/DTS etc. decoderen, de Aureon laat het over aan een externe receiver.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• dapluiz
Maar als een kaart dat niet kan, zorgt bijv. de dvd software daar dan voor ?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:34
dapluiz schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:00:
Maar als een kaart dat niet kan, zorgt bijv. de dvd software daar dan voor ?
Yup.
Jij hebt een Audigy 2/2 ZS nodig om 5.1 te kunnen gebruiken vanuit je Xbox.

Wellicht verstandig om eens te kijken naar die Creative DDTS-100, dit is een losse en vrij goedkope Dolby Digital/DTS decoder met een walhalla aan digitale ingangen, dan heb je helemaal geen geluidskaart meer nodig voor 5.1 vanuit de Xbox

[ Voor 8% gewijzigd door mad-dog op 27-01-2005 23:06 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zover ik weet alleen via SFDIF, en dat vereist een externe decoder.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 09:56

Metten

ik hou het graag simpel

Waarom niet gewoon een speakersetje met een decoder nemen en je Xbox en PC daar direct op aansluiten? Dan ben je niet afhankelijk van softwaregeklooi met je geluidskaart (kan soms lastig zijn) en zoveel duurder is het niet als je nog een geluidskaart moet kopen (die hoef je dan niet te kopen ga ik dan van uit..)

• dapluiz
Omdat ik nu juist een MCE-tje gebouwd had en ik dus dacht dat ie dat dan ook wel af kan handelen, als we toch bezig zijn :)
Maar als het decoden echt neit softwarematig kan is het pech, zo wel dan is het mooi meegenomen.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
wil je een geluidskaart kopen die dat kan, hoogstwaarschijnlijk Audigy (2)(ZS) (als het al kan), ben je niet veel voordeliger uit dan als je zo'n Creative Decoder koopt...

[ Voor 15% gewijzigd door BiG-GuY op 28-01-2005 09:33 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1