Draytek 2600We als kabelrouter?

Pagina: 1
Acties:

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 23:12

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Draytek 2600We ADSL modem/router/wap. Morgen komt bij mij de Casema monteur langs om kabelinternet aan te sluiten. Ik vraag me nu af of ik die Draytek ook gewoon als kabelrouter kan inzetten. Er ontbreekt namelijk een WAN poort zoals op andere modellen. In plaats daarvan heb ik natuurlijk de ADSL input waar ik de kabel vanaf de splitter in moet prikken.

Als ik nou de (utp) kabel van het kabelmodem in één van de 4 LAN-poortjes steek, gaat het dan werken? Ik vermoed van wel, maar doet de firewall dan ook nog iets of zit die vast aan die ADSL poort?

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nee, dat kan niet, klaar :)

Of je zou em open moeten slopen en het interne ADSL-modem moeten vervangen door een normale netwerkkaart ofzo 8)7

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

grappig, ik heb echt exact hetzelfde vanaf 15 februari :) (ook van adsl met 2600WE naar casema). Helaas kan het niet echt. Ik denk dat ik hem maar verkoop. Hij is volgens mij wel €100 waard en daar koop je mooi een linksys wrt45g oid voor, die prima werkt met casema

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 27-01-2005 02:12 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 23:12

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Hmm...jammer.
Ik dacht dat ik iets zou kunnen prutsen met de routing table en dan die kabelmodem op 1 van de LAN poorten aansluiten. Er is ook nog een optie in de Draytek om een LAN-LAN koppeling te maken. Maar ik geloof dat dat een VPN verbinding is en dat kabelmodem snapt dat denk ik niet. Eigenwijs als ik ben ga ik toch even rommelen. Kijken of het werkt....je weet maar nooit. Mocht het me lukken, post ik het hier wel.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL