Toon posts:

Andere cooler kopen:?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Mij fan op de processor maakte veel lawaai, ik heb al meerder keren gehad dat mijn computer uit viel “krijg je er zo’n blauw scherm voor met het verhaal dat als je het weer hebt je contact moet opnemen met de leverancier”. Als ik dan de kast losdraaide. Dan was de cooler uit en de heatsink was zo warm dat je je vingers er aan brandde. De fan van de cooler kon ik er zo afhalen dus heb ik dat maar even gedaan en er zolang voor nood een andere fan opgezet “.

zei hier foto’s van zowel fan als heatsink

Gegevens fan:
80x80 25 mm
1.6 W
2700 RPM
31.73CFM

Nu is mijn eerste vraag kan ik deze fan op mijn cooler laten zitten.
Ik heb een AMD 2400, waneer ik op met het programma Speedfan naar de temperatuur kijk. Dan komt de temperatuur in mijn computer niet boven de 50 graden uit.

Tweede vraag:
Raden jullie mij aan om een andere cooler te kopen. Dan zou ik graag willen weten welke socket ik moet hebben. Ik ben een student bouwkunde dus advies is altijd welkom.

Bijvoorbaat dank

Met vriendelijke groeten

Martin Harbers

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 18:21
Tjah, die dingen worden nou eenmaal heet.. Als je CPU temperatuur niet te hoog is zou ik het lekker zo laten zitten.

Weet je zeker dat die errors te maken hebben met je -> cpu cooler -> ?warmte probleem?

Mocht je een stillere cooler willen hebben, zou ik je de zalman coolers aanbevelen. Zijn lekker stil en koelen goed. Alleen zijn ze niet zo flitsend met ledjes zoals je koeler nu.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Reboot jouw pc nu niet meer met deze fan?

Dan voldoet deze fan, als die tenminste ook goed vast blijft zitten.

Je kan natuurlijk nog een goeie cooler kopen als je betere koelprestaties dus temperatuur richting de 40 graden of als je een stillere wilt. In dat geval ben je een cooler die op een socket a kan nodig.

Maar als jouw pc zo stabiel loopt en geen herrie maakt dan zie ik geen reden dat je een nieuwe hoeft te kopen.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker dat dat blauwe scherm komt door het cooling probleem maar ik vind het wel vreemd dat als ik dat heb. Dat mijn fan op de cooler dan ook uit is.
Nu is de heatsink ook lang niet zo warm.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

Als de temeratuur met deze fan niet hoger is dan met de oude fan (toen deze nog goed werkte) kun je gewoon deze blijven gebruiken.
En als je PC vastslaat en bij het openmaken van de kast blijkt de fan stil te staan kun je er wel van uit gaan dat dat kwam door een te hoge temperatuur..

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
Bij het programma speed fan krijg ik 5 temperaturen weergegeven hoe weet ik welke van de processor is? Een is er van de hardschijf maar voor de rest heb ik twee keer temp 1 en een keer temp 2 en 3.

temp 3 stond net op 62, nu draaide ik de kast open om te kijken of de heatsink nog warm was "was gewoon koel" en toen daalde de temp naar 24.

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03-2025

Erycius

I came on Eileen.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Verwijderd

Als je een nieuwe wilt hebben, koop een coolermaster hyper 6, of hyper 48, of thermaltake silent tower. Maar koop geen zalman, ik heb de 7700-cu, maar hij koelt bijna net zo goed als mijn boxed-cooler, maar 2/3 graden verschil ofzo, en dat ik daarvoor 44 euro voor betaalde is wel veel...

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:25:
Als je een nieuwe wilt hebben, koop een coolermaster hyper 6, of hyper 48, of thermaltake silent tower. Maar koop geen zalman, ik heb de 7700-cu, maar hij koelt bijna net zo goed als mijn boxed-cooler, maar 2/3 graden verschil ofzo, en dat ik daarvoor 44 euro voor betaalde is wel veel...
Zalman is wsl wel stiller dan de boxed cooler O-) en daarom heb ik ook een zalman gekocht. Als ik bruut geweld wil hebben koop ik wel een thermaltake die lawaai maakt 8)7

Verwijderd

ik moet wel zeggen dat , dat een zeer mooi koelertje is .. .
denk dat ik binnenkort ook maar eens op zoek ga naar zo een.

maar 1 nadeeltje ik vind het prijs kaartje er aan wat hoog ..
Pagina: 1