Ik was bezig met een prijsvergelijking. Nu liep ik tegen het volgende probleem aan. Sommige aanbieders kunnen een staffel prijs hebben.
Ik had de volgende tabel structuur:
Leveranciers
ID
Naam
Producten
ID
leveranciers ID
prijs_product1
prijs_product2
Iedere leverancier heeft in principe dezelfde producten, waardoor alleen de prijs hoefte worden opgenomen. De goedkooptste leverancier was dan hoeveelheid x prijs. Nu met de mogelijkheid tot staffel loop ik hier tegen een probleem op.
Voorbeeld:
Bij de eerste 5 producten betaal je prijs p1 en
bij de volgende 5 producten betaal je p2.
Hoe verwerk ik dit in mijn database model?
Ik heb zitten denken om een tweede rij aan te maken voor iedere staffel en gelijk in de tabel producten een hoeveelheid neer te zetten. Dit is volgens mij niet de oplossing omdat je dan bijna oneindig aantal rijen krijgt.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
Ik had de volgende tabel structuur:
Leveranciers
ID
Naam
Producten
ID
leveranciers ID
prijs_product1
prijs_product2
Iedere leverancier heeft in principe dezelfde producten, waardoor alleen de prijs hoefte worden opgenomen. De goedkooptste leverancier was dan hoeveelheid x prijs. Nu met de mogelijkheid tot staffel loop ik hier tegen een probleem op.
Voorbeeld:
Bij de eerste 5 producten betaal je prijs p1 en
bij de volgende 5 producten betaal je p2.
Hoe verwerk ik dit in mijn database model?
Ik heb zitten denken om een tweede rij aan te maken voor iedere staffel en gelijk in de tabel producten een hoeveelheid neer te zetten. Dit is volgens mij niet de oplossing omdat je dan bijna oneindig aantal rijen krijgt.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
[ Voor 1% gewijzigd door rmfloris op 27-01-2005 09:47 . Reden: Toevoegen leveranciers ID ]
Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl